Hajnal hasadtával dübörög a Corvette

2011. szeptember 9. (péntek) Lővei Gergely

Egyedülálló lehetőséggel szembesültem az ötajtós Cruze horvátországi menetpróbáján: vezethettem egy Chevrolet Corvette Grand Sport-ot.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Nem is olyan rég a Corvette még külön kasztot képviselt a GM európai portfóliójában, azonban manapság gyorsan változnak a dolgok, az autó immár mifelénk is a Chevrolet kínálatában található meg. A mifelénk egyébként hamarosan már Magyarországra is értelmezhető lesz, nemsokára várható a hazai Corvette (és Camaro) kereskedés hivatalos bejelentése. Addig is egyedüli magyar újságíróként vezethettem egy Grand Sport kivitelt.


Nem adta magát olcsón a Corvette Grand Sport Convertible, hiszen az volt a feltétel, hogy pontban reggel öt órakor kell indulni, és nem késhetünk, mert az autót egy horvát újság fotósa szeretné megörökíteni Zadar óvárosában, turisták nélkül, azaz hajnalban. Arról nem is beszélve, hogy a behajtási engedély is csak a korai órákra szólt.

  Hajnalban a legjobb Corvette kabriózni – még nem tűz a nap, az utak néptelenek Hajnalban a legjobb Corvette kabriózni – még nem tűz a nap, az utak néptelenek

A Chevrolet részéről tett nagylelkű felajánlásnak egyébként nagyon prózai oka van. Ha Horvátországban egy horvát állampolgárt a vámhatóság külföldi rendszámú autóval kap el, akkor jelentős büntetést kell fizetnie, az állam pedig gazdagabb lesz egy külföldi rendszámú autóval. Mindez már nem fenyeget, ha egy külföldi állampolgár is ül az autóban, jelen esetben én. Odafelé még csak az utasülésen foglaltam helyet, hiszen nem tudtam, pontosan hová megyünk, de visszafelé már én ültem a volán mögött.

  Nem számoltak a Corvette szélességével a Zadar óvárosát védő fal építői – a tükrök behajtásával sikerült a bejutás Nem számoltak a Corvette szélességével a Zadar óvárosát védő fal építői – a tükrök behajtásával sikerült a bejutás

Előjöttek az emlékek, papíron ugyan 20 lóerővel erősebb a Grand Sport limitált modell a normál Corvette-nél, de higgyék el: nem érezni a különbséget a 411 és a 435 lóerő között. Bugyborékló V8-as, emberes kuplung, darabos kézi váltó – igen, a Grand Sport is igazi Corvette a maga faragatlan módján. A vényóc – az autó nem olyan kifinomult, mint a vényolcassal szerelt vetélytársak – azonban nagyot tud ütni. Vagy rúgni. A lényeg a hatás.

  Reggel hat előtt még kihalt az óváros, a turisták és a helyi lakosok is alszanak Reggel hat előtt még kihalt az óváros, a turisták és a helyi lakosok is alszanak

Még az elektronika se tudja megakadályozni, hogy padlógázas gyorsításnál ne riszáljon be a Corvette hátulja, még ilyenkor is villámgyorsan kell reagáljak, hiszen ha én nem veszek vissza a gázból, az elektronika se teszi. Ilyenkor az egyébként épp hallható módon bugyborékoló kipufogó üvölteni kezd, úgy, hogy libabőrös lesz tőle a karom. Ez utóbbiban azért az is szerepet játszik, hogy a kabrióban jóval nagyobb a menetszél, mint a kivehető tetőpanelekkel megáldott kupéban. Mindez persze országúton történt, ahol nem ugrasztotta ki az ágyból a békésen szendergő állampolgárokat a Corvette.

  Corvette kabrió Zadar főterén. Egyedülálló élmény volt, az autó vezetésével egyetemben Corvette kabrió Zadar főterén. Egyedülálló élmény volt, az autó vezetésével egyetemben

Az utastérben egyébként karbon (hatású?) betétekkel különbözik a Grand Sport a normál változattól, még a műszereket se vadították meg, igaz, amúgy e gyakran pillant le a sofőr, hiszen a legfontosabb információkat – sebesség, keresztgyorsulás :-) – kivetíti a szélvédőre a Corvette. Az utastér legfontosabb részlete egyébként rögtön a jobb könyököm alatt van, az itt elhelyezett kapcsolóval lehet megszabadulni az elektronikus menetstabilizáló rabigájától. Vagy ez itt a gumifüst-aktiváló gomb lenne? Az ábra inkább ez utóbbira utal.

  Húsz lóerővel megemelték a 6,2 literes V8-as teljesítményét a Grand Sport változat kedvéért. A hangja továbbra is remek, ereje brutális Húsz lóerővel megemelték a 6,2 literes V8-as teljesítményét a Grand Sport változat kedvéért. A hangja továbbra is remek, ereje brutális

Magától értetődően nem akartam kipróbálni felvetésem helyességét, hiszen mellettem ült a Chevrolet képviselője, lencsetávolságban volt a fotós, arról nem is beszélve, hogy eredetileg még a visszautat is az anyósülésben kellett volna megtegyem, nem a volán mögött. Azonban sikerült meggyőzni az illetékeseket arról, hogy jófiú leszek. Rövid volt, de intenzív a találkozásom a Chevrolet Corvette Grand Sport kabrióval, de emlékezetes. Nemcsak a korai óra miatt, de az i kiderült, hogy ha megfelelő a háttér, és a hajnali nap rózsaszínre festi a tengert, akkor még az én meglehetősen csekély fényképezési tudásommal is remek képeket tudok készíteni. Már csak ezért is köszönöm a lehetőséget, hogy vezethettem az autót. A Corvette Grand Sportról készített 28 darab nagy felbontású képet az Autó-Motor Facebook oldalán, a Galériában tekinthetnek meg.

  Vannak olyan pillanatok, amikor a természet is segíti a jó képek elkészültét – ehhez azonban korán kell kelni és a megfelelő helyen kell tartózkodni Vannak olyan pillanatok, amikor a természet is segíti a jó képek elkészültét – ehhez azonban korán kell kelni és a megfelelő helyen kell tartózkodni

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Hajnal hasadtával dübörög a Corvette

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/21-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: BMW 218i Active Tourer, Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 All Mode 4x4, Nissan Qashqai 1.5 dCi
  • Vezettük: ©koda Fabia, Ford Mondeo, Mercedes B-osztály
  • Bemutató: Autótechnika és Automotive Hungary szakkiállítás, Renault Espace, a Milánói Motorkiállítás újdonságai
  • Tanácsadó: téli abroncsok

Időjárás

Budapest

eső
2 °C
1 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?