Még soha nem vágta akkora fába a fejszéjét a BMW, mint a jövőre érkező X7-es szabadidő-autónál, ami egyben a következő generációs, nagy méretű SUV-k előfutára is lesz. Az első meghívott újságírók már kipróbálhatták a nagyjából 5,3 méter hosszú jármű előszériás darabjait az USA-ban, aszfalton és földúton egyaránt.

Alapáron hétszemélyes az utastér, felár ellenében a középső sorba két, elektromosan állítható fotel is rendelhető lesz – a harmadik üléssor ekkor is megmarad –, a Mercedes-Benz GLS és a Range Rover méltó ellenfelét akarják kínálni a bajorok. Terepen az elektronikus beavatkozók, a feláras elektromechanikusan szabályozott kanyarstabilizátorok (nagyobb tengelyterpesztés) és a feláras önzáró hátsó differenciálműnek köszönhetően egészen jól mozgott az X7-es, de nem tagadhatta le a méreteit, a több mint 3 méteres tengelytávval óvatosan kell bánni.

Háromtagú motorkínálatra számíthatunk, az alapmodellbe a 3,0 literes benzines kerül 326 lóerővel (40i), a csúcsot a 4,4 literes V8-as biturbó jelenti 450 lóerővel (50i), a 3,0 literes dízel pedig 258 (30d) vagy 400 (M50d) lóerővel lesz választható. Utóbbit, a 760 Nm-es csúcsnyomatékú erőforrás hajtotta a prototípusokat, amellyel kapcsolatba 3000/perc felett jól hallható dízelhangot említenek. Arra a kérdésre, hogy manapság mi szükség van egy ilyen hatalmas méretű autóra, a BMW képviselői csak annyit mondanak: a piac diktál.

Ennek megfelelően az idő előrahaladtával megjelenik majd az X7 M50i is, amelyben a 4,4 literes V8-as biturbó már 600 lóerős lesz, a V12-est azonban biztos nem kapja meg a szabadidő-autó. Természetesen hálózatról tölthető hibrid hajtást is kínálnak majd az X7-eshez, egy évvel a piaci rajtot követően, 2020 elején várható a 40e jelzésű, 2,0 literes négyhengeres benzinmotort és villanymotort kombináló hajtás, ami a nagyobb kapacitású akkumulátornak köszönhetően már 80 km körüli elektromos hatótávolságot nyújt majd.