Természetesen még mindig a belső égésű motorral hajtott B-osztály a sikeres, de a Mercedes elérkezettnek látta az időt arra, hogy első sorozatgyártású akkumulátoros autóját is elkészítse, amihez a kompakt egyterűjét választotta ki. Raststattban készül az Electric Drive változat, amely a helyi károsanyag-kibocsájtás nélküli hajtáson kívül eltérő megjelenést is kap.

Lendületesebbre vették az első lökhárító alsó részében a légbeömlő nyílást tagoló elemeket, csak kék-fehér vagy fehér kék színkombináció létezik (arról nem kívántak nyilatkozni, hogy a miért az i almárkával épp az elektromos autók piaci szegmense felé nyitó bajor konkurens márka színeit választották), és egyedi megjelenésűek a 18 colos felnik is.

A műszerfalon sok újdonság nincs, fordulatszámmérő helyett energiamutató néz velünk farkasszemet, és a középkonzol alsó részén találunk néhány új kapcsolót. Például a belső égésű motornál E(co)-S(port)-M(anuál) üzemmód közül lehet választani, itt meg gazdaságos, nagyon gazdaságos és sport üzemmód van. Az utastér azonban sajnos sokat változott, a padló hátsó részét átalakították annak érdekében, hogy helyet kapjon a lítium-ion akkumulátor.

A csomagtér padlója lejjebb került, így egy minimális rakodóperemmel kell számolnia a pakolónak, de ennél sajnos nagyobb baj, hogy az utastér hátsó padlója feljebb került – magához az üléshez meg nem nyúltak. Amíg a benzines- vagy dízel B-osztályban kényelmesen lehet időzni, az akkumulátoros-elektromos modellben felhúzott lábakkal ül az ember, a combja nem is ér hozzá az ülőlaphoz – hosszú távon nem tűnik kényelmesnek ez a testhelyzet.

Mondjuk túlságosan hosszú távra amúgy se lehet menni az Electric Drive modellel, hiszen alaphelyzetben 200, egy extracsomaggal 230 km az elméleti hatótávolság. Eltűnt a motorhang, de nincs helyette se szél, se gördülési zaj, elképesztően csendes az utastér. Feltéve, hogy valamelyik gazdaságos üzemmódban haladunk, mert amint Sport-ba kapcsolunk, megbolondul az egyébként olyan szelíd B-osztály. Lámpától indulva 50 méteren keresztül csikorognak az első kerekek, amelyek nem bírnak a 180 LE/350 Nm csúcsteljesítményű hajtómotorral, az utasok alig bírnak kapaszkodni, a vezetőt is csak a kormány menti meg.

A felfrissített Mercedes B-osztály már rendelhető, az első vásárlók a Stuttgartból kiadott menetrendnek megfelelően november 29-én vehetik majd át autóikat. A connect.mercedes.me rendszer hazánkban is ott lesz a fedélzeten, azaz SIM kártyát kapnak az autók (az S Coupé és a CLA is ekkor kapja meg ezt a felszerelést, a többi típus még pár hétig-hónapig nélkülözi ezt) így internetes kommunikációra is képesek. Ez különösen hasznos a jövő év közepétől választható Electric Drive változatnál, hiszen egy alkalmazás segítségével így a sofőr távolról is meg tudja nézni, mekkora hatótávolsága van autójának.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!