Két év kihagyás után tér vissza a kompakt egyterűek kategóriájába a Kia, amely az új Carens-szel teszi teljessé a megújult kínálatát. A közeljövőben leginkább modellfrissítéseket várhatunk, meg Ceed GT-t. Az egyterűnél közvetlen elődnél hangyányival kisebb lett a karosszéria, de ezt csak azért, hogy a kategória átlagát hozza az autó. Feleslegesnek tartják, hogy felfelé kilógjon a vetélytársak közül az egyterű, hiszen az csak nehezebb parkolást jelent.

Márpedig nagyon fontos szempont egy kompakt egyterűnél, hogy a kezelhetőség könnyű legyen. A sofőrnek elég dolga van a csemeték figyelésével (van panorámatükör a tetőben), esetleges szórakoztatásával (a gyári tartozékok között van fejtámla-rúdhoz rögzíthető táblagép-tartó is). Aki netán a nagy csomagtér miatt választja a Carenst, az különféle lökhárító-védő betéteket is talál, meg gumi tálcát, satöbbi.

Ahogy az ma lenni szokott, vaskos A oszlopok akadályozzák a kilátást Ahogy az ma lenni szokott, vaskos A oszlopok akadályozzák a kilátást

A belső teret rugalmasan lehet alakítani. Alaphelyzetben két üléssor van, extraként a csomagtér padlójába hajtható pótülések is kérhetőek. A második sorban egyenként állíthatóak az ülések, a nagy lábteret az esetleg hátul utazók/csomagok javára átlagosra csökkenthetjük, a támla dőlésszögét is módosíthatjuk. A középső hely egy kicsi keskenyebb – ennek lehajtásakor extra pohártartókhoz jutunk, meg fejedelmi méretű ülőhelyhez. A jobb első ülés támlája is lehajtható, ha netán extra méretű, de legfeljebb 2,15 méteres tárgy szállítása lenne a megoldandó feladat. A csomagtér padlója alatt is találunk rekeszt, ennek méretével kapcsolatban csak annyit sikerült megtudjak, hogy az ötüléses változatban egy repülőgépre felvihető kézipoggyász méretének felel meg.

Két év után újra van Carens, 5,5 millióért már dízellel kapjuk Két év után újra van Carens, 5,5 millióért már dízellel kapjuk

Három erőforrással indul a forgalmazás, az alap 1,6 literes benzines 135 lóerős, az új fejlesztésű 2,0 literes benzines 166 lóerős. Az 1,7 literes dízel két teljesítménnyel is létezik elméletileg, a 115 és 136 lóerős változat között a szoftver, 70 Nm és 150 000 forint az árkülönbség – gyengébbet csak külön rendelésre hoznak. Motorleállító csak az ECO Dynamics modellben van, de azt mifelénk nem nagyon veszik, hiszen nem CO2-alapú az adózás, és nagyon sokáig vagy nagyon városban kell használni ahhoz az autót, hogy behozza a felárát.

Csendes, és ha kijön a turbólyukból, egészen kellemes társ a dízel Csendes, és ha kijön a turbólyukból, egészen kellemes társ a dízel

A dízelmotoros Carens-szel indultunk egy rövid körre, rögtön a kifordulásnál szembesültünk a turbólyukkal, ahonnan csak nagy nehezen tért magához az erőforrás. Ez azért is furcsa, mert menet közben teljesen más arcát mutatja az 1,7 literes négyhengeres; már kis gázadásra is érezhetően gyorsít visszakapcsolás nélkül is, a hosszú áttételezés miatt nem ér véget hirtelen a tudása. Csendes a működése, nincsenek vibrációk. A fogyasztásról majd teszt után tudunk beszámolni.

A roló a padló alatti rekeszben tárolható, a tálca gyári tartozék A roló a padló alatti rekeszben tárolható, a tálca gyári tartozék

A piaci bevezetés alkalmából a Kia 550 000 forintot enged a Carens listaáraiból, a 135 lóerős, 5 személyes LX-et már 4 749 000 forinttól haza lehet vinni, 136 lóerős dízelt 5 449 000 Ft-tól lehet kapni, a 2,0 literes benzinesért legalább 5 549 000 Ft-ot kell fizetni – a kompakt egyterűek kategóriájában 5,5 millió forint az átlagos járműérték, ennyi pénzért válogatni lehet a Carens kínálatból. A váltó alaphelyzetben hatfokozatú, kézi kapcsolású, a 136 lóerős dízelhez és a 2,0 literes benzineshez 300 000 forintért hatfokozatú, automatikus váltót is lehet kérni. És akkor nem a mi gondunk a turbólyukkal való hadakozás…

Innen nézve kicsit zafirás a megjelenés. Elölről pufi Ceed Innen nézve kicsit zafirás a megjelenés. Elölről pufi Ceed

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!