A 113 éve autókat gyártó Rolls-Royce megannyi exkluzív autócsoda után sem elégedett meg aktuális önmagával, hiszen még exkluzívabb, még egyedibb lehetőségeket szeretett volna biztosítani vásárlóinak. Ennek érdekében nem egy új típust fejlesztett, hanem kiválasztotta a Ghost és a Wraith modellt a szortimentből, hogy azok átiratával új távlatokat nyisson, jól érzékelhetően lépjen a tehetős réteg fiatalabb kuncsaftjai felé. Ennek eredményeképpen az 1998 óta a BMW Group kötelékébe tartozó RR a tavalyi Genfi Autószalonon be is mutatta a nagyközönségnek a „Fekete jelvényeket”, avagy a Black Badge autókat.

Forgó-, nyomó- és billenőkapcsolók, lila bőrkárpit és sokat sejtető mormogás a Ghostban. A Black Badge-kiadás motorja 40 lóerővel és 60 Nm-rel izmosabb

A történet a sajtóanyagok feletti hüledezést követően idén áprilisban fordult igazán komolyra, amikor is Frank Tiemann, a márka kelet-európai kommunikációs vezetője meghívást küldött a Black Badge modellek menetpróbájára. Külön öröm volt, hogy mindehhez Budapestet választotta helyszínül, így hozzánk jöttek a környező országok szakújságírói, mi pedig a félig-meddig házigazda szerepében feszíthettük mellünket.

Ügyesen kígyóztak az exkluzív RR-modellek a bóják között. A felnik 21 colosak, a fojtószelep 25%-os nyitása felett már 200-500/perc fordulattal később kapcsol fel a nyolcfokozatú sebességváltó elektronikája

A szervezés katonásan precíz, a program pedig angolosan elegáns volt, ám ezúttal olyan csemege adott ínyenc körítést, amit aligha hittem, terveztem volna a Rolls-Royce kapcsán! Találkozó és gyors ebéd az egyik belvárosi hotelben, majd lényegre törő eligazítás, útvonal- és időterv-egyeztetés, megbeszélés a fotóssal és Andy McCann instruktorral. A cég vezetéstechnikai és sofőrképzési programjának feje egy BMW X4-essel vezet ki minket a városból, jómagam a Ghost anyósülésén kezdek, kollégámé a volán, irány a máriavölgyi golfpálya. Az 5,4 méter hosszú luxusmozdonyt fokozott óvatossággal fűzzük a forgalomban, mögöttünk a Wraith és egy másik BMW-vel Frank zárja a sort. Nem semmi konvoj, a többi autós mintha ufót látna, úgy lassít le, tátja a száját, a gyalogosok pedig már kapják is elő okostelefonjukat, hogy gyorsan lőjenek egy-két képet.

A Wraith A-oszlopai laposabban ívelnek, a két ajtó hátrafelé nyílik, ezért a háromszög-kisablak

A városból kikecmeregve én ülök a kormány mögé – üdvözlöm, tisztelt Ghost, legutóbb 2010 őszén volt szerencsém önhöz! Vezetés közben is teljesen más dimenzió egy RR: a vidéki brit hotelek kissé ódon részleteit idéző atmoszféra csúcstechnikával párosul, a kocsi orrában dolgozó 6,6 literes, V12-es biturbó szunnyadó nehézfegyverként van jelen. Ha az élet úgy kívánná, álló helyzetből 4,6 másodperc alatt lódítaná 100-as tempóra a 2,5 tonnás óriást, de valahogy nem a száguldás a passzoló közeg, az elegáns krúzolás sokkal jobban áll neki. Az 1-es úton Bicskét elhagyva kanyargunk az alcsúti célponthoz, ahol rövid eszmecserét követően átülünk a Wraith-ba, majd irány a zsámbéki Drivingcamp vezetéstechnikai tanpálya. Ennek nagyon örültünk, hiszen aligha lehetett volna nyugodtabb és biztonságosabb körülmények között kipróbálni egy ilyen autót!

Sajátos atmoszféra, LED-pontos tetővilágítás és bő 100 millió forintos vételár

Hogy az alapjául szolgáló típusoknál erősebb és élesebb Black Badge modellek is hús-vér autók, arról Andy prezentációs körei győznek meg minket – lassú és gyors szlalom, sávváltás vészhelyzetben, intenzív gyorsítás és állóra fékezés. A nagy fekete masztodonok körül vérpezsdítő fékszag terjeng, a kipufogó fémesen pattog a hőterheléstől, látni, érezni, hogy él az autó, s hogy a mérnökök nem véletlenül hegyezték ki ezeket a masinákat. Mindenki mosolyog, mindenki elégedett, de legfőképpen nyugodt, hiszen a hajtós próbát autentikus környezetben, s nem pedig a forgalomban tudták le a példányonként bő 100 milliós forintos különlegességek. Folytatásként ismét váltás a volánnál, visszaút a belvárosba, majd vacsora és egy bár feltérképezése zárja a programot. Igen, pontosan úgy, ahogy a Rolls-Royce Black Badge modelljeinek fiatal, gazdag és hedonista célközönsége teszi azt nap mint nap, mi pedig visszazökkenünk a valóságba…

A Wraith (balról) és a Ghost a máriavölgyi golfpálya főépületénél pózol

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!