Itt az ideje annak, hogy az európai vásárlóközönség is megismerkedjen és lehetőség szerint megkedvelje az izomautókat. Legalábbis így gondolja a Chevrolet, és annyiban igazuk is van, hogy jelenleg a Camaro a legjobb ezek közül. Az ok prózai, se a Ford Mustangot, se a Dodge Challengert nem árulják Európában hivatalos csatornákon keresztül. Az időpont a rekord értékeket ostromló benzinárak miatt közel sem ideális, mégis, a Camaro kupénak meggyőző érvei vannak.

Kezdjük rögtön azzal, hogy igazi celebbel van dolgunk. A Rally Sárga szín és a fekete versenycsíkok szinte minden kisgyermekes család számára ismerősek, a Transformers című mozikban egy ehhez igen hasonló autó játszotta az egyik főszereplőt a GM hathatós anyagi támogatásának segítségével. A fényképen látható modell még nem a filmhez kapcsolódó, hanem az eredeti Camaro tanulmányt mintázó darab, civilben Major Máté kedvenc autója. Furcsa dolog az autók iránti rajongás, miután Máté rájött arra, hogy nem tudja tologatni az igazi autót, és azt megenni sem tudja, inkább a desszertet választva visszavonult birodalmába.

Major Máté kisautóját csak a fényképezés erejéig mertük elrabolni. Ez a kedvenc játéka Major Máté kisautóját csak a fényképezés erejéig mertük elrabolni. Ez a kedvenc játéka

A filmvásznon Űrdongó, eredetiben Bumble Bee névre hallgató autobot a jófiúk közé tartozik. A valóságban meg nagyon is gonosz. Elég csak ránézni a fekete csíkból szúrófény-szerűen világító xenon-fényszórókra, amelyek még a legsötétebb üveggel ellátott luxusautók tulajdonosait is képesek a belső sávból kitessékelni. No persze, óvatosan kell bánni ezzel, hiszen könnyen megjegyezhető az autó. Sőt, bármerre megyünk, mindenki felismeri. A gyalogosok, a többi autós mind csodálja a sárga kupét. A szembejövők villognak, a gyerekek dicséretet kiabálnak, egy ismerősöm is hívott, akivel évek óta nem találkoztam: szia, láttam egy új Camarót és egy nagydarab szőrös ember vezette. Nem te voltál? A budapesti Fő utca dugójában araszoló autó miatt a buszsávon szabálytalanul haladó, magyar rendszámos Ferrari 575M sofőrje is lassított egy pillanatra. Miért vállaltam magamra a dugóban szenvedést? Mert az Alagutat nem lehet kihagyni ezzel az autóval.

Dübörög a basszus

A Chevrolet Camaro varázsának egészét a V8-as motor adja, azon belül is fele-fele arányban a brutális teljesítmény és a zseniális hang. Noha méhecskéről nevezték el, nem zümmög, hanem dorombol a kipufogó. Gázadásra először megemeli a hangját, majd négyezres fordulat felett a motor üvöltése lesz vezérfonal. Muszáj óvatosan bánni a gázzal, mert ha túl lelkesen tapossuk a jobb oldali pedált a padlóba, akkor kíméletlenül közbeszól a kipörgésgáltó. Meg az elektronikus menetstabilizátor. Ezeket ugyan ki lehet kapcsolni, de csak az vetemedjen ilyesmire, aki nagyon tud vezetni. Az izomautó úgy viszonyul a sportkocsihoz, mint a karatés a testépítőhöz. Előbbi agilis és halálos, utóbbi kicsit lassan mozog, de ha kell, hatalmasat tud ütni. Ha eléggé hergelik. A kormány áttételezése is a normál kanyarmenethez, és nem a villámgyors ellenkormányzáshoz választották meg.

Csak a kormány közepe közös a többi chevy-vel, a karima vastag és jól megformált. Nemköltötték feleslegesen a vásárló pénzét Csak a kormány közepe közös a többi chevy-vel, a karima vastag és jól megformált. Nemköltötték feleslegesen a vásárló pénzét

Persze, aki Chevrolet Camarót vesz, az előbb-utóbb magától is beletanul a korrigálásba. Legkésőbb akkor, ha esős úton halad. Körforgalomban (amit Magyarországon előszeretettel építenek kifelé dőlő aszfalttal) a forgalom tempójában haladva is képes előzésbe kezdeni a hátsó tengely – akár bekapcsolt menetstabilizálóval is. Az elöl 245, hátul 295 mm szélességű abroncsok ilyen szituációban egyszerűen nem tudják maguk alól kiszorítani a vizet. Ha esős időben fehér aszfaltot látunk, jobban tesszük, ha inkább visszafordulunk, és keresünk egy alternatív útvonalat. Persze térképből, vagy netán utólagos navigáció segítségével. Az extralistán nem találunk ilyen szerkezetet.

Rengeteg öröm forrása tud lenni a 6,2 literes, 432 lóerős V8-as. Tankoláskor azonban nem a tulaj, hanem a kutas vigyorog... Rengeteg öröm forrása tud lenni a 6,2 literes, 432 lóerős V8-as. Tankoláskor azonban nem a tulaj, hanem a kutas vigyorog…

Üsse kutya. A Chevrolet Camaro közel se tökéletes autó, de olyan, ami kell. Aki látja, azonnal bele akar ülni. Aki benne ül, nem akar belőle kiszállni (még akkor se, ha nem férnek el a hátsó ülésen). Aki vezethette, az nem akarja visszaadni a slusszkulcsot. Persze csak addig, amíg sor nem kerül az átadás előtti kötelező teletankolásra. No igen, ez csak a hozzám hasonló újságírók gondja lehet, hiszen azt vesszük, hogy a következő hasonló teljesítményű, és közel sem ilyen show-t garantáló autó tízmillióval drágább a Camaro kupénál, már nem is fáj annyira a benzinszámla a tulajdonosnak.

Nem mentes a sztárallűröktől, de imádnivaló előadást nyújt a Chevrolet Camaro Nem mentes a sztárallűröktől, de imádnivaló előadást nyújt a Chevrolet Camaro

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!