Poéngyilkos leszek: 4 595 000 forint a hibrid Yaris alapára! Elsőre talán soknak tűnhet, de egy hasonlóan felszerelt, takarékos dízel sem olcsóbb, sőt! Az egyetlen szegről-végről közvetlen konkurensnek tekinthető kisautó, a nem teljes, hanem csak rásegítéses rendszerű hibrid Honda Jazz 6,25 milliót kóstál.

A környezetbarát és kis fogyasztású városi autóra áhítozóknak jó üzlet lehet a Yaris HSD. Ráadásul az alapnak számító ECO-szint sem nevezhető fapadosnak, széria a LED-es nappali menetfény, az első elektromos ablakemelő, a hifi, a hét légzsák, a kétzónás klíma, az ülés- és a kormánymagasság-állítás is.

EV-mód: akár 2 km tiszta suhanás

A már jól ismert 1,8 literes, Atkinson ciklusú benzinmotor helyett a Yaris HSD kompaktabb méretű, 1,5 literes aggregátot kapott. Áttervezték az elektromotort, a sebességváltó/differenciálmű egységet, az invertert és az akkumulátort is. Az új hibrid rendszer tömege csupán 201 kg, ami az Auris HSD-vel összevetve 42 kilós megtakarítást jelent. Az új Yaris bevezetésekor fix hátsó üléseket alkalmaztak a korábbi tologatható és padlóba hajthatókkal szemben, aminek oka a később érkező HSD modell volt.

A műszerek háttérvilágítása kék, ahogy a kormány cérnavarrása is A műszerek háttérvilágítása kék, ahogy a kormány cérnavarrása is

Az üzemanyagtartályt és az eddigi 168 helyett 120 cellából álló akkumulátort ugyanis nem a raktérpadló, hanem az ülések alá építették be. Utóbbi fórja, hogy a csomagtartó továbbra is 286 literes, és a bővítés sem kíván kompromisszumot. Hátul az ülések alatti burkolat néhány centire kilóg a lap alól, de ez csak minimális kompromisszum egy normál méretű raktérért cserében.

A padlóbélés révén bővítés után közel sík teret kapni A padlóbélés révén bővítés után közel sík teret kapni

A Yaris HSD 4,0 másodperc alatt éri el az 50 km/órát, így városban nemcsak fürge, hanem 50 km/órás tempóig teljesen tiszta üzemű is. Az elektromotor 169 Nm-es nyomatéka az indulás pillanatában rendelkezésre áll, EV-módban, urbánus közegben pedig akár 2 kilométer is megtehető a benzinmotor beindítása nélkül. 50 km/óra felett az 1,5-ös motor is színre lép, melynek hangja erőteljes gyorsításkor kissé nyers, a rugalmasság és a gyorsulás átlagos. A HSD a normál Yarisnál áramvonalasabb és dögösebb is. Módosították az orrkialakítást, agresszívebb a légbeömlő fazonja, LED-es lámpatestek díszítik az autót, egyediek a keréktárcsák, a márkaemblémák kékek, és ezüstös csillogású gyöngyházfény metálszín is kérhető hozzá. Belül kék háttér-világítású műszerek, kék cérnavarrású kormány és kézifékkar, CVT-váltó és hibrid teljesítménymonitor jelenti a változást. Utóbbi csak a középső, Active szinttől (4 895 000 Ft) dukál, mely az előzetes felmérések alapján itthon a Yaris HSD húzókivitele lehet.

Átlátszó bura, LED-betétek, HSD-logó és kék márkaembléma árulkodik a hibrid kivitelről Átlátszó bura, LED-betétek, HSD-logó és kék márkaembléma árulkodik a hibrid kivitelről

Toyota Yaris HSD

Benzinmotor
Összlökettérfogat: 1497 cm3
Max. teljesítmény: 55 kW(74 LE)4800/min
Max. nyomaték: 111 Nm 3600-4400/min
HSD generátor
Max. teljesítmény: 45 kW/60 LE
Max. nyomaték: 169 Nm
Kombinált teljesítmény: 74 kW/100 LE
Hossz./szél./mag.: 3905/1695/1510 mm
Tengelytáv: 2510 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1085/480 kg
Csomagtér: 286 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,8 s
Maximális sebesség: 165 km/h
Átlagfogyasztás: 3,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 79 g/km
Alapár: 4 595 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!