Új lökhárító, a korábbinál nagyobb és krómosabb hűtőrács, karakteresebb műszerek, no és új felnik. Optikai fronton minden más maradt a régiben, ami nem feltétlenül baj, hiszen nem igazán lehet belekötni a Renault szabadidő-autójába. Vegyük például a remek terepjáró tulajdonságokat, a gyáriak kiemelték, hogy a 27 fokos első és a 31 fokos hátsó terepszög kategóriájának legjobbja, a 188 mm-es hasmagasságot azonban még némelyik személyautó is felülmúlja…

Szabadidő-autónak látszó tárgy

De nem csak ez utal arra, hogy a Koleos valójában egy „szerepjáró”, hanem a gyár emberei is. Lehetőségünk volt egy rövid tereppályán is kipróbálni az autót. Tudják, olyan fajta „érintetlen” vadonról van szó, ahol kis botok mutatják, hol is szabad (tud) elmenni az autóval, a rizikósabb részeknél még némi aszfaltot is fel lehet fedezni, nem is beszélve a mindenféle ügyetlenséget megakadályozó emberről az anyósülésen.

Amikor például a dombra felfelé kapaszkodva megkérdeztem, a kijelölt bal oldali út helyett nem mehetnék-e jobbra, rögtön jött a válasz: nem, arra csak terepjárók mehetnek! Ezzel nem tudok vitatkozni…

Néha hallható a dízelmotor, egyébként csendes az utastér. Az automata lassú, de nagyon finoman kapcsol Néha hallható a dízelmotor, egyébként csendes az utastér. Az automata lassú, de nagyon finoman kapcsol

Természetesen közúton is vezettük az autót, a 2,0 literes, 150 lóerős dízel halk mormogása egészen addig kísér, amíg a BOSE hifivel el nem nyomjuk, a rugózás a magas építésmód miatt feszesebb annál, mint amit kényelmesnek lehet nevezni. A hatfokozatú automatikus sebességváltó ugyan alaposan megfontolja a kapcsolásokat, de ha egyszer dűlőre jut, csak a fordulatszámmérő mutatójából lehet észrevenni, hogy valami történik. Jelentősen csökkentették a motorok fogyasztását, a gyakorlati eredményekről azonban majd csak az első tesztek alapján tudunk beszámolni.

Családi használatra is fel lehet készíteni az autót Családi használatra is fel lehet készíteni az autót

A magyarországi árak november elejére várhatók, a választékról azonban annyit már tudunk, hogy nálunk csak a 2,0 literes dízelmotorral (150 és 175 LE) fogják forgalmazni a Renault Koleost. Három felszereltségi szint közül lehet majd választani, továbbá a kisebb teljesítményhez automatikus váltó is kérhető.

A továbbfejlesztett ESP lejtmeneti fékvezérlést is tud, de csak zárt 4WD hajtással, 10 foknál meredekebb lejtőn A továbbfejlesztett ESP lejtmeneti fékvezérlést is tud, de csak zárt 4WD hajtással, 10 foknál meredekebb lejtőn

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!