Nem tudom, Önök hogy vannak vele, jómagam sok esetben kifejezetten szerencsétlennek tartom, ha egy gyártó mindenáron ragaszkodik az arculategyesítéshez. Értem én, hogy stratégai meg fejlesztésoptimalizáció, de bizony számos modellkarakter éppen emiatt veszik el az uniformizált szürkeségben – legyen az kicsi vagy nagy, sportos vagy családi. A második generációs BMW X1-est (F48) azonban abszolút nyerő húzás volt a nagyobb X-testvérek fazonjához igazítani, minek köszönhetően szebb, kívánatosabb, dögösebb és modernebb külleművé vált.

A keresztben beépített motorokhoz a japán Aisin szállítja a nyolcfokozatú automatát. A háromhengeresekhez hatgangos automatát lehet majd rendelni A keresztben beépített motorokhoz a japán Aisin szállítja a nyolcfokozatú automatát. A háromhengeresekhez hatgangos automatát lehet majd rendelni

Bár a különálló kerek ködfényszóró az X-család többi tagjához hasonlóan a korábbi nemzedéknél is ott volt, a részletek összecsiszolásával és a stílus határozottabbá tételével most érvényesül igazán a gyár által oly sokat hangoztatott SAV (Sports Activity Vehicle) jelleg. Méretét tekintve magasabb (+53 mm), ugyanakkor a hossz (-36 mm) és a tengelytáv (-10 mm) is csökkent. Utóbbiak dacára – a motorok keresztirányú beépítésének jóvoltából – mégis nagyobb lett az utastér, ahogy a csomagtartó is öblösebb (+85 l).

A tologatható és állítható támladőlésű hátsó ülés opciós tétel A tologatható és állítható támladőlésű hátsó ülés opciós tétel

A vezetőülés a legmélyebb pozíciójában is megfelelően magasan áll, jó körkilátást biztosítva. A tengelytávhoz hasonlóan egyébként az ülések is megegyeznek a 2-es Active Tourer bútorzatával, széles beállítási tartománnyal és remek ergonómiával. A kompakt családi egyterűtől amúgy a csúsztatható hátsó sort is átvette az X1-es: 13 cm-es sínen tologathatjuk a 40:20:40 arányban osztott üléseket, ennek megfelelően a térdmagasságban 37 mm-rel növekedett hátsó lábtér további 66 mm-rel tágasabbá tehető.

Az anyósülés támlája pedig felárért előrebillenthető Az anyósülés támlája pedig felárért előrebillenthető

Az új X1-es vezetése hozza a BMW modellekre jellemző alapérzést, bár az irányíthatóság nem elsősorban a közvetlenségben nyilvánul meg. A tiroli menetpróba zavarba ejtően kiváló minőségű, falvakat összekötő kanyargós útjain a szó jó értelmében véve kellemesen steril vezetési élmény maradt meg bennem. Az új fejlesztésű futómukonstrukció és a frissített xDrive hajtás a kényelem, a komfortos futás és a biztos útfogás terén kamatozik – az épített tereppályán értelemszerűen gond nélkül araszolt végig az autó.

Az sDrive fronthajtást jelöl, hatfokozatú manuális váltó négyhengeres benzineshez nem társítható Az sDrive fronthajtást jelöl, hatfokozatú manuális váltó négyhengeres benzineshez nem társítható

Mivel az 1,5 literes, háromhengeres motorok (216d sDrive, 116 LE és 218i sDrive, 136 LE) csak novemberben csatlakoznak a kínálathoz, az illetékesek a paletta másik végéről a két csúcserőforrást, az egyaránt 231 lovas 25d és 25i verziót bocsátották rendelkezésünkre. Menet közben természetesen mindkettő kulturált a benzines szinte hangtalan, villanymotorszerű teljesítménygörbével, míg a kissé zakatolós dízel nyomatékosságával és 6-7 liter körüli fogyasztásával keltett jó benyomást.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A volán mögött egyébként mostantól vetített kijelzés is segíti az X1-es vezetőjét, s megjelent a Driving Assistant Plus arzenál is, benne többek között araszolásérzékelős aktív tempomattal, sávelhagyás-figyelmezetéssel, torlódásasszisztenssel és vészfékfunkcióval.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!