Nem lehetett nagy kihívás megrajzolni a Renault Fluence első karosszériáját, hiszen azzal kapcsolatban nagyjából csak annyi útmutatást kaptak a formatervezők, hogy ezt az adott teret (motor-, utas- és csomagtér) kell körbevenni egy fém burokkal, amúgy semmi extra nem kell. Ehhez tartották is magukat.

Most azonban rohammunkában megy a családi arc adaptálása a Renault kínálatban, és miután a Scénic egy éven belül már a második frissítését kapja, a Fluence-nál se lehetett tovább halogatni a változást. Azonban most se engedték szabadjára a formatervezőket, épp csak a kocsi orrához nyúlhattak hozzá költségtakarékossági okokból. Fiatalosabb a megjelenés, de túlzás lenne azzal vádolni az autót, hogy megdobogtatja az ember szívét.

A lépcsős hátú kompakt autó műfaj nem erről szól, hanem az eleganciáról – legyen szó cégautóról, vagy vidéken „az enyém nagyobb, mint a szomszédé” megfontolásból magánemberek által vásárolt példányokról. Mindkét vásárlócsoport örülhet annak, hogy a gazdagabban felszerelt változatokon jobban néz ki a belső tér, azonban az visszalépés, hogy sima navigáció nincs, a Fluence esetén rögtön az R-Link fejegységet adják, amelynek extra szolgáltatásai évi 10 000 forintos előfizetési díjjal járnak.

Egyébként úgy lett drágább a Fluence, hogy nem lesz olcsóbb. Nem logikai bukfenc, hanem egyszerűen nem adnak árengedményt a korábbinál gazdagabb felszereltségű autó listaárából, amelyhez 5 év garanciát adnak szériában. Nincs a Renaultnál korábban megszokott kedvezményes finanszírozási ár, a kedvezményt inkább kedvező THM-mel (akár 9,9 százalékig is lemennek) váltják fel.

Pontos árak még nincsenek, de az Authentique alapváltozatát 3,5 millió alatt már meg lehet vásárolni – ezért a pénzért 4 légzsákot, légkondit, MP3 képes, Bluetooth kihangosítós CD-s rádiót kap a kedves ügyfél. Az Expression szinten már 6 légzsák, elektronikus menetstabilizáló, sebességtartó és ködfényszórók is vannak a fedélzeten, a Dynamique szinthez kétzónás digitális klíma, 16-os felnik, LED-es nappali menetfény és automata Renault kártya is jár. A Privilege csúcsmodell ezt tolatóradarral és automatikusan sötétedő tükörrel fejeli meg. Átalakult a motorkínálat, egyedüli benzinesként a 110 lóerős 1,6-os maradt a kínálatban, az 1,5-ös dCi 90 és 110 lóerővel (utóbbi dupla kuplungos váltóval is) választható, új az 1,6-os dCi 130 lóerővel. A Renault Ráadás bevezető akció keretében most a választottnál eggyel nagyobb felszereltséget kapnak a Fluence vásárlók.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!