Valenciennesben épp csak elkészült az első előszériás autó, az ügyfélautók sorozatgyártása augusztusban indul, de már most megismerkedhetnek az érdeklődők az új Toyota Yarisszal, hiszen a Toyota márkakereskedéseiben július 9-augusztus 13. között lehet majd megtekinteni egy Premiere Edition modellt. Előszériás autóról lévén szó van pár apró eltérés a szériamodellhez képest, például Magyarországon a napfénytető nem része a piaci bevezetéskor kínált különleges modellnek.

A meglepően nagy érdeklődésnek köszönhetően – a forgalomból kivonásokat is számolva 2020 első hat hónapjában a Toyota volt a piacvezető a személygépkocsik piacán – az aktuális Yaris Classic nem fog párhuzamosan futni az új Yarisszal, mert az előrejelzések szerint szeptemberre elfogy a raktárkészlet, az újból az első példányok pedig októberben érkeznek az országba.

2000-ben debütált a Yaris kisautó a Toyota kínálatában, máig 52 751 példányt értékesített belőle a magyar forgalmazó – egymás mögé állítva ezeket 208 km-es konvojt kapunk, tehát körbe lehetne parkolni Yarisokkal a Balatont. A negyedik generáció nem hosszában, hanem széltében nőtt 5 centivel, illetve ennyivel bővült a tengelytávolság is, annak megfelelően, hogy minden Toyotának izgalmasan vezethetőnek kell lennie, 57 mm-rel kiszélesítették a nyomtávot.

A 2012-ben bemutatott harmadik generációban jelent meg az öntöltő hibrid hajtás, amely nagyjából az értékesítések negyedét adta a vége felé, úgy számol a forgalmazó, hogy az új modellnél már 33%-ról indulnak, és idővel ez az arány felmegy majd 50%-ra. Az 1,5-ös Dynamic Force háromhengerest használó negyedik generációs hibrid rendszer 116 lóerős rendszerteljesítményű, lítium-ion akkumulátort használ és 130 km/óra az elektromos csúcssebesség. Az új Yarisnál debütált a Toyota Safety Sense 2.5-ös vezetőtámogató-rendszer, amely nagyobb tudású a korábbinál. A többletfelszereltség az oka, hogy mintegy 400 000 Ft-tal drágul a Toyota Yaris az elődhöz képest.