Vannak a 718 Cayman GTS-nél jóval izmosabb Porschék, de ha valakinek a színtiszta vezetési élmény számít, akkor aligha lehet ezzel a modellel melléfogni. A középmotoros sportkocsi új topváltozata a valaha készült legerősebb négyhengeres, utcai Porsche: a 2,5-ös, turbós boxer 365 lóerőt teljesít, vagyis 15 lóerővel múlja felül az eddigi csúcs S-verziót. Ennél több lóerőt csak a Mercedes-AMG hoz ki négyhengeres motorból (381 LE), de szó sincs arról, hogy egy ideges, „túlhúzott” blokk lenne a Porsche erőforrása. Finoman jár és úgy veszi a gázt, mint a legjobb szívómotorok, csakhogy itt igazi nyomatéktenger is van!

Fantasztikus a Porsche kézi váltója! Opcióként hétgangos PDK erőátvitel is rendelhető

Mintha katapultülésben lenne a vezető, úgy iramodik neki az 1450 kg-os, hátsókerékhajtású gép, ráadásul turbómotor létére 7500-ig elforog – mire észbe kap az ember, már ott cövekel a fordulatszámmérő a leszabályzáson. Ami pedig a hangot illeti, nem lesz tőle libabőrös az ember, ebben a korábbi hathengereseket aligha tudja felülmúlni a turbós négyhengeres.

A 4,6 másodperces sprintidő természetesen meggyőző, de amiért a 718 Cayman GTS brutális, az a tapadás és a hihetetlen kanyarsebesség. A GTS modellek esetében alapfelszerelés a Porsche Torque Vectoring, ami mechanikus differenciálzárat is jelent, a Sport Chrono csomag és a Porsche Active Suspension Management, ami 10 mm-es hasmagasság-csökkentést is ad az elektronikus lengéscsillapító-vezérlés mellett. A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a többi Caymanhoz képest még egy fokkal élesebb az egész: a középmotoros felépítés miatt nincsenek elindulásnál sem tapadási problémái, és olyan tempóval eshetünk be a kanyarokba, ami döbbenetes. A vezetéstechnikai pályán jöttem rá igazából, hogy ennek az autónak a képességeit is már csak lezárt helyen lehet megtapasztalni, a határai megismeréséhez nemcsak gyakorlat, hanem némi bátorság is kell. A középmotoros felépítés persze azzal is jár, hogy ugyan az autó végletekig stabil, de ha besokalltunk, akkor minden gyorsabban történik és nehezebb korrigálni.

7500-ig pörög a 2,5 literes blokk, maximális nyomatéka már 1900-as fordulattól lehívható

A Porsche nem csak a vezethetőségre lehet büszke, az egyedi lökhárítók, a fekete háttérrel rendelkező lámpák, az ugyancsak fekete típusjelzés és a szintén sötét színre fújt felnik révén kellően elüt a GTS a hétköznapibb kivitelektől. A belső tér pedig túlzás nélkül egy kisebb adrenalinfröccsel ér fel, a sportülések, az Alcantara kárpitozású kormány, vagy a középen trónoló fordulatszámmérő kiváló hangulatfokozó elemek. A 718 Cayman GTS 26 millió Ft feletti indulóára azt jelenti, hogy közel ötmillióval drágább az S-nél. Hogy ér-e ennyit a plusz 15 lóerő, a sportosabb hangulat és a még élesebb irányíthatóság? Az átlagember fejével gondolkodva nyilván nem, de ez az autó nem a racionalitásról szól. Szóval nem vitás, hogy aki műértő és a pénztárcája is vastag, azt nem ijeszti el a jelentős árkülönbség.

Az opciós listán karbon keréktárcsák is szerepelnek – feláruk több mint 7000 euró!

Porsche 718 Cayman GTS
Összlökettérfogat: 2497 cm3
Hengerek/szelepek: B4/16 turbó
Max. teljesítmény: 269 kW (365 LE) 6500/perc
Max. nyomaték: 420 Nm 1900-5500/perc
Hossz./szél./mag.: 4393/1994/1286 mm
Tengelytáv: 2475 mm
Tömeg: 1450 kg
Csomagtér: 150 l
Üzemanyagtank: 64 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,6 s
Max. sebesség: 290 km/h
Átlagfogyasztás: 9,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 205 g/km
Alapár: 26 179 476 Ft