Kevés sportautómárka mondhatja el magáról, hogy autóit világszerte napi használatra veszik, tulajdonosaik pedig akkor is versenyzőnek érezhetik magukat a kormány mögött, ha csak egy tárgyalásra tartanak. A Porsche renoméját a hamisítatlan stílus és a kivételes minőség mellett az utcai használatra is alkalmas technika adja, hiszen lehet bármilyen nagy teljesítményű, egy Porsche még avatatlan kezekben sem halálos fegyver. Nem véletlen, hogy a stuttgarti márka csaknem olyan széles kínálatot tart fenn, mint a Mercedes vagy a BMW.

Alapáron jár az Alcantara ülés- és kormányhuzat, a műszerfal-borítás feláras

A GTS-kivitel valahol a 911-es ranglista közepén helyezkedik el, a maga 450 lóerős biturbó boxermotorjával az alap, 370 lóerős Carrera és a valaha volt legerősebb 911-es, a 700 lóerős GT2 RS között. A pozicionálás sokkal inkább szimbolikus, mint mértani, ugyanis a GTS-t azoknak szánták, akik többet várnak 911-esüktol, időnként pályanapokra is elautóznak, utána beültetik a gyerkőcöket és beugranak egy sütire a nagymamához. Alapbeállításokkal használva kevés harmonikusabb Porsche létezik a GTS-nél, a PDK-váltón keresztül hajtott motor jól viseli a városi közlekedést, jellegzetes hangja finoman bizserget, nyomatéka minden helyzetben elegendő, futóműve még a sportosabb családi autókénál is komfortosabb.

A kupé mellett Cabriolet és Targa karosszériával is választható a GTS-kivitel

Minden különösebb önmegtartóztatás nélkül, finoman kezelhető, óvatos hozzáállásunkat kifinomultsággal hálálja meg, csak a 125 literes első csomagtartó az akadálya, hogy a háztartás első autójaként használjuk bevásárlásra vagy utazásra. Atmoszférája dugóban állva is magával ragadó, az arányai, a méretei, az utastere, maga a farmotoros felépítése a hátulról hallható motorhanggal különlegessé tesznek minden egyes métert. Ezért is tapsolták vissza a rajongók a 70-es években már elavultnak ítélt 911-est, a mérnökök pedig ezért tesznek meg mindent, hogy stresszmentesen élvezhessük az autózást.

Hátsókerékhajtás esetén is az összkerekes változat 40 mm-rel szélesebb hátsó nyomtávját kapja

A lehetőség pedig már a közepesen erős változatban is adott az élményautózáshoz. Sport+ módban előhívhatjuk a hathengeres motor, a váltó, a futómű és úgy általában az egész autó rejtett tartalékait, és Porschéhoz méltó módon élvezhetjük a kanyarokat, miközben az autó azt érezteti, kiválóan uraljuk, pedig elsősorban a hardver és a szoftver mesteri összjátéka teszi biztonságossá a játékot. Bár a bemutatón szintén kipróbálható, 580 lóerős Turbo S még többet hoz ki közúti versenyautó énjéből, nem csak a tudása, 25 948 526 Ft-os felára is ijesztő.

Porsche 911 Carrera GTS
Összlökettérfogat: 2981 cm3
Hengerek/szelepek: B6/24 biturbó
Max. teljesítmény: 331 kW (450 LE) 6500/perc
Max. nyomaték: 550 Nm 2150-5000/perc
Hossz./szél./mag.: 4528/1852/1284 mm
Tengelytáv: 2450 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1545/390 kg
Csomagtér: 125 l
Üzemanyagtank: 64 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 3,7 s
Max. sebesség: 310 km/h
Átlagfogyasztás: 10,7/6,9/8,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 188 g/km
Alapár: 42 160 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!