Már a 2003-as megjelenésekor is konzervatív járműnek számított a Touran, amelyet aztán egészen mostanáig életben tartottak a folyamatos, kisebb-nagyobb modellfrissítések. A vásárlók a divatnál jobban értékelték a tágas belsőt, ennek megfelelően a második generációnál is ide koncentráltak; persze a jellegtelen dobozból is sportos egyterűt faragtak. Legfontosabb lépésként jelentősen megnyújtották az autót (+13 cm) és a tengelytávolságot (+11,3 cm), így a leggyakrabban használt első két üléssorban több az utasok rendelkezésére álló hely.

Speciális polifenol-réteges, a porszemeknél jóval kisebb allergéneket megfogó légszűrő tisztítja az utastér levegőjét Speciális polifenol-réteges, a porszemeknél jóval kisebb allergéneket megfogó légszűrő tisztítja az utastér levegőjét

A hátsó ülés sínen tologatható, tehát ebből a térből a csomagtér, illetve a leghátsó pótülésekre szoruló utasok javára is lehet áldozni. De amikor az ember először beül a középső sorba, nem a tágasság tűnik fel, hanem az, hogy egy kicsit feszengve érzi magát. Ennek oka, hogy a három
egyforma szélességű szék közül a szélen ülők nagyon közel vannak az oldalfalhoz, és az ülőlap pereme miatt nem is nagyon tudnak beljebb csúszni. Cserében azzal vigasztalódhat az ember, hogy nemcsak hosszában lehet külön-külön tologatni az üléseket, hanem a támlájuk dőlésszöge is állítható. A fiatal, többgyermekes családokban szolgál a legtöbb Touran, és a gyermekek elhelyezését nagyban megkönnyíti ez az üléselrendezés, ami felnőtteknek alkalmanként szűk lehet. Hiába egyébként a három ülőhely a középső sorban, lehajtható asztalka csak két darab van, az első ülések támláján.

Kamera és mikrofonos hangerősítés segít a szülőknek a gyermekek „kordában” tartásában Kamera és mikrofonos hangerősítés segít a szülőknek a gyermekek „kordában” tartásában

A mai elvárásoknak megfelelően rengetegféle áramvételezési lehetőséget kínál a Touran, még a csomagtartóba is rendelhető egy 220 voltos csatlakozó arra az esetre, ha a kütyük mellett még hűtőtáskát is visz magával az ember. A csomagteret maximálisan kihasználók számára szó szerint nagy könnyebbséget jelent, hogy ezúttal már nem kell kiszedni az üléseket a bővítéskor, azokat a padlóba lehet hajtani egyszerű mozdulatokkal. Szerte az utastérben egyébként 47-féle tárolót rejtettek el a tervezők, ezek között vannak a tetőpanelen elhelyezett, meglehetősen korlátozottan használható darabok is, de mindig lehet találni olyan rekeszt, fiókot, zsebet, ami megfelel a céljainkra. Öt üléssel a kalaptartóig pakolva 743 literes a csomagtér, szóval nem lehet panaszkodni a méretére.

Pár mozdulattal a padlóba hajthatók az ülések – csak a vezetőé kivétel. Extraként 220 voltos konnektor is kérhető a csomagtérbe Pár mozdulattal a padlóba hajthatók az ülések – csak a vezetőé kivétel. Extraként 220 voltos konnektor is kérhető a csomagtérbe

Az MQB építőkészlet teljes kényelmi-biztonsági arzenálja elérhető a kompakt egyterű karosszériájába csomagolva, úgymint masszírozós első ülések, 9 légzsák, s felár ellenében szinte zavarba ejtően sok vezetési segéd is – köztük az akár utánfutóval is manőverezni képes parkolósegéddel. Átlagosan 62 kg-mal lett könnyebb a Touran, amely eleinte négyféle erőforrással lesz választható, pár hónap késéssel jön majd az 1,8-as TSI és a 190 lóerős TDI is. A menetpróbán a 150 lóerős TDI-t volt lehetőségem kipróbálni: kézi váltóval párosítva meglepően sokat kellett csúsztatni a kuplungot induláskor, ellenkező esetben könnyen lefulladt az erőforrás, amit aztán a motorleállító kelt életre. Országúti szakaszon egy kereszteződéshez közeledve egy egyszerű lassításnál is megállt a motor kikuplungolásnál, itt már csak a nyomógombos gyújtáslevétel-újraindítás segített rajta – szerencsére mögöttünk is lassítottak, így meg tudtak állni mögöttünk, de azért nem volt kellemes élmény.

Ránézésre nehéz megkülönböztetni a Golf Sportsvantól annak egy számmal nagyobb testvérét, az új Touran egyterűt Ránézésre nehéz megkülönböztetni a Golf Sportsvantól annak egy számmal nagyobb testvérét, az új Touran egyterűt

A magyar forgalmazó szerint a típuselőd szintjén tartják az árakat, miközben minden szinten hosszabb a szériafelszerelések listája, úgyhogy a korábbinál jobb vétel lesz majd az új VW Touran.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások