Azzal nem lehet vitatkozni, hogy a Citroën DS3-as női autó. Most azonban van egy olyan változata, amelynek vezetése olyan élményt nyújt, hogy még a férfiak is szívesen ülnek a volánja mögé, és az se zavarja őket, ha az ismerősök is észreveszik őt.

Őszintén szólva nem is nagyon lehet elvegyülni a forgalomban a fekete-narancssárga kontrasztos fényezésű-fóliázású DS3 Racing-gal. Mondjuk, nem is nagyon próbáltam. Volt húsz percem a vezetésére, igyekeztem a legfontosabb dolgokra koncentrálni. Először ugye azzal kezdtem, hogy kikapcsoltam a menetstabilizálót. Meglepő módon ennek visszajelző fénye színben megy a műszerfal – a karosszéria külső részének – narancs színéhez. Mintha eleve számítottak volna erre a mozdulatra a mérnökök…

Jól tartanak a puha támasszal rendelkező kagylóülések Jól tartanak a puha támasszal rendelkező kagylóülések

A másik nagy meglepetés, hogy nem kapcsolódik vissza az elektronikus póráz, azaz tényleg az autó tudásának száz százalékát élvezhettem az együtt töltött röpke idő alatt. A motor és az erőátvitel tökéletes. Nincs érezhető turbólyuk, magas fokozatban, kis fordulaton is zokszó nélkül viszi a karosszériát, de az ellen se tiltakozik, ha épp lepadlózom a gázt. Nem üvölt, hanem nagyon szép hangon énekel az 1,6 literes négyhengeres.

Könnyen és gyorsan kapcsolható a váltó - szerencsére, a kormányt ugyanis szorítani kell, ha nagyon tapossuk a gázpedált Könnyen és gyorsan kapcsolható a váltó – szerencsére, a kormányt ugyanis szorítani kell, ha nagyon tapossuk a gázpedált

Nagyon jól tapadnak a gumik, de azért nem árt észnél lenni. Elöl van a hajtás és a súly nagy része is, kanyarban tehát az autó hátulja hajlamos kitörni. Elég egy apró korrekció a kormánnyal ennek kordában tartására, nem is kell lelépni a gázról. Sőt, ez utóbbi inkább segít a dolgon azáltal, hogy kihúzza az autót a csávából. A vezetési élmény tehát tényleg hozza azt, amit az autó megjelenése ígér.

Sokkal vadabb a kétszáz lóerős tubómotor a DS3 Racnigban, mint a DS4-ben Sokkal vadabb a kétszáz lóerős tubómotor a DS3 Racnigban, mint a DS4-ben

Ami igen sok. Harci díszbe borult a 200 lóerős turbómotor kedvéért a DS3-as megjelenése. A fekete fényezésű karosszériát narancs fényezéssel, a tetőoszlopoknál mattfekete fóliával dobták fel. Ezen kívül a kocsi alsó részén nyomokban karbonnak látszó betéteket is felfedezhetünk. Az utastérben a testet jól tartó, puha magasított támaszokkal rendelkező sportüléseket találunk – meg gyakorlatilag nem létező hátsó lábteret a vastag támla miatt.

Nagyon megy és nagyon feltűnő a DS3 Racing Nagyon megy és nagyon feltűnő a DS3 Racing

Jó fogású a kormány, pontos és könnyen kapcsolható a váltó, a fék egy csöppet harapós egy hétköznapi autóból átülve, de pár méter megtétele után már könnyen ráérezni a megfelelő adagolhatóságra. Olyannak kell lennie egy forró ferdehátúnak, mint a Citroën DS3 Racing. Harsány, kemény, de egyúttal elviselhető a hétköznapok során is. A kátyúk kerülgetéséből például külön sportot csinálhatunk.