Fotó: Lővei Gergely

Noha már hetek óta futnak az első példányok a magyar utakon, hivatalosan csak most érkezett meg Magyarországra a Seat Leon negyedik generációja, a megkésett esemény indoka, hogy csak mostanra árazták be a hálózatról tölthető hibrid modellt.

Több fontos változás is történt a modellnél, egyfelől nagyobb lett a karosszéria, nem csak a kombi, de az ötajtós is a 2686 mm-es tengelytávolságot kapja, így a második sorban majdnem 5 centivel nagyobb lett a lábtér – az elődnél a flottavásárlók panaszkodtak a szűk második sorra. A másik fontos változás, hogy a korábbihoz képest prémiumabb irányba pozicionálják a modellt, tehát jobb minőségérzet, gazdagabb felszereltség és magasabb vételár is jellemzi az autót. A hozzáadott érték jelentős része az online kapcsolatból adódik, immár magyarul lehet segélyhívást indítani, szervizütemezésre is használható a rendszer, amely távoli hozzáférést (ajtózárak, üzemanyagszint ellenőrzése…) tesz lehetővé, a központi érintőképernyő 8,25 vagy 10 colos átmérőjű.

Karakteresebb lett a megjelenés a függőlegesen álló hűtőráccsal, a teljes szélességű hátsó lámpával – felszereltségtől függő, hogy végigfutó LED-csík köti össze a szélső fényforrásokat, vagy csak piros betét –, furcsa, hogy ebben helyezkedik el a pótféklámpa, az alacsony pozíció miatt így messziről nem mindig látható a lassítási szándék. A változást jelzi, hogy immár folyóírással olvashatjuk a típusnevet a márkajelzés alatt.

A motorkínálatban három benzines (1.0, 1.5 és 2.0 TSI, az első kettő lágyhibid hajtással is választható), egy dízel (2.0 TDI, 115 vagy 150 LE) és egy hálózatról tölthető hibrid (1.4 literes TSI-t használó e-Hybrid) alkotja a választékot. Az indulóár 6 694 000 Ft Reference felszereltséggel, már itt is van kulcsnélküli indítás, digit klíma a fedélzeten, a közepes Style szintért legalább 7 191 000 Ft-ot kell fizetni. Ezt követően kétfelé lehet továbbmenni, az FR (8 576 000 Ft-tól) sportosabb hangulatot az Xcellence (8 663 000 Ft-tól) igazi kényeztetést ad.

A 204 lóerő rendszerteljesítményű plug-in hibrid modell kapcsán az egész kereskedőhálózat felkészült arra, hogy az otthoni töltéshez, egészen pontosan a fali töltő beszereléséhez segítséget nyújtsanak a vásárlóknak. Egyszerű konnektorról egyébként 5 óra 50 perc alatt tölthető fel a 13 kWh kapacitású akkumulátor, ami 60 km-es (WLTP) elektromos hatótávolságot ígér, fali töltővel ez 3 óra 40 percre redukálható. A drága technikát csak a két magasabb felszereltséggel adják, ötajtósként 11 402 000 Ft a Seat Leon e-Hybrid FR alapára, kombiként 11 645 000 Ft-ot kell érte fizetni, Xcellence felszereltséggel 11 490 000 Ft illetve 11 734 000 Ft az alapár.