Múlt héten adtunk hírt arról, hogy már rendelhető a Yaris Cross szabadidő-autó, a Toyota forgalmazója jóvoltából a roadshow indulása előtt közelről megnézhettünk két példányt. A típus feladata nem kisebb, mint az európai piacon is egyre fontosabb, Magyarországon egyenesen piacvezető kis kategóriás szabadidő-autók között vigye sikerre a márkát. Úgy számolnak, a vevők 30%-a ül majd át a Yarisból vagy a C-HR-ből, a fennmaradó 70% hódítás lesz a konkurenciától.

A Yaris kisautó műszaki alapjára felépített, de annál 3 centivel nagyobb hasmagassággal rendelkező Yaris Cross változatlan tengelytávolság mellett 6 centivel nagyobb első-, és 18 centivel nagyobb hátsó túlnyúlást kapott, ránézésre ennél is nagyobb a növekedés, mert kifejezetten magas az orr, amelynek közepén ott trónol a kék hátterű márkajelzés. Nem véletlen, hogy a forgalmazó egy normál és egy Adventure kivitelű hibridet mutatott meg, a várakozások szerint 90% felett lesz majd az öntöltő hibrid hajtás részaránya az értékesítésben, ezen belül a vásárlók 10-20%-a fizet majd be a hátsó villanymotoros i-AWD összkerékhajtásra.

A kiállított autókat elnézve szabad kezet engednek az alkotói szabadságnak, azaz számos lehetősége lesz az ügyfeleknek egyedi megjelenést összeállítani (vagy épp színes darabot választani a készletből). Az utastérben az tűnt fel, hogy amíg az első ülés teljes egészén ott látható a jellegzetes díszvarrás-minta, addig hátul már csak a támlára jutott ez a szemrevaló részlet, az ülőlap sima szövetkárpitot kap. Ötletes a hátsó támlához hasonlóan 40/60 arányban osztott csomagtérpadló, a könyöklő lehajtásakor rögtön feltárul a síléc-alagút is.

A normál Yarishoz képest papíron 1 millió Ft a Yaris Cross felára, a valóságban ennek a különbségnek egy része a szabadidő-autó gazdagabb felszereltségében is jelentkezik, a vezetőtámogató-rendszer tudása például a kisautó bemutatása óta eltelt pár hónap alatt is sokat fejlődött, új funkciókkal gyarapodott és finomabb lett a beavatkozás.