Futóműve rendkívüli agilitásával és biztonságával még magasabbra helyezi a mércét a SUV-modellek körében. Mind az öt motorja – a SUV-szegmensben a világon elsőként kivétel nélkül turbófeltöltéssel – gyakorlatilag már kevéssel alapjárati fordulatszáma felett bőséges vonóerőt produkál. A teljesen új tervezésű és igen csendes common-rail TDI erőforrások már ma megfelelnek a 2009-től hatályba lépő Euro 5 kibocsátási norma követelményeinek.
Kívánságra a Park Assist rendszer szinte teljesen automatikus parkolást kínál a Tiguan vezetője számára a „városi dzsungelben”, a legújabb navigációs berendezés (RNS 510) pedig off-road funkciója segítségével vezeti vissza a terepről utasait a civilizációba. A Tiguan akár 1.510 literig bővíthető csomagterével már csaknem kisáruszállító-kvalitásokat vonultat fel. Az akár 2.500 kilogrammos vontatható tömeg emellett abszolút csúcsértéket képvisel a Tiguan szegmensében.

Trend&Fun és Sport&Style – az okos, agilis és sokoldalú tehetségek

A Trend&Fun, Sport&Style és a Track&Field felszereltségi változataiban kínált Tiguan célzottan kétféle kivitelű karosszériával jelenik meg a piacon. A Trend&Fun és a Sport&Style változatokat leginkább utcai használatra fejlesztették ki. Dinamikusan mozgékony, biztonságos és rendkívül kényelmes menettulajdonságaik leginkább a személyautókat idézik, ám terepes és vontatási képességeikben természetesen e Tiguan változatok sem szenvednek hiányt. A műutaktól távoli, igazán kemény útszakaszokat mindazonáltal átengedik a Tiguan Track&Field kivitelének.

Track&Field a kemény terepezésre

A Tiguan Track&Field modellt kifejezetten az aszfaltot sosem látott utakra tervezték. A Trend&Fun és Sport&Style változatoktól eltérően, e különösen kalandra termett Tiguan elöl még nagyobb, 18 helyett 28 fokos terepszöggel rendelkezik. A Tiguan Track&Field emellett új fejlesztésű off-road üzemmódot is kínál, amely gombnyomásra segédrendszerek egész seregét veti be a biztonságos terepezés érdekében.

A világ első SUV-modellje kizárólag turbófeltöltésű motorokkal

Ahogy már említettük, a Tiguan a világ első olyan SUV-modelljeként jelent meg, amelynek motorpalettáján kizárólag turbófeltöltésű konstrukciók sorakoznak. A turbófeltöltés előnyei: nagyobb teljesítmény, már alacsony fordulatszámokon is magas forgatónyomaték-szint, mérsékelt üzemanyag-fogyasztás és kedvezőbb kipufogógáz-emissziós értékek. Jó példa erre a benzinesek kínálata, amely három új TSI – közvetlen befecskendezés, turbófeltöltővel, illetve turbó- plusz kompresszoros feltöltéssel – konstrukciót tartalmaz. A négyhengeresek teljesítménye 110 kW / 150 LE, 125 kW / 170 LE és 147 kW / 200 LE.
A dízelek palettáján feltűnően csendes common-rail négyhengeresek teljesen új fejlesztésű generációja szerepel. A két TDI teljesítménye 103 kW / 140 LE és 125 kW / 170 LE, emellett megfelelnek az Euro 5 emissziós szabvány követelményeinek.

4MOTION állandó összkerék hajtás és két hatfokozatú sebességváltó

Az állandó összkerékhajtás terepen elengedhetetlen, míg országúton az intelligens négykerék hajtás jelentősen hozzájárul az aktív biztonsághoz. A Tiguan modellekben a 4MOTION állandó összkerék hajtás legújabb generációja, illetve manuális, és opcióként automatikus hatfokozatú sebességváltó dolgozik. Mindkét váltómű különleges off-road követelmények szerint készült. A manuális sebességváltóval szerelt modellek 1.000 percenkénti fordulatszámnál mindössze 6,69 kilométer/óra sebességgel is tudnak folyamatosan haladni, s ezzel tulajdonképpen egy felezős sebességváltó „mászófokozatát” kínálják. Az automatikus váltómű fokozat-előválasztással működik, megakadályozva, hogy terepen haladva a rendszer mindig az eggyel magasabb fokozatba váltogasson.

SUV-beltér egy kisáruszállító variálhatóságával

A Tiguan igazán sokoldalú összkerék hajtású tehetség. Ez nem csupán a hajtástechnikájában jut kifejezésre, hanem igen tágas és sokrétűen variálható belső terében is. A hátsó üléspad 60:40 arányban osztott, hosszirányban 16 centiméteres távolságon állítható, támlájának dőlésszöge pedig több fokozatban állítható. Ennek eredményeképpen vagy a hátul ülők lábtere vagy a csomagtér növelhető meg jelentősen. Extra felszerelésként a „Cargo-management” rendszerrel kiegészített, kettős csomagtér-padlózat is rendelkezésre áll. A Tiguan Track&Field és Sport&Style változataiban mindemellett az első utasülés is lehajtható, így a hosszú tárgyak is könnyen szállíthatók. Az üléspozícióra mindegyik modellben igaz, hogy az utasok nemcsak elöl, hanem hátul is kimondottan kényelmesen utazhatnak. Ennek oka, hogy a hátul utazók a korszerű mozitermekhez hasonlóan magasabban ülnek, mint az elöl helyet foglalók, így számukra is kellemesebb az utazás.

A Tiguan önállóan beparkol, és egyedül is kitalál a sivatagból 

Első ízben szerepel egy SUV-modell felszereltségében a Park Assist rendszer, amellyel a Tiguan mindenkor csaknem teljesen önállóan manőverez a kívánt parkolóhelyre. A már említett off-road üzemmód valóságos technikai parádét vonultat fel, ugyanis a világ egyetlen más SUV-modellje sem alkalmazza csupán egyetlen gombnyomásra biztonsági rendszerek hasonlóan széleskörű hálózatát. A Tiguan egyedi adottságai a vontatási képességeiben is megnyilvánulnak: új, befordítható vonóhorgára modellváltozattól függően akár 2.500 kilogrammos vontatmány is csatlakoztatható. Immár önálló kategóriát képviselnek az érintőképernyős rádió és navigációs rendszerek: a csúcsmodell (RNS 510) már alapkivitelében 30 gigabájtos merevlemezzel, terepes navigációs üzemmóddal és tolatókamerával működik.