Egészen egyszerűen fagyos az A6-os tekintete! Az A8-asban debütált mátrix-LED fényszóróval és a korábbinál sarkosabb vonalú hűtőmaszkkal nem kell egy kis határozottságért a szomszédba mennie az új Audinak. Ahogy az autóstársak a tükörből meglátják a jellegzetes fénycsíkokat, rögtön szabaddá válik az út az autópályán, még akkor is, ha közel sem nyomulósan közlekedünk. Azonban bármennyire is tekintélyt parancsoló a fellépés, nekem nem emelkedik meg a pulzusom a külsőtől, az A6-os ugyanis kissé steril, legalábbis a limuzin és a kombi biztosan (az allroad, az S6-os és az RS 6 Avant más tészta). Az Audi szerintem abba a „hibába” esett, hogy a nagy arculati egységesítés miatt egy laikus szemlélő alig tudja megkülönböztetni egymástól az azonos karosszériafelépítésű (pl. limuzinok) modelleket. A pletykák szerint azonban hamarosan kisebb designforradalom jöhet a márkánál, így az is lehet, hogy a hatalmas single frame arc sem marad meg örökké.

A „főműszerek” közötti kijelző megjeleníti a navigációs utasításokat A „főműszerek” közötti kijelző megjeleníti a navigációs utasításokat

Szőrszálhasogatónak kell ahhoz lenni, hogy valaki bele tudjon kötni az A6-os belterébe, az anyagminőség tekintetében bizony egyértelműen a négykarikás nagyautónak áll a zászló a kategóriában. Mindeközben a funkcionalitás is példás, a számos szolgáltatás ellenére semmit sem kell keresni, minden magától értetődően működik. Az A6-os egy csomó terhet levesz a vezető válláról, vagy legalábbis megpróbálja könnyebbé tenni a dolgát. A mátrix-LED fényszóró a navigációtól kapott információkat felhasználva előre bevilágít a kanyarba, vagy például az infotainment rendszer immáron képes menet közben lehívni és felolvasni a legújabb híreket, illetve online frissíteni a navigációs adatbázist. De említhetjük azt is, hogy az éjjellátó felismeri a gyalogost, és a képernyőn „bekeretezéssel” hívja fel rá a vezető figyelmét. A helykínálatról csak annyit, hogy a hét centi híján ötméteres karosszéria és a 2,9 méteres tengelytáv fejedelmi teret ad, ráadásul az A6-os ülései is első osztályúak.

715 010 Ft az új mátrix-LED fényszóró felára, mely gyakorlatilag „körbevilágítja” a szembejövő, mozgásban lévő autót annak vakítása nélkül 715 010 Ft az új mátrix-LED fényszóró felára, mely gyakorlatilag „körbevilágítja” a szembejövő, mozgásban lévő autót annak vakítása nélkül

Világpremier: műanyagrugós futómű

A modellfrissítés technikai szempontból sokkal lényegesebb változásokat hozott, hiszen a 190 lóerős 2.0 TDI új, takarékosságra hangolt ultra verziója a világon elsőként műanyag csavarrugókat kapott. Az üvegszál-erősítésű epoxi-rugók a gyártó szerint pont ugyanúgy viselkednek, mint az acél (-40 és +50 fok között), ugyanakkor közel 40%-kal könnyebbek, ami a négy rugónál összesen 4,4 kg tömegcsökkentést jelent. A gyakorlatban lehetetlen megkülönböztetni a „normál” futóműves modelltől, vagyis enyhén feszes a felfüggesztés.

A legmagasabb szintű komfort jellemzi a frissített típust A legmagasabb szintű komfort jellemzi a frissített típust

Ami a motorpalettát illeti, az új generációs 3.0 TDI V6-os dízelmotor (218, 272 LE), a 326 lóerőre izmosodó biturbó dízel és a 150 vagy 190 lóerővel elérhető 2.0 TDI ultra modellek mutatják, hogy a gázolajos verziók képezik továbbra is a kínálat gerincét, ugyanakkor a benzineseket is fejlesztették azzal együtt, hogy a Hybrid verzió gyártását beszüntették (három év alatt mindössze 4000 darab fogyott belőle). A 3.0 TFSI V6-os kompresszoros egység 333, míg a 2.0 TFSI 252 lóerőre izmosodott, új benzines belépőként pedig megjelent a kínálatban az 1,8-as, szintén turbós egység, mely 190 lóerővel áll rendelkezésre. Bár utóbbinak kissé morgós a hangszíne, nagyon csendes és kiegyensúlyozott motor, amely dízelesen nyomatékos – egészen alacsony fordulaton is terhelhető és egyenletesen húz a leszabályzásig. A próbakör után az volt az érzésem, hogy tulajdonképpen a V6-os benzinesnek csak a csodás hangja miatt van létjogosultsága, mert ez a viszonylag kis motor is dinamikusan viszi a nagy testet, amit a 7,9 másodperces gyorsulás és a 233 km/órás végsebesség is mutat. Az meg kifejezetten jó, hogy a 320 Nm-es nyomaték miatt egészen „szellősre” szabhatták az áttételezést, hiszen a hatgangos kézi váltó esetén 2200-at fordul a főtengely 130-as tempónál (a modell S tronic automatával is elérhető).

Akárcsak az A8-asnál, indexeléskor a diódák nem egyszerre, hanem a kocsi közepétől kifelé egymás után villannak fel Akárcsak az A8-asnál, indexeléskor a diódák nem egyszerre, hanem a kocsi közepétől kifelé egymás után villannak fel

A típusfrissítéssel egyébként törölték a kínálatból a korábban a fronthajtású modellekhez kínált fokozatmentes Mulitronic váltót, helyére pedig egy teljesen új tervezésű, hétgangos, duplakuplungos automata egység érkezett.

Audi A6 Limousine 1.8 TFSI
Összlökettérfogat: 1798 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 140 kW (190 LE) 4200-6200/perc
Max. forgatónyomaték: 320 Nm 1400-4100/perc

Hossz./szél./mag.: 4933/1874/1455 mm
Tengelytáv: 2912 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1610/505 kg
Csomagtér: 535/995 l
Üzemanyagtank: 65 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,9 s
Max. sebesség: 233 km/h
Város/országút/vegyes: 7,5/5,0/5,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 138 g/km
Alapár: 11 799 950 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!