Bár a Scout nem terepjáró, az emelt futómű és az alapáras összkerékhajtás miatt nehezebb körülmények között is elboldogul. Komfort terén nincs különbség a többi verzióhoz képest

2015 óta kapható aktuális Superbbel finoman szólva is ráérzett a Škoda a vásárlói igényekre, a mostani frissítésig 528 ezer példányt értékesítettek belőle, míg az előző nemzedékből hét év alatt fogyott 616 ezer darab. Hiba lenne azonban, ha a Škoda csak a babérjain ülne, a flottapiac nagy kedvencét (a magánvásárlók aránya 18%) alaposan ráncba szedték, sőt, két új modellváltozat is megjelent. A Superb először lesz kapható hibrid hajtással, illetve érkezik a szabadidő-autós jegyeket felvonultató Scout verzió.

A fejegységet is modernizálta a Škoda, a virtuális műszeregység személyre szabható

Míg a hibrid gyártása csak később indul, a Scout már a piaci rajttól elérhető. A széria négykerékhajtás mellett említésre méltó a 15 mm-rel emelt futómű, a látványos optikai csomag, no meg az egyedi fabetétek és üléshuzatok. Ami viszont mindegyik Superbben közös, az az alaposan átdolgozott külső, a legújabb trend szerint már itt is összeérnek a fényszórók a hűtőmaszkkal (optikailag szélesebb az autó), illetve a kocsi hátuljáról eltűnt a logó, helyette – akárcsak a Scalánál – egy méretes Škoda feliratot találunk. Az opciós listát kibővítették, a márka történetében először mátrix-LED fényszórók is elérhetők, illetve azt a gyakorlatban is kipróbálhattuk, hogy a tempomat a táblafelismerő és a navigációs adatbázis információi alapján a megengedett sebességre lassítja az autót. A Superb amúgy is a komfortról szól, az ülések kényelme és a térkínálat terén nehéz rajta fogást találni, a most debütált vetített kijelzővel és az új dekorelemekkel pedig értékesebb hatást is kelt.

A Superb mindig is erről szólt: hatalmas lábtér és kényelmes ülések

A hibrid mellett a szintén később érkező, 2,0 literes TDI Evo blokk is újdonság a Superb kínálatában. Az Evo elnevezés és a 150 lóerős teljesítmény ellenére nyugodtan mondhatjuk, hogy egy új motorról van szó, a korábbi fejlesztésű 2,0 litereshez képest a dugattyúkat, a főtengelyt, a turbófeltöltőt, a befecskendezőt és az intercoolert is átdolgozták, sőt, még a hűtési rendszert is hatékonyabbá tették. Az igazat megvallva azonban a korábbi motornemzedéket képviselő 2,0 literes, 190 lovas TDI sem okozott csalódást: izmos, halk és baráti fogyasztású, vagyis nem véletlen, hogy a vásárlók közel kétharmada a dízel mellett teszi le a garast. A dízelhez kapcsolt hétgangos DSG továbbra is gyors, egyedül indulásnál hajlamos megtorpanni, mert nagyon hamar felkapcsol.

Egyszerűen óriási a Combi csomagtere. Alaphelyzetben 660 literes, míg a maximális befogadóképesség közel 2 m3

Érdekes volt azonban az 1,5-ös TSI, ugyanis a 150 lóerős bázis benzines kellő dinamikával ruházza fel a nagy Škodát, ezzel a motorral is kényelmesen tartja a megengedett sebességet. A hibrid kivétélével a Škoda már csak hétgangos automatikus váltót épít a Superbbe, az 1,5-öshöz és a 2,0 literes Evóhoz opciós, míg az 1,6-os (120 LE) és 2,0 literes, 190 lóerős dízelhez, illetve a 2,0 literes benzinesekhez (190 és 272 LE) alapáras a DSG.

És hogy mi az, amiben még fejlődhetne a csúcs-Škoda? A rugózás lehetne egy kicsit puhább, szerintem egy ilyen utazóautóhoz jobban illene az úthibákon elegánsabban átlépő futómű. Egyébként a Superb kvalitásai megvannak ahhoz, hogy a sikersorozat folytatódjon!

Skoda Superb 2.0 TDI 190 DSG
Összlökettérfogat: 1968 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 140 kW (190 LE) 3500-4000/perc
Max. nyomaték: 400 Nm 1900-3300/perc
Hossz./szél./mag.: 4869/1864/1469 mm
Tengelytáv: 2841 mm
Tömeg: 1589 kg
Csomagtér: 625-1760 l
Üzemanyagtank: 66 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,3 s
Max. sebesség: 240 km/h
Átlagfogyasztás: 5,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 137 g/km
Alapár: 11 293 220 Ft