A Juke bemutatóját a francia nemzeti repülési kutatóintézet (ONERA) ma már nem használt, a 30-as években épült szélcsatornájában tartották A Juke bemutatóját a francia nemzeti repülési kutatóintézet (ONERA) ma már nem használt, a 30-as években épült szélcsatornájában tartották

Európában jó félmillió Qashqai kelt el a 2007 márciusi bevezetés óta, így a Nissan úgy döntött, több fantáziát visz a kisautók világába is. A premier Genfben lesz, de csak ősszel dobják piacra a Juke-ot – addig szépen felfuttatják a gyártást az angliai Sunderlandben, a tengerentúlra japán gyár szállít.
Nagyobb testvéreivel ellentétben a Qazana-tanulmány által „előmelegített” Juke kevésbé SUV-jellegű, jó adag kupés sportosságot is elegyítettek a formába. Elég megnézni a hátrafelé erősen keskenyedő ablaksort, amelynek vonalait kiemeli a köré húzott fekete árnyékvonal. Ebben rejtették el a hátsó ajtók kilincseit is, amely már bevált autóipari fogás egy sokajtós autó kupés jellegének hangsúlyozására. Persze, ennyiben azért nem merül ki a Juke formai gegparádéja. Itt vannak a ralis szúrófényekre emlékeztető, lökhárítóba integrált nagy ködlámpák, valamint a Micra nyomdokain haladó, már effektíve a sárvédők tetején trónoló sci-fi lámpatestek. A sárvédők combossága igen sportos vonás, s a hátulnézet is egyedi a bumeráng alakú lámpákkal.

A Juke kilencféle színben, három különböző felszereltséggel választható A Juke kilencféle színben, három különböző felszereltséggel választható

Vagány forma, izgalmas motorválaszték
Belül meghatározó optikai élmény a karosszériával azonos színű kardánbox, amely mintha a kocsi gerince lenne. A kormány formája és a „lebegő tető” kialakítású műszerfal-árnyékoló sem hétköznapi – a részletek kidolgozottak, s jónak tűnik az anyaghasználat is. Elöl a kényelem volt elsődleges, ezért nagyméretű üléseket szereltek be. Az autó belső variálhatósága ugyan véget ér az üléstámlák döntésénél, viszont az így kialakított tér padlója sík. Az alaphelyzetben 251 literes csomagtér padlója alatt a fronthajtású változatok esetén egy rekesz is megbújik.

A Juke ötféle hajtáslánccal lesz elérhető. Az alapváltozat motorja 1,6 literes, benzines, 117 lóerős, váltója ötfokozatú, manuális, vagy Xtronic CVT lehet. A takarékosságot a 110 lóerős 1.5 dCi képviseli, hatfokozatú kézi váltóval, míg a fronthajtásúak sorát az 1,6 literes, benzines turbó egészíti ki (190 LE), váltója hatfokozatú, manuális. Az intelligens 4×4-es Juke szekvenciálisan is kapcsolható CVT automata sebességváltóval és a már említett 190 lóerős turbóval kelleti magát.

A tengelytávhoz képest széles a nyomtáv, ezzel jó kanyar­tulajdonságokat értek el, s növelték a belső térkapacitást A tengelytávhoz képest széles a nyomtáv, ezzel jó kanyar­tulajdonságokat értek el, s növelték a belső térkapacitást

A sárvédők alatt 215/55 R17-es gumik forognak A sárvédők alatt 215/55 R17-es gumik forognak