Nagyon bejött az Audi számítása, amikor 2011-ben lefelé bővítette SUV-kínálatát: a Q3-asból azóta 400 ezer darabot értékesítettek világszerte, miközben az európai piacon a prémium kompakt szabadidőautók mezőnyének „falkavezérévé” lépett elő. Ingolstadtban nyilván nem is szeretnék alább adni, úgyhogy félidős modellfrissítéssel igyekeznek helyzetbe hozni a BMW X1-essel, a Range Rover Evoque-kal és az újonnan érkezett Mercedes-Benz GLA-val szemben.

Logikusan felépített és jól áttekinthető a műszerfal, tökéletes a minőségérzet Logikusan felépített és jól áttekinthető a műszerfal, tökéletes a minőségérzet

A tervezők pedig egyszerű, de hatásos módját választották, hogy ne csak a márkafanatikusok tudják megkülönböztetni egymástól a ráncfelvarrás előtti és utáni Q3-ast. Ehhez elegendő volt szembeötlően megváltoztatni az autó legjellegzetesebb pontját: a single frame hűtőmaszk fémszínű keretet kapott. Felső sarkai egészen a szériában xenon, opcióként pedig LED-es fényszórókig nyúlnak. Felárért a hátsó lámpákban is fénydiódák világíthatnak, melyekhez futófényes index dukál. Ezenkívül megjelent pár új színárnyalat a palettán, s a 16-20 col között választható alufelnik stílusán is frissítettek. Persze módosították a hűtőrácsot és óvatosan átrajzolták a lökhárítókat is. Utóbbiak alsó pereme a légbeömlőkkel, a kerékjárati ívekkel és a küszöbökkel együtt fekete, a karosszéria színére fényezett vagy éppen azzal kontrasztos lehet a különféle felszereltségi és látványcsomagok (desgin, sport, exclusive design, S line) függvényében.

Háromszemélyes sátrat is kínál az Audi, potom 1390 euróért Háromszemélyes sátrat is kínál az Audi, potom 1390 euróért

Erősebb és gazdaságosabb motorok

Ezek pedig az igényesen kidolgozott utastér dekorelemeire is hatással vannak. Belül egyébként az Audi connect internetkapcsolat megjelenése és a modern vezetőtámogató rendszerek bővülése (széria másodlagos ütközést megelőző vészfékezés, opciós holttérfigyelés, aktív sávtartó rendszer, táblafelismerés, automata parkolóasszisztens) jelent újdonságot. Ahogy az elsőrangú minőségérzet és a példás ergonómia, úgy a helykínálat is maradt a régiben, a csomagtartó viszont a merev kalaptartó helyett felcsévélődő takarórolót kapott, s elektromos csomagtérajtó is rendelhető.

Itt az elektromos csomagtérajtó és a takaróroló a nagy újítás Itt az elektromos csomagtérajtó és a takaróroló a nagy újítás

A motorok átlagosan 10 lóerővel izmosabbak, miközben akár 17%-kal takarékosabbak a korábbinál, ha teljessé válik a kínálat, többségük hatfokozatú manuális, illetve hat- vagy hétgangos S tronic duplakuplungos automatával, fronthajtással vagy quattro összkerékhajtással is elérhető lesz. Amíg a 120 lóerős 1.4 TFSI alapmotort bevezetik, addig a hengerlekapcsolás funkciós változat nyitja a sort 150 lóerővel. Ebből készül szupertakarékos „ultra” kivitel, melynek gyári átlagfogyasztása 5,5 l/100 km. A 2,0 literes, benzines turbómotor 180 vagy 220 lóerős verzióban választható – mi utóbbit vezettük. Ez már sportos menetteljesítményeket biztosít a Q3-asnak, s a „drive select” menetdinamika-szabályzó dinamikus állásában élénken veszi a gázadást és lelkesen pörög fel, kifinomult járása és csendes hangja viszont a kényelmes utazást szolgálja. Pedig az Audi agilisan követi a kormánymozdulatokat, az ötödik generációs Haldex-kuplungos négykerékhajtásával határozottan fogja az utat és sínautó módjára fordul, míg az opciós adaptív lengéscsillapítás jóvoltából az oldaldőlés sem vészes.

Javult a rugózási komfort, és aktív lengéscsillapítás is kérhető a Q3-ashoz Javult a rugózási komfort, és aktív lengéscsillapítás is kérhető a Q3-ashoz

Amúgy a 2,0 literes, fronthajtású dízel is lendületesen vezethető, bár alul azért van némi turbólyuk. Viszonylag gyorsan összekapja magát és 1800-as fordulat környékéről már erélyesen húz, 150 lóerős és 340 Nm-es teljesítményével megnyerően viszi az autót. Ezzel szemben a 184 lovas TDI pont kezdetben tűnik acélosabbnak, pörgetve nem érezni olyan átütőnek az erőfölényét. Ugyanakkor négyhengeres dízelhez képest mindkettőnek egészen finom tónusú a hangja, rugalmasak és takarékosak is, úgyhogy ezekkel lesz igazán kellemes utazóautó a Q3-as.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!