Bár a Jeep márka rekordévet zárt 2012-ben a világszerte értékesített 700 ezer autóval, és valószínűleg az idei eladások ezt is felülmúlják majd, Európában és így hazánkban is lenne hova fejlődni. A cég renoméja ugyan megvan, de a villámgyors ütemben fejlesztő ellenfelek SUV-jai mintha elhomályosították volna a márkát.

Ezen jó eséllyel változtathat az alaposan frissített Grand Cherokee, mely technikai szempontból előnyére változott: ugyanazt a nyolcfokozatú ZF automata váltót használja, amit az Audi, a BMW, vagy a Jaguar-Land Rover, az extralistán pedig olyan tételek jelentek meg, mint a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer, vagy az adaptív sebességtartó automatika. Mindennek tetejébe a VM Motoritól érkező 3,0 literes, V6-os dízel remek produkciót nyújt, a 250 lóerős gép 570 Nm-es nyomatéka kis túlzással egy buldózerbe is elég lenne, ráadásul kifinomult, és még az étvágyára sem lehet panaszunk. A 93,5 literes (!) üzemanyagtartály jóvoltából a gyakorlatban is elérhető az 1000 kilométeres hatótáv.

A UConnect rendszer 8,4 colos érintőképernyőt vonultat fel A UConnect rendszer 8,4 colos érintőképernyőt vonultat fel

Terepen még mindig kevés az ellenfele

A tereptulajdonságok nem kevésbé meggyőzőek, a Quadra-Trac II és Quadra-Drive II elektronikus, részlegesen önzáró hátsó differenciálművel ellátott összkerékhajtás elképesztő körülmények között is magabiztossá teszi a vezetőt, amiből a hegymenetvezérlő és az 5 menetprogramot kínáló Selec-Terrain rendszer is kiveszi a részét. A terep azonban nagyon más közeg az aszfalthoz képest, utóbbi területen pedig elkelne még egy kis finomhangolás. A kormányzás lehetne közvetlenebb, s bár a karosszéria dőlése az elődhöz képest kisebb, a „keményvonalasságnak” ez egy érezhető hátulütője.

Tipikus amerikai: vaskos, fotelszerű ülések Tipikus amerikai: vaskos, fotelszerű ülések

Ami a megjelenést illeti, az átdolgozott frontrész jól sikerült, hiszen a modell úgy tartotta meg jellegzetes vonásait, hogy közben tekintete még morcosabbá vált – kevés autónak van ilyen ellentmondást nem tűrő fizimiskája. Belül már kicsit árnyaltabb a helyzet: TFT-monitoros műszerfal és átdolgozott középkonzol ide vagy oda, a Grand Cherokee formatervezői gárdája nem alkotott nagyot, pedig egyébként a kabinra nehéz rosszat mondani, mert kényelmes ülések és hatalmas hely fogadja az utasokat.

Az Overland és Summit változatokhoz légrugós futómű jár, amivel a maximális hasmagasság 22-ről 28 cm-re emelhető Az Overland és Summit változatokhoz légrugós futómű jár, amivel a maximális hasmagasság 22-ről 28 cm-re emelhető

A Detroitban készülő újdonság már itthon is elérhető, s a várakozások szerint nálunk a 250 lovas dízel (16,6 millió Ft) viszi majd a prímet. A V6-os gázolajosnak van 190 lóerős Low output változata is (14,6 millió Ft), a benzinespártiak pedig igencsak gazdag felhozatalból válogathatnak. A 3,6 literes, 286 lóerős V6-os (19,55 millió Ft) mellett az 5,7 literes, 352 lóerős V8-as (21,95 millió Ft) és a 6,4 literes SRT alkotja a kínálatot.

Grand Cherokee 3.0 CRD
Összlökettérfogat: 2984 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24 turbódízel
Max. teljesítmény: 184 kW (250 LE) 4000/perc
Max. nyomaték: 570 Nm 2000/perc

Hossz./szél./mag.: 4828/1934/1802 mm
Tengelytáv: 2915 mm
Saját tömeg: 2403 kg
Csomagtér: 782 l (tetőig mérve)
Üzemanyagtank: 93,5 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,2 s
Max. sebesség: 202 km/h
Város/országút/vegyes: 9,3/6,5/7,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 198 g/km
A modell alapára: 16 600 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!