Lehet, hogy gyökeres átalakuláson megy át az autóipar, azonban vannak típusok, melyek az aktuális trendeken és divathullámon túl is kelendőek maradnak, ehhez azonban szükség van a rendszeres megújulásra. Ebbe a kivételes csoportba tartozik a 3-as BMW, amely az SUV-k térnyerése ellenére világszerte keresett maradt. 1975 óta több mint 15 millió példányban kelt el, a magyar piacon tavaly még kifutó modellként is a második legkeresettebb típus volt az új 5-ös sorozat után. Népszerűsége egyben teher is a mérnököknek, akiktől mindig a kategória etalonját várják a rajongók. A bajorok nem ijednek meg ettől a kihívástól, sőt, ha lehet, mindig magasabbra teszik a lécet.

Egyszerre hagyományos és modern a műszerfal. A klasszikus elrendezésű fizikai gombokat gesztus- és beszédvezérlés egészíti ki

A G20-as gyári kódot viselő új generáció tervezésekor is biztosra mentek. Ugyanazt a jól ismert sportlimuzint formázták meg hosszú orral, rövid farral és lapos karosszériával. Hosszán és tengelytávján éppen annyit bővítettek, hogy akár négy felnőttnek is elég tágas legyen, váll-, könyök- és lábtérben is ez a széria a legbőkezűbb, csomagtartója is maradt 480 literes. Kívülről annak ellenére könnyedén azonosítható 3-as sorozatként, hogy nem különösebben karakteresek a vonalai, ezzel együtt olyan új formai megoldások jelentek meg rajta, mint a háromdimenziós hatású hátsó lámpák, vagy az egybeépített vesék. Még a hokiütőt is megújították, és a klasszikus, dupla fényszórós elrendezést is újraértelmezték.

Alapáron is LED-esek az optikailag kettéosztott lámpák, melyekben ezúttal hokiütő formájú a nappali menetfények alakja. A vezető formatervező, Adrian van Hooydonk szándékosan egyszerűbb vonalakkal dolgozott, a kilincseket például levette az övvonalról, ezzel együtt olyan látványos részleteket rajzolt az egy tömbből faragott hatást keltő karosszériára, mint a légterelővé váló csomagtérfedél és a kiszélesedő hátsó sárvédő, eközben a légellenálláson is igyekezett a lehető legtöbbet javítani, a G20-as Cw értéke mindössze 0,23. Számokban kifejezetten erős az új 3-as, hiszen a karosszériája elődjénél 50%-kal merevebb, a nagyszilárdságú acélok és az alumínium használatával átlagosan 55 kilóval könnyebb, súlyelosztása az első és a hátsó tengely között ideális, 50:50%-os.

Hogy vezethetőségben ismét a kategória legjobbja lett-e a BMW, arra a bemutatón kipróbálható, megújult 20d motorral, valamint a csak együtt elérhető xDrive hajtással és nyolcfokozatú automatikus váltóval felszerelt tesztautó adott választ. Egy gyors beállítás után – ahogy azt a márkától megszokhattuk – tökéletes üléshelyzetben találjuk magunkat. Kiválóan tartanak és kényelmesek a frissen fejlesztett ülések, eltaláltak az utastér méretei, kifejezetten szellős a belső. A szélvédő meredeken áll, az oszlopok nem takarnak ki sokat a látótérből, a műszerfal rövid, rálátunk a motorháztetőre. Mintha csak körénk öntötték volna a belsőt, jól olvashatók a mostantól alapáron digitális kijelzőn megjelenített műszerek, a középkonzol hagyományosan felénk fordul. Aki jól ismeri a BMW-ket, annak ismerős lesz a belső hangulat és a gombok, kapcsolók elrendezése, jó látni, hogy Münchenben kitartanak saját egyéniségük mellett. Egyébként a legújabb stílust követik az anyagok és a formák, jó a minőségérzet. Az összhatást tovább javítja a kiváló összeszerelési minőség, de nem csak az egyes belső elemek hangtalanok, a speciális habbal feltöltött A-oszlopok és a hangszigetelt szélvédő, valamint első oldalablakok miatt érezhetően csendesebb a beltér.

A kiváló testtartást biztosító, kényelmes sportülések felára 185 800 Ft

A 60-as éveket is beleértve a BMW-kben általában tökéletes szögben áll a kormány, ezúttal is a kedvünkre tettek, de az M sportkormányt tekerve kiderül, a fejlődésnek ezúttal áldozatul esett az előző generáció érzékenysége, helyette mesterségesen súlyos, szimulátorszerű az érzés. Ez azonban nem jelenti azt, hogy maga az irányíthatóság nem az előnyére változott! Minden eddiginél direktebb, precízebb és pontosabb a változó áttételű kormányzás, minden apró mozdulat azonnali hatással van a mozgására. Ehhez a hasonlóan zseniális futóműre is szükség van. Az öt lengőkaros hátsó felfüggesztés a göröngyös, töredezett aszfalttal borított kanyarokban is profin követi a kijelölt ívet, agilisan, hibátlanul reagál a finom vagy heves mozdulatokra, a rugózási komfort pedig pengeélen táncol a stabilitás és a kényelem között. Igény szerint mi is befolyásolhatjuk a viselkedését sportos vagy komfortos irányba. A bemutató tapasztalata alapján megunhatatlanul szórakoztató a viselkedése, nem vitás, hogy ebben nagy szerepe van a rendkívül merev karosszériának és a tökéletes egyensúlynak.

Jó érzékkel alakították ki az új 3-as személyiségét, hiszen a kategóriában ismét etalonnak számító vezethetőséget az 5-ös sorozatét megközelítő komfortszinttel csomagolták össze, majd kiegészítették a ma már elengedhetetlen kütyükkel (részleges önvezetés, beszédvezérlés, online kapcsolódási lehetőségek stb.), hogy egy újabb generáción át a sportlimuzinok királya lehessen.