Első pillantásra azt hinné az ember, hogy holmi látványkombi csak a Honda Civic Tourer, pedig ez nem igaz. Elég csak másodjára is odanézni a 23,5 centivel megnyújtott hátsó részre, és akkor már észreveszi az ember, hogy milyen alacsony a rakodóperem (56,5 cm), és a látványos lámpák ellenére szinte négyzet keresztmetszetű nyílást tár fel a hatalmas méretű hátsó ajtó.

Már alaphelyzetben is elég tágasnak tűnik az így feltáruló 507 liter, és akkor még ott van a padló alatt rejtőző 117 literes rekesz. Itt úgy fér el két darab, a repülőgépeken használatos kézipoggyász méretű bőrönd, hogy közben a kemény padlóra lehet pakolni felettük. Van még egy rejtett fiók közvetlenül az ajtónál, ide a KRESZ-tartozékokat és a csomagtér-rolót lehet rejteni.

Könnyen tisztítható a kárpit, hurkok helyett szőrök alkotják a borítást, nincs mibe Könnyen tisztítható a kárpit, hurkok helyett szőrök alkotják a borítást, nincs mibe “kapaszkodjon” a kosz

Az ülések ledöntéséhez muszáj előre menni, de vajpuha működésű a szerkezet, az oldás után elég egy kicsit meglendíteni a támlát, és a Mágikus Ülés lapja lecsúszik a lábtérbe, a támla pedig úgy borul rá, hogy nem csak sík, de vízszintes lesz a rakodófelület. Ahogy azt a Hondától megszokhattuk, a másik irányba is megy a bővítés, egyszerűen az ülőlap pereme alá kell nyúlni, és felemelni azt, amíg be nem kattan. A nagy tárgyakat a majdnem derékszögben nyíló oldalajtón keresztül lehet ilyenkor bepakolni. A visszarendezés egyszerűen megy, a fémlábat kell először megfogni, majd magától esik vissza alaphelyzetébe az ülés.

Magas, nem dönthető tárgyak szállításához ideális a felhajtott hátsó ülés Magas, nem dönthető tárgyak szállításához ideális a felhajtott hátsó ülés

A felfüggesztést is átalakították a megváltozott elvárásoknak megfelelően, elöl vastagabb a stabilizátor, hátul pedig akár változó lengéscsillapítás is dolgozhat. A Comfort nevű alapváltozathoz ez nem érhető el, a Sport-nál feláras, a Lifestyle és Executive szinteken pedig alapfelszerelés. Az a lényege, hogy automatikusan alkalmazkodik a változó terheléshez, illetve gombnyomásra a sofőr is választhat a menetprogramok közül.

Csak a hátsó tengelyen van elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás Csak a hátsó tengelyen van elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás

Összesen nyolcféle aktív elektronikus biztonsági segéd van az autóhoz, ezek közül legfeljebb 7 lehet egyszerre a fedélzeten – a városi féksegéd és a CMBS rendszer kizárja egymást. Ezek közül érdemes megemlíteni a hátsó keresztforgalom érzékelőt, amely nagyon hasznos tud lenni egy olyan autónál, amelynek kevés ablaka, de annál több tetőoszlopa van hátul.

Mindent elkövettek a mérnökök, hogy a sofőr ne érezzen változást a vezetési élményben Mindent elkövettek a mérnökök, hogy a sofőr ne érezzen változást a vezetési élményben

Amíg Magyarországon az ötajtós Civic Sport felszereltségtől indul, a kombinál van egy Comfort nevű alapváltozat, így lehet, hogy a Tourer 5 499 000 Ft-os indulóárával a legolcsóbb modell. Azonos felszereltségi szintnél 250 000 Ft a felára a nagy hátsónak, de meg kell jegyezni, hogy az extra térért cserébe néhány extráról le kell mondani (alu pedálok, mélynyomó, panoráma napfénytető). Akinek megtetszett a Honda Civic Tourer, az a március 7-9 között megrendezésre kerülő nyílt hétvégén próbálhatja ki személyesen is az újdonságot a hazai márkakereskedésekben.

Látványos a hátsó rész megjelenése, de az is jól látszik, hogy alig van ablakfelület ezen a részen Látványos a hátsó rész megjelenése, de az is jól látszik, hogy alig van ablakfelület ezen a részen

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!