A nyári szezonra való tekintettel az új 6-os típusból a kabrió jelent meg néhány hónappal korábban, míg a kupé bemutatásával egészen mostanáig vártak. A bajorok fémtetős óriása belesimul az 5-ös, valamint az új 1-es és a 3-as széria diktálta formaegységbe. Aki a korábbi sarkos, éles vonalakkal határolt 6-osért lelkesedett, annak bizony emésztenie kell a lágyabb, simulékonyabb designt.

A 6-os veszített nyers, kőkemény vadságából, de a látszat néha csal, a lemezek alatt ugyanis állatias erő lakozik!

Háromtagú motor paletta és xDrive-rendszer

A 6-os kupé forgalmazása két benzines változattal, a 640i-vel és a 650i-vel kezdődik, míg októberben érkezik a 640d és jön a 650i xDrive kivitele is. A Németországban megrendezett nemzetközi sajtóbemutatón a 320 lóerős, soros hathengeres 640i-hez volt szerencsénk. A mérnökök igyekeztek minden egyes felesleges grammtól megszabadulni, hogy a kisebb önsúly révén kecsegtetőbb fogyasztási és menetdinamikai mutatókat érjenek el. Ennek jegyében alumíniumból készítették a motorházfedelet, az első ajtókat, a felfüggesztés rugótámaszait, műanyagból a sárvédőt, üvegszál-erősítésű kompozitból a csomagtérfedelet. A hűtőmaszk mögött aktív szabályozású levegőcsappantyúk szavatolják a kellő levegőmennyiséget, ha arra nincs igény, akkor összezárnak a lamellák, ezzel is csökkentve a légellenállást.

Fékenergia-visszanyerés és „ECO PRO” funkció, mely az elektromos kiegészítők működésére is hatással van Fékenergia-visszanyerés és „ECO PRO” funkció, mely az elektromos kiegészítők működésére is hatással van

A 640i esetében a start-stop rendszeren kívül a menüben „ECO PRO” funkció is élesíthető. Utóbbi gazdaságos üzemre váltja a motorszabályozást, a gázpedál jelleggörbéjét és az automatikus váltó karakterisztikáját. A kapcsolások a kímélő üzem jegyében alacsony fordulatszámon történnek, az elektromos fogyasztók pedig energiatakarékos üzemben látják el feladatukat. A 640i mindezek hatására „csupán” 1735 kilót nyom a mérlegen, s ehhez már-már meseszerű gyári átlagfogyasztás (7,6-7,9 l/100 km) társul – a menetpróba tapasztalata alapján azonban ennél legalább 2-3 literrel magasabb értékkel érdemes kalkulálni. A számozás dacára a 640i motorházfedele alatt 3,0 literes blokk lapul, mely igen vehemensen mozgatja a BMW-t, a százas állórajt például mindössze 5,4 másodpercig tart. A kettős leömlésű turbós aggregát gyakorlatilag minden fordulatszám-tartományban izmos produkcióra képes, s a nyolcfokozatú, álomszerűen kapcsolgató automatával első osztályú párost alkotnak. A 640i menetdinamikája elismerésre méltó, azonban a kényesebb ízlésűek vélhetően nem elégszenek meg a sorhatos selymesen duruzsoló hangjával, ok a 407 lóerős 650i V8-as gurgulázására voksolnak majd. A 640i változat egészen 235 km/óráig szemtelenül gyorsul, ott azonban valamelyest megtorpan az előadás. Akik nem ódzkodnak a dízel-kupé párostól, konfigurálhatják 6-osukat 3,0 literes gázolajossal is, mely 313 lóerőt és 630 Nm-es csúcsnyomatékot kínál. Már-már a szemtelenség határát súrolja a gyári brossúra 5,5 l/100 km-es átlagfogyasztása, melyet a 640d-hez adnak meg…

Már az alap benzinmotorral is fölényes a 6-os kupé Már az alap benzinmotorral is fölényes a 6-os kupé

A 6-os futóműve partner a sportos kanyargáshoz is, de elsősorban a nagy tempóban megtett sztrádakilométerek fekszenek neki. A feláras „Integrált Aktív Kormányzás” szűk szerpentineken és városi forgalomban is extra fordulékonyságot biztosít. A hátsó kerekek 60 km/óráig az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak be, ezzel csökkentve a fordulókört és a kormányzás erőszükségletét. Nagyobb sebességnél a hátsó kerekek az elsőkével megegyező irányban mozognak, így sávváltáskor, hosszú elnyújtott kanyarokban közvetlenebb és pontosabban irányítható az autó.

2+2 főnek és 460 liternyi csomagnak

A 6-os Coupé 2 felnőttnek kínál messzemenőkig komfortos és tágas helyet. Az első biztonsági öveket a támlákba integrálták, így bekötéskor nem szükséges nyújtózkodni, a övcsat könnyedén elérhető. Az ülések nagyon kényelmesek, az állítható hosszúságú laprésszel és deréktámasszal könnyű megtalálni az ideális pozíciót. A hátra történő beszálláshoz a támla szélén lévő kart kell meghúzni, ekkor a támla előredől, de a laprész csúsztatásához már egy másik gomb megnyomása szükséges. A kétlépcsős ülésdöntés és csúsztatás kissé vontatottá teszi a beszállást hátra. A második sorban annak dacára, hogy az elődhöz képest a váll-, a láb- és a fejtér is minimálisan nőtt, valójában csak gyerekek férnek el kényelmesen.

Elöl igazán komfortos a BMW 6-os kupé, hátul viszont passzentos a két hely – különösen a fejtér kicsi Elöl igazán komfortos a BMW 6-os kupé, hátul viszont passzentos a két hely – különösen a fejtér kicsi

Kérhető az ülések közül kihajtható sílécalagút, melyben akár 2 pár síléc is elhelyezhető. A 460 literes raktér bőséges, a 450 kilogrammos terhelhetőség pedig szintén korrekt értéknek számít. A fülkében felhasznált anyagok prémiumminőségűek, ahogy az összeszerelés is. Az extralistán olyan tételek sorakoznak, mint például a 16 hangszórós, 1200 wattos Bang&Olufsen hifi, a 10,2 colos képernyővel megáldott navigátor, a panoráma-üvegtető, a LED-technikájú ködlámpák és a színes vetített kijelző. A kupé fórja a kabrióval szemben – a nagyobb raktéren kívül – a hozzávetőlegesen 2,4 millióval kedvezőbb vételár, persze a 23,58 milliós indulóár így sem mondható aprópénznek.

Dupla kipufogóvég és a fedélbe integrált diszkrét szárny utal a sportos kvalitásokra Dupla kipufogóvég és a fedélbe integrált diszkrét szárny utal a sportos kvalitásokra