A piacon fellelhető 3,0 literes dízelkínálat nóvumával állunk szemben, mely a kategória legnagyobb forgatónyomatékával, 650 Nm-rel ragad magával! A biturbó kialakítás előnye, hogy alul-felül egyaránt iszonyatosan nyomatékos az A6-os. A kisebb, változó geometriájú töltő 2500-as fordulatszámig egyedül uralja a terepet, majd 3500-tól teljesen átveszi a szerepét a fix, nagyobb turbó.

A 313 lóerő, a quattro hajtás és az élvonalbeli, nyolcfokozatú tiptronic váltó olyan természetes harmóniával dolgozik együtt, hogy nem lehet belekötni a hajtáslánc egyik elemébe sem, és akkor még nem is beszéltem a hangjáról. Igazából nem is a motor, hanem a kipufogó muzsikája zseniális, a hátsó dob elé ugyanis egy speciális rezonátort építettek be, ami erőteljes gyorsításkor velőtrázó üvöltésbe kezd. De ami még meglepőbb, az előadás kicsit sem hasonlít egy gázolajos blokk produkciójára. Padlógáznál nemcsak az orgánum tűnik fel, hanem az, hogy már megint az ülésbe préselt minket a 650 Nm, a százas sprint 5,3 másodperc, pont annyi, mint például a Porsche Boxter S-nél!

Nagyon jól szól az 1200 wattos, 5.1-es hangzású Bang&Olufsen hangrendszer (1 886 250 Ft) Nagyon jól szól az 1200 wattos, 5.1-es hangzású Bang&Olufsen hangrendszer (1 886 250 Ft)

A dízelsorban visszafelé haladva elérhető a 3.0 V6 TDI 245 – eddig ez volt a legnépszerűbb motor – és egy „lebutított”, 204 lóerős változatban is. Utóbbit fronthajtással és fokozatmentes multitronic váltóval vezettük. A sebességváltó hangolása a komfortos haladást erősíti, ez a verzió is derekasan húz, könnyedén 200 fölé kergethető, de ha már takarékos dízel A6 Avant a célunk, akkor szóba jöhet a közel kétmillióval jutányosabb 2.0 TDI (177 LE). Utóbbi nem valami kulturáltan kel életre, alapjárati vibrációi a váltókaron és a kormányon is észrevehetők. A hatgangos váltó meglepően akadósan jár, ennél egy A3-asé is precízebb darab. A gyáriak 5,0 l/100 km-es átlagfogyasztással kecsegtetnek, s a menetpróbán sem kúszott a fogyasztás 6,5 liter fölé.

Két főnek bőséges a hely hátul. Ide is kérhető oldallégzsák (113 750 Ft) Két főnek bőséges a hely hátul. Ide is kérhető oldallégzsák (113 750 Ft)

A 2.0 TFSI tölti be a benzines paletta alapmotorjának szerepét, produkciója ezzel arányos: kelletlenül lódítja meg a nagy kasztnit, magasabb régióban nem elég robbanékony, legalábbis nem annyira, mint ahogy azt a 180 lóerőtől és a 320 Nm-től elvárnánk. A gyáriak nem is igyekeznek a bevezetésével (2012. április), elenyésző számú ügyfél választ benzinest, pláne ilyen teljesítménnyel, inkább csak a kecsegtető indulóár miatt van szükség a 2.0 TFSI-re. A szívó 2,8-ashoz (204 LE) legalább már kérhető automata és quattro hajtás – a hidegebb éghajlatú piacokon (pl.: Oroszország) és a benzinpártiaknál (pl.: USA) ez kelendő lehet. A 3.0 V6 TFSI viszont már mást tészta, a 300 lóerő mellé 440 Nm nyomaték társul, aki nem rajong a dízelekért és nem riad meg a 18 millió feletti vételártól, az ezzel nem lőhet mellé. A sportos kvalitások tükrében a 8,2 literes átlagfogyasztást tekintsük kiindulási alapnak, ne pedig szentírásnak…

A6 Avant: lássuk a puszta tényeket!

A közel ötméteres Avant súlya elődjéhez képest átlagosan 70 kilogrammal csökkent, tengelytávolsága 2912 mm, raktere 565/1680 literes. A kabin négy főnek biztosít első osztályú kényelmet, hátul, középen a vastag és a magas kardánalagút miatt csak nagy terpeszben lehet ülni. Utóbbi esetben ráadásul a domború támlarész és a mindössze egy-két centire kihúzható fejtámla sem marasztalja az utast. A kartámasz mögött jókora síalagút rejtőzik, ezen keresztül elvileg 4 pár síléc is befér az Avantba.

565 literes a raktér, remek megoldás a sínes rögzítőrendszer. Ülésdöntés után 1680 literesre nő a hátsó, a terhelhetőség 630 kg 565 literes a raktér, remek megoldás a sínes rögzítőrendszer. Ülésdöntés után 1680 literesre nő a hátsó, a terhelhetőség 630 kg

A rakteret vízszintes és merőleges falak határolják, az osztva dönthető támlák az oldalfalon elhelyezett karokkal is lefektethetők. Ilyenkor nem kapunk sík felületet, mivel az ülőlap nem hajtható előre. A roló elektromosan siklik felfelé, így a kisebb tárgyak berámolásakor nem kell elhúzni azt, az ajtó pedig érintésre automatikusan felnyílik/lecsukódik – mindkettő feláras. A konszernen belül a VW Passat limuzin változatánál már bemutatott, hátsó lökhárító alatti láblengetős ajtónyitás immár az A6 Avanthoz is rendelhető. A terhelhetőség a kombi A6-os esetében egységesen 630 kilogramm, függetlenül a hajtáslánctól és a váltószerkezettől. Praktikus az alsó, tologatható rögzítőrendszer, az oldalsó hálós rekesz és a gumipánt is.

Lendületes az Avant fara, unalmas kombifazonról szó sincs. Az elektromosan mozgatható raktérajtó 163 750 Ft Lendületes az Avant fara, unalmas kombifazonról szó sincs. Az elektromosan mozgatható raktérajtó 163 750 Ft

Audi A6 Avant 3.0 V6 TDI Biturbo
Lökettérfogat (cm3): 2967
Max. teljesítmény (kW/LE/min): 230/313/3900-4500
Max. nyomaték (Nm/min): 650/1450-2800
Hosszúság/szélesség/magasság (mm): 4926/1874/1461
Tengelytáv (mm): 2912
Csomagtér (l): 565/1680
Gyorsulás 0-100 km/h (s): 5,3
Max. sebesség (km/h): 250
Átlagfogyasztás (l/100 km): 6,4
CO2-kibocsátás (g/km): 169