Igazi benzingőz, benzinszag nélkül

2015. szeptember 29. (kedd) Tóth Zoltán Zsolt

A Tesla S csúcsváltozata nem csak a környezettudatosságról szól, sokkal inkább az autózás öröméről!
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Az a zseniális a P85D-ben, hogy szinte tökéletesen lemodellezi egy csúcskategóriás hagyományos hajtásláncú sportautó viselkedését. Hihetetlenül kiegyensúlyozott és szép vonalú a karosszéria, amely bizonyos karaktereiben a 60-as évek olasz stílusát idézi. A nagy gonddal összerakott, szépen illesztett karosszériaelemek és a fényezés is megérnek egy misét.


A szürke árnyalataiból összerakott színvilág, mozgalmasságot a hatalmas középkonzoli kijelző hoz. A műszerfal szép rajzolatú. Fotó: Hilbert Péter A szürke árnyalataiból összerakott színvilág, mozgalmasságot a hatalmas középkonzoli kijelző hoz. A műszerfal szép rajzolatú. Fotó: Hilbert Péter
Az utastér formaterve azoknál talál célt elsőként, akik nagyra értékelik a mai infotainment technológiákat. Minthogy a kocsit nem autóipari cég tervezte-gyártja, ne is várjunk a külső megjelenéshez hasonló klasszikus formatervet, körbeölelő sofőrállást, vagy hardcore sportüléseket. Ehelyett letisztult műszerfal fogad, a középkonzol helyén hatalmas érintőképernyővel, amelyre lehívhatók az autó funkciói, a működési információk, s netezhetünk, mintha a laptopunkat tettük volna ide.
Hely van bőven, de az ülések lehetnének jobban formázottak Hely van bőven, de az ülések lehetnének jobban formázottak

A kocsi vezetéséhez maradt a volán és a pedálok, továbbá egy kis irányváltó kar. Az első ülések közül hiányzik mindenféle megszokott berendezési tárgy, se kardánbox, se kézifékkar, a padló is teljesen sík. Hátul szintén ez a benyomás, a sík padló és a lapos felépítés miatt mély az üléshelyzet felhúzott lábakkal. Hely sok van, de az ülés nem elég mélyített, bár hosszú az ülőlapja, igazán mégsem vonzó hosszú útra – talán ide kellett volna egy tapasztalt autóipari jó tanács. A „konfekcióautókban” megszokott sok rakodóhely, ilyen-olyan ötlet se áramlott be, egyébként nem is cél a szuperpraktikum, a felmérések szerint a Tesla nem első autóként funkcionál.

A csomagtartóba – amerikai módi szerint – két kihajtható tartalékülést illesztettek, amely használatban menetiránynak háttal helyezkedik el. Gyerekek szállítására szolgál, az ötödik ajtó üvegkupoláján lyukakat kéne vágni ugyanis, ha egy felnőtt utaztatása lenne a cél.

A töltöttségi érték és az üzemi folyamat részletesen monitorozható A töltöttségi érték és az üzemi folyamat részletesen monitorozható

Indulás előtt elhatároztam, hogy csak semmi durvulás, semmi lóerővadászat, a cél az abszolút ismerkedés, a technika feltérképezése. Ehhez képest igazán meglepett, hogy a próbaautót átadó cég vezetője élből a padlógázos üzemmódot javasolta. Persze örültem neki, s az autózás végén már hálás is voltam érte, mert eszméletlen, amit ez az elektromos csúcsgép tud! A vezetői helyzet az általam amúgy is kedvelt mélyen ülős, előrenyújtott lábú, nem egyterűs-furgonos.

Ne keressünk motort elöl sem, itt egy 150 literes csomagtartót találunk. Szükségülések a csomagtartóban, amerikai módi szerint menetiránynak háttal Ne keressünk motort elöl sem, itt egy 150 literes csomagtartót találunk. Szükségülések a csomagtartóban, amerikai módi szerint menetiránynak háttal

A „gázpedál” mozdítására hihetetlen élénkséggel reagál az autó! Négy kereke a 265/35 ZR21-es gumikkal keményen kapaszkodik a sima aszfaltba, a padlógázos gyorsítás eszméletlen hatású: persze, nagyon nem kell csodálkozni, ez a kocsi a 700 lóerőjével 3,4 másodperc alatt katapultál százra. Mindemellett az is örvendetes, hogy a lassulás is eszméletlen. Félelmetes kanyarsebességeket enged, úgy tapad, mintha mágnes vonzaná az aszfalthoz. Mindezt úgy teszi, hogy a vezető a kocsi minden porcikáját érzi. A kormányzás pontos, direkt, igen kiszámított visszaforgási ütemmel, a gázpedál nagyon finom, pontosan, jól adagolható a teljesítmény. A gázelvétel sem buta, a motorfékhatás nem túlzó (mint amúgy az elektromos autóknál), pont olyan, mint amikor nyomatékhatás-fordulatszámon tart az ember egy erős benzinest. Előzni, kikerülni, kanyarodni erőből, gyorsan, pontosan lehet a kocsival.

A demotöltővel bemutatható a töltés egyszerűsége. A cég a gyorstöltőt mellékeli a kocsihoz A demotöltővel bemutatható a töltés egyszerűsége. A cég a gyorstöltőt mellékeli a kocsihoz

Így találkozott hát a kimunkált szoftveríró elme a jó műszaki alapokkal. Bizonnyal sokat tanulmányozták a legjobb hagyományos autók viselkedését, hogy a kormányzás, gázpedálérzet ilyen legyen, és ez a jól végzett munka rakódott rá a rendkívül alacsony súlypontú, amúgy is lapos építésű kocsi műszakiságára.

A Tesla mellé nem érdemes beállni gyorsulni a piros lámpához. Bár a P85 D közel 2,2 tonnás tömege nem kicsi, a 700 lóerő sok mindent megold... A Tesla mellé nem érdemes beállni gyorsulni a piros lámpához. Bár a P85 D közel 2,2 tonnás tömege nem kicsi, a 700 lóerő sok mindent megold...

Gondviselés

Hivatalosan itthon is hozzá lehet férni a Tesla modellekhez. Azonban nem a klasszikus importőri szervezeten keresztül, a Tesla ugyanis az „alacsony várható kereslet kontra minőségi szervizlánc” költséges kiépítése-fenntartása miatt nem tervezi a magyarországi jelenlétet. Az autók operációs lízing formájában, havidíjért kerülhetnek a reménybeli felhasználókhoz, a Business Lease flottafenntartó kezelésében, aki a Teslával szerződött. A szervizelést is ők intézik, a kocsikat – ha szükséges – tréleren eljuttatják a bécsi márkaszervizbe. Azonban erre lényegében csak a kötelező inspekció alkalmával kerül sor, ha pedig szoftveres gondok támadnának, azok távjavíthatók. A frissítések bárhol telepíthetők, és a hibakeresés is folyhat a háttérben, csavarhúzó és szerelő nélkül. Az akkumulátorokra 8 év garanciát vállalnak.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Igazi benzingőz, benzinszag nélkül

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér