November utolsó napján újabb Audi modell gyártása kezdődött hazánkban. Hogy a győri székhelyű Audi megabázis rangot adjon a világpremiernek, az első A3 Cabriolet Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke jelenlétében gurult le a gyártósorról. Így a Rába-parti városban a TT Coupé és a TT Roadster mellett ismét készülnek A3-as Audik, igaz, csak nyitható tetejű formában. Korábban, 2001 és 2003 között már gyártottak A3-as és S3-as modelleket Győrben, amikor a nagy érdeklődés miatt az ingolstadti gyár elérte kapacitásának határát. Az A3 Cabriolet gyártását 1,2 milliárd forintos beruházás előzte meg. A projekt megvalósítása még tavaly elkezdődött, jelentős technikai és infrastrukturális átalakításokat kellett végrehajtani ahhoz, hogy a gyártósor a TT-k mellett alkalmassá váljon az új modell gyártására. Az A3 Cabriolet a már jól bevált kooperációban készül, vagyis az ingolstadti anyavállalatnál történik a karosszériagyártás és a fényezés. A kész elemek Magyarországra szállítása, illetve a kész autók és az évi közel kétmillió darab motor Ingolstadtba szállítása komoly logisztikai megoldást igényel, hetente 28 vonat teszi meg az utat a két gyáregység között. A járműgyártás jelenlegi kapacitása napi 300 egység, így idén több mint 50 ezer autó készül Győrben. Az új modellt – hasonlóan a TT-hez – csak hazánkban fogják gyártani.

Vászon, kettő is

Az Audi legújabb nyitott modelljénél is hű maradt tetőmegoldásához: az A3 Cabriolet is csak vászontetővel készül. Ebből azonban kétféle is választható, félautomata soft-top és teljesen automatikus, úgynevezett „akusztikus tető”. Mozgatásukról mindkét kivitelben magasnyomású pumpa és két hidraulikus henger gondoskodik. A szerkezetnek mindössze 9 másodpercre van szüksége a nyitáshoz vagy a záráshoz, a művelethez szükséges nyomógombot a középkonzolon találjuk. Lecsukásnál a tető “Z” formában hajlik össze, így viszonylag kevés helyre van szüksége, a csomagtér pedig nyitott tetővel is 260 literes, és a hátsó ülések ledöntésével tovább növelhető, egészen 674 literig. Az „akusztikus tető” több hő- és hangszigetelő anyagot kapott, így például 140 km/órás sebességnél csupán 1 decibellel nagyobb a zaj, mint egy normál kasztnijú A3-asban.

Alapvetően sportos, könnyű autó benyomását kelti a kocsi, amely 15-féle fényezéssel és három különböző színű – fekete, kék, vörös – tetővel lesz megvásárolható.

A modell belső terét is a sportosság jellemzi, a felhasznált anyagok azonban a prémiumjelleget hangsúlyozzák. A négy kerek szellőzőnyílás és az oldalsó térdpárnák a középső konzolon az Audi TT-t idézik. Az autó négyüléses, melyek kívánságra sportos vagy gerinctámaszos kivitelben is elérhetők. A szélvédő éppoly meredeken áll, mint a zárt A3-asnál, s ez szellős érzést biztosít – ellentétben néhány versenytárs acéltetős megoldásával, amelyeknél a szélvédőkeret erősebben döntött.

Egyszerű képlet

Négyfajta négyhengeres motorral rendelhető az A3 Cabriolet, két benzinessel és két dízellel. Mindegyik közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltéses. A benzinesek közül az új fejlesztésű 1,8 literes TFSI (160 LE), valamint a 2,0 literes TFSI (200 LE) választható. Dízelfronton az 1,9-es és a 2,0 literes áll rendelkezésre, előbbi teljesítménye 105 lóerő, míg az erősebbé 140 LE. Az A3 Cabriolet valamennyi típusa elsőkerék-hajtású, az alapgázolajost kivéve pedig széria a hatfokozatú manuális sebességváltó. A hazai előértékesítés februárban kezdődik, az első autókkal pedig áprilisban találkozhatunk a szalonokban. A vételár kiszámítására egyszerű képlet alkalmazható: adjunk 1,3 millió forintot az ugyanolyan motorizáltságú háromajtós A3-as modell árához. A legolcsóbb kivitel tehát kb. 7,7 millió forintba kerül majd.