Elsőként a Peugeot készített dízel-elektromos hibridautót, mert ők kifejezetten az alacsony fogyasztásra mentek rá, nem az alacsony károsanyag-kibocsájtásra, utóbbi téren még mindig jobbak a benzin-elektromos hibridek.

Persze a franciák is készülnek ilyesmivel, hiszen a Bosch segítségével összehozott teljes értékű hibrid hajtás elektromos hátsó tengelye bármilyen első tengellyel, azaz motorral kombinálható.

Hozzánk jövőre érkezik az úttörő

A virtuális összkerékhajtás még nem teszi terepjáróvá az autót, a kipufogó például az autó legalacsonyabb pontja, a hátsó kerekek között, és a mélyre beépített elektromotor se nagyon kedvelheti a patakon, bakhátas úton való áthajtást – nem is adnak meg gázlómélységet. Azonban szorult helyzetekből könnyen ki tud szabadulni a Peugeot 3008 HYbrid4-es, amit egy laza homokos emelkedőn demonstráltak. Sajnos a volán mögött ülő tanult kollégám valamit félreértett a magyarázatból, mert neki már „Auto” állásban kiszabadult az autója, nem kellett „4WD” állásba tekernie az üzemmódkapcsolót.

Ha navigálunk, a műszeregységen belül mutatja az üzemállapotot az autó Ha navigálunk, a műszeregységen belül mutatja az üzemállapotot az autó

Akkor is tud összkerékhajtással haladni az autó, ha netán teljesen lemerül az akkumulátor – ilyenkor az indítógenerátor 8 kW állandó teljesítményt ad a hátsó elektromotornak, elöl még így is 150 „dízellóerő” hajt.

Új előválasztó kart kapott a robotizált váltó Új előválasztó kart kapott a robotizált váltó

Nagyon finoman dolgozik egyébként a hátsó tengely, az ember inkább a robotizált váltó lassú reakciói miatt bosszankodik. A PSA 2014-re készül el duplakuplungos váltójával, amelyet majd megkap az akkor éppen aktuális hibrid is, addig muszáj lesz beérni a mostanival. Akinek a tágas utastér és az alacsony fogyasztás számít, az biztosan megbocsát ennyit az autónak.

Auto állásban mindent megold a vezérlő számítógép Auto állásban mindent megold a vezérlő számítógép

A Peugeot 3008 HYbrid4-es a jövő év elején érkezik hazánkba, vételára még nem ismert. Franciaországban 37 200 eurót kérnek érte (kb. nettó 11 millió Ft), ami kétezer euróval több, mint az automata váltós, 2,0 literes dízellel felszerelt Féline 3008-as.

A hátsó hajtótengely elektromotorral

A Peugeot 508-as hátsó futóművének bölcsőjén belül helyezték el a hátsó kerekeket hajtó elektromotort és a differenciálművet. Az akkumulátor a csomagtér padló alatti részén helyezkedik el a vezérlőelektronikával együtt. Mivel nincs fizikai kapcsolat az első és a hátsó tengely között, a padlólemezhez nem kell hozzányúlni, és az összes kompakt és középkategóriás PSA-termék esetében használható a hibrid hajtás.

Hiába a megjelenés és az összkerékhajtás, a 3008 HYbrid4-es továbbra is csak közútra való jármű Hiába a megjelenés és az összkerékhajtás, a 3008 HYbrid4-es továbbra is csak közútra való jármű

Peugeot 3008 HYbrid4
DÍZELMOTOR
Összlökettérfogat: 1997 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 120 kW (163 LE) 3850/min
Max. nyomaték: 300 Nm 1750/min
ELEKTROMOTOR
Max. teljesítmény: 27 kW (37 LE) 2500/min
Max. nyomaték: 200 Nm 1290/min
Rendszerteljesítmény: 200 LE
Hossz./szél./mag.: 4365/1910/1639 mm
Tengelytáv: 2613 mm
Fordulókör: 11,42 m
Saját tömeg/teherbírás: 1660/585 kg
Csomagtér: 377 l
Üzemanyagtank: 57 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,5 s
Maximális sebesség: 191 km/h
Város/országút/vegyes: 3,9 /3,7/3,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 99 g/km

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!