Talán nem véletlen, hogy a magyar Mokka-vásárlók többsége az 1,4 literes, benzines turbómotorral kéri autóját, az eddig egyedüliként elérhető 1,7 literes dízelről sok mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy kulturált habitusú lenne. Nyugat-Európában azért még mindig ez a nyerő, nem egy helyen 80% felett van a dízel-részarány a kompakt szabadidő-autónál.

Az 1,6-os szentgotthárdi dízel további lendületet adhat a Mokka eladásainak. Fotó: Opel, Lővei Gergely Az 1,6-os szentgotthárdi dízel további lendületet adhat a Mokka eladásainak. Fotó: Opel, Lővei Gergely

Könnyen lehet, hogy most nálunk is változik majd a helyzet, hiszen nagyságrenddel finomabb működést hoz a 136 lóerős, 1,6 literes CDTI, amelynek felára a korábbi 130 lóerős 1,7-eshez képest mindössze 50 000 Ft. A nyár végéig még párhuzamosan elérhető a két erőforrás, de szeptembertől már csak az új, Euro-6-os változat lesz megvásárolható, akkortól már akár 110 lóerős teljesítménnyel is.

Nagyon kellett már a finom járású dízel a komapkt SUV-hez, ráadásul alig 50 000 Ft felárat kérnek érte Nagyon kellett már a finom járású dízel a komapkt SUV-hez, ráadásul alig 50 000 Ft felárat kérnek érte

Immár nem a dízelzaj a meghatározó az utastérben, ha abbahagyjuk a beszélgetést és fülelni kezdünk, a téli abroncs surrogását tudjuk kihallani az alapzajból. Jól húz az erőforrás, a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval nem kell sokat kapcsolni, a hatfokozatú automata pedig még ezt az apró terhet is leveszi a vállunkról. Végre tehát van egy vállalható dízelmotor a Mokkához, ami azokon a piacokon hozhat további térnyerést a típusnak, ahol eddig benzinpártiak voltak a vásárlók. Például nálunk…

 

 

 

 

 

 

 

 



Amíg a Szentgotthárdon készülő 1,6 literes dízel teljesen új konstrukció, az Insigniában bemutatkozó 2,0 literes, 170 lóerős CDTI „csak” frissítés: lecserélték a közös nyomócsöves befecskendezést, áttervezték az égésteret, a változó geometriás turbófeltöltőt pedig immár nem vákuum, hanem a motorvezérlő elektronika szabályozza. Utóbbinak köszönhetően olyan gyorsan nő a töltőnyomás, mint a korábbi biturbó változatnál, azaz ugyanolyan jó a gázreakció, továbbá az egyturbós motor 400 Nm-es nyomatéka is akkora.

Csendes a 2,0 literes dízel - nem spóroltak a zajszigeteléssel Csendes a 2,0 literes dízel – nem spóroltak a zajszigeteléssel

Menet közben ebből annyit érez a sofőr, hogy elképesztő módon már 1200-as fordulatról húz az erőforrás; nem itt kezdi összeszedni magát, hogy aztán 1500-tól belendüljön. A kapcsolni lusta autóvezetők legnagyobb örömére már alapjáratról terhelhető az új dízel, amely még a korábbinál is sokkal csendesebb lett.

Szeptembertől a 170 lóerős lesz az egyedüli, 2,0 literes dízel az Insigniához, it is elérhető lesz majd az 1,6-os Szeptembertől a 170 lóerős lesz az egyedüli, 2,0 literes dízel az Insigniához, it is elérhető lesz majd az 1,6-os

Szeptembertől egyébként megszűnik a jelenlegi, szinte követhetetlenül széles Insignia dízelkínálat (110, 120, 130, 140, 163 és 195 LE), az 1,6 literes CDTI 110 és 136 lóerővel, míg a 2,0 literes CDTI 170 lóerővel alkotja majd az Euro-6-os választékot. Utóbbi erőforrás a jelenlegi 163 lóerős változathoz képest mintegy negyed millió Ft-os felárral lesz majd elérhető.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!