Noha világszerte többfelé is kínál egyterűt a Honda, az európai kínálatból már egy ideje hiányzik egy ilyen típus. Nem mintha olyan nagyon hiányozna, hiszen ott van a tágas belső térrel és közel sík padlóval rendelkező CR-V szabadidő-autó. Az egyetlen bibi, hogy a jelenlegi generáció esetén a dízelmotor csak összkerékhajtással érhető el – ami alaposan megdrágítja a dolgot.

Itt jön a képbe a legújabb modellváltozat, amelynek első kerekeit az új 1,6 literes dízelmotor hajtja. Ezzel már egészen olyan az élmény, mintha egy tágas családi autónk lenne – épp csak kívülről tűnik terepjárónak. Ha a motor túlteszi magát a pillanatnyi gyengeségén, ami elindulásnál igényel némi odafigyelést a kuplungkezelésnél, már szépen viszi a karosszériát, jó hosszú a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó áttételezése – 130 km/h-nál pontosan 2500-at mutat a fordulatszámmérő.

Csendes a kis erőforrás – a motorháztetőt felnyitva messze hátul, jó mélyen látjuk a motort -, és amennyire a javarészt országúton zajlott röpke menetpróba alapján ki lehet jelenteni, nem is fogyaszt sokat. Észrevétlenül végzi a dolgát, és ennél többre nincs is szükség egy olyan autóban, ahol mondjuk a csemetéket kell szemmel/sakkban tartani. A csomagtér hatalmas, mélyről nyílik a nagy fedél, az oldalajtók is tágas nyílást tesznek szabaddá, a gyermekülés behelyezése nem okozhat gondot. A hátsó üléseket a csomagtér felől is egy kar meghúzásával le lehet dönteni – ez például nem megszokott dolog az egyterűek között.

Az árazását tekintve is inkább az egyterűekhez, semmint a szabadidő-autókhoz áll közel a Honda CR-V 1.6 i-DTEC, Comfort és Lifestyle felszereltséggel kérhető 6 899 000 illetve 7 899 000 forintos áron, a hasonló teljesítményű, elsőkerékhajtású dízel SUV-k a konkurenciánál kicsit drágábbak. (Van még egy Elegance felszereltség is 7 498 000 Ft-os áron, de azt csak külön rendelésre hozzák, nem tartják raktáron.) A házon belüli rangsorban az első- és az összkerékhajtású benzines között helyezkedik el, azonos felszereltségnél pontosan félmillió Ft-ot kell ráfizetni a benzinmotorra. Aki saját maga szeretne meggyőződni a japánok új modelljéről, a november 8-10 között megrendezett nyílt hétvégén az összes márkakereskedésben megteheti azt egy rövid próbavezetés erejéig.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!