Az Audi luxuslimuzinjának hibrid változatában dolgozó 2.0 TFSI benzinmotor (211 LE) és az elektromotor (54 LE) rendszerteljesítménye 245 lóerő, a maximális nyomaték 480 Nm. A jókora lítium-ion akkumulátorcsomag a raktérben kapott helyet, mely így mindössze 335 literes.

Ideális körülmények között (magas töltöttségi szint, megfelelő időjárási és domborzati viszonyok stb.) tisztán elektromos EV-módban akár 3 kilométer is megtehető – maximum 60 km/órával. A százas sprint 7,7 másodpercet vesz igénybe, a gyári átlagfogyasztás 6,3 l/100 km, a CO2-kibocsátás pedig 147 g/km. A műszerfalon speciális erőmérő óra (töltés, takarékos üzem, maximális teljesítmény) és egy akkumulátorállapot-mutató kapott helyet.

Az A8-as hibrid rendszere nagyon harmonikusan működik, azonban az autó terelgetése kevés vezetési élményt biztosít: 180 felett már nem virgonckodik, az elsőkerékhajtás pedig kanyarokban követel némi kompromisszumot. A nyár folyamán hazánkba is megérkezik az A8 hybrid, melynek vételára kb. 25 millió forintra tehető, a 13 cm-rel nyújtott tengelytávú L-kivitelt pedig csak egyes piacokon (pl: Kína) forgalmazzák majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!