Ember legyen a talpán, aki észreveszi a differenciát, hiszen mindössze a lökhárítók, a hűtőmaszk és a ködlámpafészkek változtak minimális mértékben. A látszólag csekély módosítások hátterében elsősorban az aerodinamikai hatékonyság növelése állt – a szedán Cw-értéke 0,28-ról 0,27-re, míg az ötajtósé 0,30-ról 0,29-re csökkent.

A volán mögött helyet foglalva az igényesebbnek tűnő műszerfali számlapoknak és a klímaszabályozó krómdíszítéseinek örülhet a vezető, a kopogós, sok helyen nem túl megnyerő műanyagok lecserélése viszont még várat magára. Van azonban olyan változás is, ami a használati értéket növeli. Aki eddig navigációt rendelt a 3-asba, az egy, a középkonzol tetején lévő kis „egérmozit” kapott, mostantól azonban méretes, érintőképernyős, multimédiás egység is kérhető, ami kezelhetőségét és grafikáját tekintve bőven lepipálja a korábbit.

A kis kérpenyős mellett mostmár a középkonzolba épített érintőképernyős navigáció is kérhető A kis kérpenyős mellett mostmár a középkonzolba épített érintőképernyős navigáció is kérhető

Ami a vezethetőséget illeti, a közvetlen kormány és a kissé kemény kuplung maradt a régiben, viszont a rugózási komfort egyértelműen előnyére változott. Mindez elsősorban az átdolgozott első felfüggesztések számlájára írható. Nem vitás, hogy így a 3-as még mindig az egyik legközvetlenebb autó a szegmensben – nagyon jó vezetni. Még akkor is, ha az általunk próbára tett 1,6-os, benzines alapmotorról van szó. A 105 lóerős egység ugyan nem egy erőgép, de készségesen veszi a gázt és nagyon kifinomultan dolgozik. Csupán annyi a bökkenő, hogy mindössze ötfokozatú a sebességváltó. A 3-as frissítésének egyik hozadéka, hogy az 1,6-os erőforráshoz négyfokozatú automata is kérhető, amely ugyan finoman kapcsolgat, de amikor már hétfokozatú automata is rendelhető több kompaktautóhoz, ez nem teszi igazán versenyképessé. A motorpalettán szerepel még a 2,0 literes, 150 lóerős és a turbós, 2,3-as, 260 lovas (MPS) benzines, ami pedig a dízeleket illeti, elérhető a 115 lóerős 1,6-os, illetve újra felvették a kínálatba a 2,2-es gázolajost, ami 150 vagy 185 lóerővel lesz választható. A 3-as 3 999 900 Ft-tól kapható hazánkban.

Áramvonalasabb lett a Mazda3 a modellfrissítés során Áramvonalasabb lett a Mazda3 a modellfrissítés során

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!