Eddig megfontolt haladást lehetővé tevő háromhengeresekkel és fürge, de kis hatótávolságú villanymotorral volt elérhető a Volkswagen legkisebb autója, a 2011-es bemutatója óta több mint 700 ezer példányban értékesített, remek helykihasználású Up!. Mostantól azonban nyugodtan el lehet indulni vele hosszabb távra is, hiszen a legújabb erőforrása, az 1,0 literes, háromhengeres benzines turbómotor már autópályán is megfelelő dinamikával ruházza fel a 3,6 méteres csöppséget. De ne szaladjunk ennyire előre!

Kívül-belül léteznek látványos csomagok
Kívül-belül léteznek látványos csomagok

A VW-nél felismerték, hogy ma már nem elég a praktikummal hódítani, ezért a modellfrissítés alkalmából megpróbáltak némi egyéniséget kölcsönözni neki. Karaktervonalak kerültek a motorháztetőre, a fényszóróban LED-es nappali menetfény világít, s bizony, a lökhárító fekete díszítése is hangsúlyosabb lett. Persze kombinálhatjuk is: 13 karosszériaszín, 3 tetőszín, 17 felni, 10 különböző műszerfalbetét, 11-féle üléskárpit, 3 design- és 3 színcsomag segítségével lehet egyedi megjelenést adni a csöppségnek – bizonyos keretek között. A megjelenésért felelős szakemberek által előre összeállított komplett csomagokat kínálnak, ami a szerintük ízléses kombinációkat készen adja az ügyfélnek.

A fiatalok nem csak egyedi megjelenésre, de manapság már okostelefon-csatlakoztatásra is vágynak, ennek megfelelően alakították át a fejegységkínálatot. Nincs többé hardveres navigáció, helyette olyan fejegység kérhető felár ellenében, amely fölé legfeljebb 5,5 colos okostelefont lehet a tartóba helyezni, így kijelzőként működik. Miután az ember rátölti a megfelelő ingyenes alkalmazást (iOs és Android operációs rendszerrel működik), navigálni is lehet vele és természetesen a zenékhez is hozzáfér az autó Bluetooth kapcsolaton keresztül. Utóbbit azért fontos megemlíteni, mert az egy szem USB-csatlakozón keresztül tudja csak tölteni az autó a telefont, így akkor is megmarad a kapcsolat, ha például más kütyü töltése okán kihúzzuk a kábelt. De nem csak navigáció, többek között extra műszerek is vannak, ha valakinek nem elég az az információ, amit az analóg órák közvetítenek. Nem csak a megszokott módon, a telefon érintőképernyőjével vezérelhető a rendszer, de a fejegység fizikai kapcsolóival is – utóbbiaknál a menünek megfelelően módosul a gombok jelentése, hiszen itt egy szélesvásznú kijelző rejtőzik, ami például a tolatókamera bélyegképét jeleníti meg.

A kábelsaláta elleni gyári megoldás, hogy a tartóra tekerjük azt - vehetünk rövidebbet is
A kábelsaláta elleni gyári megoldás, hogy a tartóra tekerjük azt – vehetünk rövidebbet is

Lehetne még csiszolni a rendszeren, ismeri ugyan a magyar nyelvet, de nem beszéli. A navigáció például olyan utasításokat ad, hogy „after háromszáz metres forduljon barra húsz szettembre utcába”, bábeli nyelvzavarként kombinálva a magyarul felolvasott angol, olasz és magyar szavakat, néha viccesen kimondott számokkal, a négyszázötvenet következetesen néccázötvennek mondta. A másik szépséghiba az volt, hogy a „menjen egyenesen a körforgalomban” az esetek harmadában jobbra vagy balra történő kis eltérést jelentett, miközben volt fizikailag is egyenesen lévő kijárat is.

Csendes, de csak egy szűk fordulatszám-tartományban „él” az 1.0 TSI
Csendes, de csak egy szűk fordulatszám-tartományban „él” az 1.0 TSI

Benzines az új motor, mégis dízelként viselkedik. A 90 lóerős háromhengeres 1500-4000/perc között él, alatta erőtlen, felette kezd kifulladni, a fokozatok között hatalmasak a fordulatszámugrások, gyakran kell azért kapcsolni, mert egyszerűen elfogy az ereje. Nem extrém körülményekről van szó, hanem egy kis emelkedőről mondjuk városban, hiszen 50 km/óránál negyedikben épp az alsó fordulatszámhatáron üzemel a kis háromhengeres. A kipróbált autó gokartszerű viselkedésében az is benne van, hogy 17 colos felnivel és peres gumikkal szerelték fel, ezekkel jó az irányíthatóság, de csapnivaló a rugózási komfort és nagy a gördülési zaj is – van, hogy a kevesebb több. Az Up! átalakítása során a vásárlói visszajelzéseket is figyelembe vették, így került világítás a csomagtartóba és a kalaptartót felemelő zsinegek a fedélzetre – ezeket hiányolták a legjobban az eddigi tulajdonosok.

Szép a 17 colos felni, ára a sprőd a rugózás
Szép a 17 colos felni, ára a sprőd a rugózás

Magyarországra megérkeztek a felfrissített Up! első példányai, az alapár (75 LE benzinmotor, move up! felszereltség) 3 018 070 Ft, a turbómotor felára mintegy félmillió, csakúgy mint a beats up! (300W-os hifi, klíma, okostelefon-dokkoló) felszereltségé.

Volkswagen UP! 1.0 TSI
Összlökettérfogat: 999 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
Max. teljesítmény: 66 kW (90 LE) 5000-5500/perc
Max. nyomaték: 160 Nm 1500-3500/perc
Hossz./szél./mag.: 3600/1645/1478 mm
Tengelytáv: 2407 mm
Tömeg/teherbírás: 973/433 kg
Csomagtér: 251-951 l
Üzemanyagtank: 35 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,9 s
Max. sebesség: 185 km/h
Város/országút/vegyes: 5,5/3,8/4,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 101 g/km
Alapár: 3 554 010 Ft-tól

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!