A prémiumkabriók új képviselőjének három szekcióból álló keményteteje 22 másodperc alatt nyílik-csukódik, és nyitott állapotban összesen 140 literrel csökkenti a csomagtér befogadóképességét. Az ekkor rendelkezésre álló 210 liter azonban a hátsó üléstámlák lehajtásával tovább bővíthető, a hosszú tárgyak szállítását lehetővé tevő alagút pedig lehajtott tetőnél is használható. A jobb kilátás érdekében megnövelték az ablakfelületek méretét is, de az igazi különlegesség a

napsugarak visszaverésére kifejlesztett új bőrkárpit. A bőrbe ágyazott különleges pigmentek segítenek az infravörös sugarak visszaverésében, így a hosszú időre napon hagyott autóban a bőrborítás akár 20 fokkal hűvösebb marad, mintha hagyományos bőrözést alkalmaztak volna.

A 3-as sorozat kezdetben kétféle motorváltozattal, 325i és 335i típusjelzéssel kerül forgalomba. Mindkét benzinmotorban bi-Vanos változó szelepvezérlést és közvetlen befecskendezést alkalmaztak, ami a magas teljesítmény és az alacsony fogyasztás tökéletes elegyét biztosítja. A 325i hathengeres szívómotorja 218 lóerőt és 270 Nm nyomatékot, míg a

biturbó hathengeressel hajtott 335i 306 lóerőt és 400 Nm-es nyomatékot fejt ki. Előbbi 7,6, utóbbi 5,8 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet. Az autókat hatfokozatú kézi vagy automata sebességváltóval lehet választani. A kezdeti két változatot három további motor követi. A 320i jelzésű benzines 170 lóerős, négyhengeres motorja 9,2 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára, végsebessége 218 km/óra, gyárilag megadott átlagfogyasztása pedig 6,7 liter/100 km. A 330i-t a világ legkönnyebb sorozatgyártású hathengerese hajtja, 272 lóerejével 6,7 másodperc szükséges 100-ig, végsebességét pedig már elektronika korlátozza 250 km/óránál. A 231 lóerős 330d (500 Nm) 7,1 másodperces gyorsulásra képes, végsebessége 245 km/óra, mindez 7,0 liter körüli átlagfogyasztás mellett. A 3-as széria új, kabrió változatának hivatalos bemutatójára a januári Detroiti Autószalonon kerül sor, kereskedelmi forgalmazása 2007 tavaszán kezdődik.