Ránézésre nem is olyan nagy a változás a Seat Ibiza modellváltásánál, pedig belül egy számmal nagyobb lett az autó. Az MQB A0 építőkészletre való átállásnak köszönhetően sokkal szélesebb lett a karosszéria, de hosszában is több teret kínál a második sorban utazóknak az ötajtós karosszéria. Ennek ellenére a második sorban a párnézés olyan, ami a kétszemélyes használatra utal, és akkor ott van még a jelen esetben funkciótlan, de a lábtérbe nagyon belógó kardánalagút is.

Fotó: Lővei Gergely

Egyszerű megjelenésű a műszerfal, az esetünkben szürke színű betét akár színes is lehet a megfelelő extracsomag választása esetén; a próbált autónál addig terjedt a forgalmazó merészsége, hogy a Mystic Magenta fantázianevű, halvány rózsaszín metálfényt választották. Férfiembernek már ez is nagy kihívás, nem akarták a végletekig feszíteni a húrt. A kis, színes érintőképernyős fejegység kezdőképernyőjén a „Tovább ne” gombot érintve léptünk túl, egyébként semmi meglepetéssel nem szolgál az autó annak, aki manapság a VW-konszern valamelyik termékét már vezette.

Egyértelmű a kezelhetőség, minden kapcsoló megfelelő visszajelzéssel szolgál. Könnyű a vezethetőség, egyedül arra kell odafigyelni, hogy kedvénél tartsuk a 95 lóerős turbómotort, azaz ha menni akarunk, 1500, vagy méginkább 2000/perc fölött tartsuk a fordulatot; az ötfokozatú kézi kapcsolású váltóval sokat kell dolgozni. A fogyasztásról nem tudok érdemi tapasztalatokat mondani, de csendes, kulturált működésű ez az erőforrás, a háromhengerességre utaló hangot is csak azért lehetett hallani, mert lemondtunk a rádió használatáról.

A hazai forgalmazás megindulásának bejelentésére szervezett eseményen csak a 95 lóerős 1,0 literes TSI-t lehetett kipróbálni, a magyar forgalmazó szerint ez lesz a legnépszerűbb választás. A 75 lóerős alapmodell 3 299 000 Ft-ba kerül, de használtautó-beszámítással és az egyéb kedvezmények figyelembe vételével már 3,8 millió Ft-tól bele lehet majd ülni egy jól felszerelt, 95 lóerős Ibizába. A pontos árakról a weboldalon lehet tájékozódni, a nagy teljesítményű, 150 lóerős motorra az év végéig várni kell. A forgalmazó még nem döntötte el, hogy a jövőre érkező földgázas (CNG) változatot Magyarországon kínálják-e, egyelőre nagyon ritka még a megfelelő kúthálózat.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!