A válság legnehezebb időszakán a Fiat emocionális autói, mármint az idő közben egész terebélyes családdá fejlődött 500-as segítette át a céget, most pedig következnek majd azok az autók, amelyek már darabszámokban is jelentős értéket képviselnek. Először is teljes kínálattal térnek vissza az alsó-középkategóriába, új stratégiával: egy néven adják az összes karosszériaváltozatot, és a piacon elsőként elérhető lépcsős hátú változat majd a legolcsóbb.

Fotó: Lővei Gergely Fotó: Lővei Gergely

Az FCA konszern aktuális, kompakt padlólemezére építették fel a Tipo-t, amelynek a lépcsős hátú változata nem egyszerűen az ötajtóshoz hozzácsapott csomagtartóként készült, a lendületes tetővonal, a hokiütő-szerűen kanyarodó ablakvonal a C oszlopnál mind azt az érzést erősítik a szemlélőben, hogy kezdettől fogva ilyennek készült a forma. Még „versenycsík” is került a tetőlemezre, hogy a Fiat Magyarország illetékesét idézzem, persze ez csak formai játék, az utastérben máshol húzódik és magasabb a domborulat a tetőkárpiton. Meglepően tágas a második sor, az 1,9 méteres magasságommal is bőven volt hely a fejemnek, és nemcsak lábtérből van sok, de az első ülés alá is kényelmesen be tudtam tolni a lábfejemet, mert elég magasan van az ülés alja, és nincs semmi merevítés a padlón – még nyújtózkodni is tudtam, igaz ez utóbbit csak azért, mert a fotózás miatt egy kicsit előrébb volt tolva a jobb első ülés.

A citromszín – gelato, azaz fagylalt fehér a gyári zsargon szerint, és a rövid közvélemény-kutatás alapján más egységesen fehér színű fagylaltot nem találtunk – jól áll az autónak, igaz, ezen nem olyan szembetűnő az a kevés króm, ami leginkább a hűtőrács környékén tobzódik. Az 1,6-os dízelmotorral és Lounge csúcs-felszereltséggel szerelt autót tudtam kipróbálni pár kilométer erejéig, a Fiat szerint pontosan ennek ellentéte, az 1,4 literes, Easy középső felszereltségű változat lesz majd a húzómodell – nem véletlenül. Amit én vezettem, annak 5 810 000 Ft volt az ára, míg az 1.4 16V Easy 4 105 000 Ft-ért szerepel az árlistán, és ebből még adnak bevezetési kedvezményt is, modelltől függően 200-300 ezer Ft-ot. A különösen gazdagon felszerelt Opening Edition-nel úgy tervez a Fiat, hogy az egész évben a kínálatban marad.

Szóval a csúcs felszereltségű, csúcs-motoros Tipo vezetőülésében helyet foglalva rögtön az tűnt fel, milyen nagy a volán állítási tartománya – magasra emelhető és messze kihúzható. A műszerfalon végigfutó ezüst betét jól néz ki, az utasok elé tornyosuló műszerfalon kicsinek hat az 5 colos képátlójú Uconnect fejegység – jó a grafika, tűéles a kép, de nagyon be kell célozni az apró kijelzőn lévő, még apróbb virtuális gombokat -, ami egyébként már az Easy szinttől ott van a fedélzeten, a navigáció felára 100 000 Ft. De nem csak ezért érdemes eggyel az alap fölé menni, a kényelmi mellett a biztonsági felszerelések listája is hosszabb (oldallégzsákok, függönylégzsákok), praktikusabb a kialakítás az osztva dönthető hátsó támlával – igaz, a kalaptartó alatt méretes merevítés miatt az átrakodónyílás nagyon alacsony.

A csomagtartóval annyit érdemes megjegyezni, hogy az 520 literes érték csak a defekszettnél igaz, aki megfizeti a teljes értékű pórkerék 20 000 Ft-os felárát, annak 50 literrel kisebb raktere lesz. A pakoláskor a zsanérokra kell figyelni, amelyek a csomagok között mozognak. Az 1,6-os dízel jól viszi a könnyű karosszériát, a legnagyobb zajforrás az úthibákon áthajtva a felfüggesztés, amely hangosan dobol, a hatfokozatú váltó finoman jár és pontos megvezetésű, a fék kissé harapós, az első fékezésnél az ember lefejeli a szélvédőt, de hamar rááll a lába a megfelelő adagolásra.

Fiat Tipo listaárak:

				Tipo		Easy		Lounge 1.4 16V 95 LE		3 705 000 Ft	4 105 000 Ft	4 405 000 Ft 1.6 16V aut. 110 LE		-		4 605 000 Ft	4 905 000 Ft 1.3 Multijet 16V 95 LE	4 505 000 Ft	4 905 000 Ft	- 1.6 Multijet 16V 120 LE	-		5 205 000 Ft	5 505 000 Ft

A lépcsős hátú Tipo megérkezett a márkakereskedésekbe, az ötajtós a nyár folyamán, a kombi szeptember-október körül jön, utóbbiaknál az 1,4 literes, 120 lóerős benzines turbómotor lesz az újdonság a motorkínálatban. Árban a szedán marad a legolcsóbb, felszereltségben is lesznek eltérések az egyes felépítmények között.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások