Az első tapasztalatok az első hazai Ladával

2016. február 10. (szerda) Lővei Gergely

Rövid élménybeszámoló az új Lada Kalina kombival a város határain belül megtett első közös kilométerekről.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Öles betűkkel írt felirat hirdeti, hogy ez az első hazai Lada, de ez a márka jelenlegi, harmadik jelenlétére igaz: Merkur, HungaroLada, és most Lada Hungary. Állandó pont az immár 4x4 névre keresztelt terepjáró, egyébként ma már teljesen új autókat találunk a kínálatban. Kisautókkal kezdődött a visszatérés, az őszre várható az első igazi nagy újdonság, a Vesta lépcsős hátú változata, mi a kombi Kalinával kezdtük az ismerkedést; az új forgalmazó számára ez volt az első, már eladásra szánt példány, amit a Volgai Autógyár leszállított nekik, ezért a felirat az oldalfalon.


A lámpakapcsoló alatt bújik meg a csomagtérnyitás-gombja, a pohártartónál lehet kapcsolni az ülésfűtést, több részre osztották a kesztyűtartót. Fotó: Lővei Gergely A lámpakapcsoló alatt bújik meg a csomagtérnyitás-gombja, a pohártartónál lehet kapcsolni az ülésfűtést, több részre osztották a kesztyűtartót. Fotó: Lővei Gergely
Papíron kisautóval van dolgunk, ennek ellenére az utastér tágas. A fénykép kedvéért Balogh Bence kollégám ült az autóba, a saját magára állított vezetőülés mögé úgy fért be a maga 1,75 méteres magasságával, hogy a térde előtt vagy 5 centi maradt a támláig. A Kombi karosszéria 19,1 centis előnyt jelent a normál ötajtóshoz képest, és őszintén szólva nem érdemes lemondani róla, hiszen ez az alig arasznyi eltérés azt jelenti, hogy a karcsú 240 liter helyett alaphelyzetben 355 literes csomagteret kapunk.
Alig több, mint 4 méteres a Kalina Kombi, ehhez képest tágas az utastér. Az 1,75 méter magas Bence kényelmesen elfér maga mögött Alig több, mint 4 méteres a Kalina Kombi, ehhez képest tágas az utastér. Az 1,75 méter magas Bence kényelmesen elfér maga mögött

Masszív kalaptartó zárja felülről a rakteret, a padló alatt teljes értékű pótkerék lapul, a bővítéskor pedig rögtön az első figyelmességgel találkozik az ember. A második sor hárompontos biztonsági öveinek mind a négy csatját (a középsőt két helyen is be kell kapcsolni) apró műanyagfül tartja a helyén, tapintásra is könnyen meg lehet találni az épp szükségeset, illetve rossz úton haladva se zörögnek. Szóval csomagtartót bővítünk, ehhez először is fel kell hajtani az ülőlapot, ki kell szedni a fejtámlákat, majd előrebuktatni a támlát. A fejtámlával harcolni kell, a kalaptartót érdemes otthon hagyni, ha nagy raktér kell.

Könnydén lépi át az úthibákat a felfüggesztés, kényelmes a hangolás Könnydén lépi át az úthibákat a felfüggesztés, kényelmes a hangolás

Alig pár kilométert tudtam csak menni az autóval – az Autó-Motor 2016/4-es számában olvashatják majd a tesztet -, ez idő alatt az tűnt fel, hogy az orosz útviszonyokra méretezett felfüggesztés meg se érzi a magyar utakat. Amennyire városi tempóval haladva meg tudtam állapítani, kényelmes a hangolás, még a könnyűfém felnivel is tisztességes az abroncs oldalfalának magassága – ez nem versenyautó, az majd a Kalina Sport lesz. Megszokást igényel majd a mindenféle hangjelzés, például a motor leállítása után ha az ember bent hagyja a gyújtáskapcsolóban a slusszkulcsot és kinyitja az ajtót, akkor mobiltelefon-csörgéssel múlatja az időt a Kalina. Zajból egyébként sokféle van: éneklő fogaskerék-pár, szívászaj, motor-morgás...

Masszív a kalaptartó, a fejtámlákat is ki kell venni a támla ledöntéséhez Masszív a kalaptartó, a fejtámlákat is ki kell venni a támla ledöntéséhez

A középső Norma felszereltségnél már csak 100 000 Ft a felára a Kombi karosszériának, 2 649 000 Ft-ot kérnek érte – ennyit megér a nagyobb raktér. A felszereltségben minden ott van, amire az embernek szüksége lehet (két légzsák, menetstabilizáló, klíma, fűthető első ülések, rádió, kormányszervo), már csak a későbbi eladásra gondolva is megéri a Standard alapszinthez képest 300 000 Ft-os felárat, és ezért 8- helyett 16 szelepes motort is kap az ember. Nem annyira a modern kisautókhoz kell mérni a Lada Kalina tudását, hanem azt kell nézni, hol kezdte a Dacia Logan 2004-ben: ahhoz képest gazdag a felszereltség, praktikusabb a karosszéria, és a motorok is erősebbek. Aztán nézzük meg, hol tart ma a Dacia – a Lada is ezt az utat járja, hiszen ugyanúgy a Renault-Nissan konszern támogatására számíthat.

Mindezt 2,65 millió Ft-ért mérik - 5 év garanciával! Mindezt 2,65 millió Ft-ért mérik - 5 év garanciával!

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Az első tapasztalatok az első hazai Ladával

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér