A Fiat–PSA Peugeot Citroen csoport még 2002 januárjában kötött 15 évre szóló együttműködési megállapodást, melynek értelmében két új gépjárműcsalád kifejlesztését és gyártását tűzték ki célul. Az első, X250 kódnevű típusok gyártása már elkezdődött az olaszországi Atessában, ezek lesznek az új Fiat Ducato, Citroen Jumper és a Peugeot Boxer modellek. Az 1,1 milliárd eurós összberuházás hármasiker modelljei divatos orr-résszel, külső visszapillantó tükörbe integrált indexlámpával, elsőkerékhajtással és keresztben beépített motorokkal kínálják magukat.

Variációk egy témára

A biztonság terén sokat javítottak az előző konstrukcióhoz képest: széria a négy tárcsafék, az ABS és a vezetőoldali légzsák, de akár további öt légzsákot vagy ESP-t is rendelhetünk. Az alapmotor szerepét egy 100 lóerős (250 Nm) dízelre bízták, míg a csúcsot a háromliteres, 157 lóerős,

400 Nm-es nyomatékú kivitel képviseli. A Fiat, a Citroen és a Peugeot emblémája alatt futó haszongépjárművek áru- és személyszállító, valamint utólagos felépítményezésre előkészített alvázzal lesznek elérhetők, maximum 2000 kilogrammos terhelhetőséggel és 17 m3-es legnagyobb hasznos térfogattal. A közös projekt folytatásaként ez év végén bemutatják a majdan Franciaországban készülő, Fiat, Lancia, Peugeot és Citroen emblémával is megvásárolható nagy egyterűeket. Az eddigi sikerek hatására az illetékesek a minap egy kis haszongépjármű-család gyártásáról is megállapodtak, a majdani modul egyterű (dobozos furgon) modelleket – a Tofas koordinálásával – a törökországi Bursában fogják gyártani. További újdonság, hogy a kiszélesített együttműködés értelmében 2007-től évente 140 000 darab sebességváltót szerelnek össze az argentínai Fiat Auto gyárában, amelyeket a Dél-Amerikában forgalmazott Citroen és Peugeot gyártmányokba építenek be.