A változás már az első pillanatban észrevehető. A limuzin és az Avant a márkára jellemző Singleframe hűtőráccsal nyert új formát. A farrész hangsúlyosan horizontális vonalvezetése, illetve az öv-vonal plasztikus kiemelkedése szintén az új generációt jellemzik.

A technika teljesíti, amit az új forma ígér: nem kevesebb, mint tíz nagyteljesítményű motorral debütál az A4, köztük négy teljesen új erőforrással akár 255 lóerős teljesítménnyel. Az S4 modell V8-asa 344 lóerős. A jármű szinte minden részét és alkotóelemét innovatív és magas fejlesztésű technológiák jellemzik, amit mi sem bizonyít jobban, mint a dinamikus kanyarodási fénnyel felszerelt, külön rendelhető Xenon-Plus fényszórók vagy a még mindig egyedülálló, fokozatmentes Multitronic sebességváltó és a quattro állandó összkerékhajtás.

A széleskörű utasvédelmi rendszer –kétfokozatú első légzsákokkal és aktív fejtámlákkal – valamint az ESP elektronikus stabilitásmegőrző rendszer legújabb nemzedéke rendkívül magasfokú biztonságot jelent. Az utastér kialakításában használt anyagok minősége és kidolgozása bátran kelhet versenyre a luxuskategóriában. A vezetőülés és a műszerfal felépítése is iránymutató: az ergonómia, a funkció és a formatervezés tökéletes egységet alkotnak.

Az új Audi A4, A4 Avant és S4 modellek hivatalosan 2005 januárjában mutatkoznak be. Az előértékesítés már december elején megkezdődött, az új Audi A4 6 299 000 Ft-tól érhető el hazánkban.