Az Auris Touring Sports típussal a kilencedik generációs Corolla Wagon (2000-2006) óta mellőzött
alsó-középkategóriás kombik szegmensébe tér vissza a Toyota. Hogy kitűnjön a népes mezőnyből, hibridként is elkészítették: a nikkel-fémhidrid akkumulátort a hátsó ülések alatt helyezték el, így a csomagtartó befogadóképessége megegyezik a hagyományos Auris kombikéval. Az ötajtós ferdehátúnál 285 mm-rel hosszabb a Touring Sports, s mivel ezt mind a poggyásztér növelésére fordították, 530/1658 literrel gazdálkodhatunk. A bővítés pedig pofonegyszerű, az oldalfalon elhelyezett karok meghúzására síkba dőlnek a 60:40 osztású háttámlák, s akár 2047 mm hosszú tárgyakat is szállíthatunk – az álcapadló alatt csempészrekeszeket alakítottak ki, és használaton kívül a csomagtérroló is itt tárolható.

Ahogy a 2,6 méteres tengelytáv, úgy az utastér helykínálata és berendezése, valamint a motorpaletta
is azonos a csapotthátú Auriséval: amíg az 1,33-as benzines és az 1.4 D-4D dízel egyszerű csatolt lengőkaros, addig az 1.6 Valvematic benzines, a 2,0 literes gázolajos (124 LE/310 Nm) és a hibrid kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztést kap. Városban elegendő az 1.8 VVT-i Atkinson-ciklusú benzines és a villanymotor 136 lóerős összteljesítménye, a forgalomban csordogálva csendes, kulturált és nem utolsósorban gazdaságos is a világ első vegyes hajtású kombija. Rövid szakaszokon akár teljesen elektromosan, zaj- és károsanyag-kibocsátás nélkül haladhatunk.

A kategória legnagyobb panoráma üvegtetője 1553x960 mm-es A kategória legnagyobb panoráma üvegtetője 1553×960 mm-es

Elfogadható a 11,2 másodperces gyorsulás és a 175 km/órás csúcssebesség, ahogy a fedélzeti számítógép által jelzett 5,9 literes fogyasztás is. Csakhogy amikor szembejön egy emelkedő, vagy előzni kell, a rugalmassága meglehetősen szerény, és erőteljesebb gázadásra monoton hangon bőg a motor, autópályán pedig iszákossá válik a hibrid. Így aztán aki gyakran kihasználja a kombi terhelhetőségét (400-630 kg), vagy nagy távolságokat utazik, annak inkább a nyomatékos dízelek ajánlhatók. Azonos motorváltozat és felszereltség esetén az Auris kombi 290 ezerrel drágább a ferdehátúnál: az 1,33-as belépőmodell 4 190 000 forinttól indul, míg a hibridért 6 980 000 forintot kérnek.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!