Sikerült megbeszélni a SEAT embereivel, hogy legközelebb már olyan tesztutat szerveznek összkerékhajtású autójuknak, ahol annak tényleges tulajdonságait is ki lehet majd próbálni.

Csak kézi váltóval társítják az összkerékhajtást Csak kézi váltóval társítják az összkerékhajtást

Nekünk – megfelelő terep híján – így csak kanyargós hegyi utak jutottak. Nem mintha panaszkodni szeretnék, de az érzésre 35-40 fokos aszfalthőmérséklet mellett száraz időben minden autó nagyon jól fekszik az aszfalton. Az elektronikusan vezérelt Haldex kuplungos összkerékhajtásból így csak a 90 kg-os többlettömeget tudtam érzékelni.

A hátsó tengely miatt nem fér el hét ülés

A 2,0 literes, 140 lóerős dízelmotorból hamarabb fogy el a szusz, mint fronthajtásnál, többet kell dolgozni a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval. A szabványos fogyasztás a nagyobb tömeg és a nagyobb belső súrlódás (a differenciálmű a hátsó tengelyen helyezkedik el, a kardántengely folyamatosan forog) ellenére nem nő, ami azért legalábbis furcsa.

Gyermekülés a középső, szélső helyeken – ülésmagasító helyett megteszi Gyermekülés a középső, szélső helyeken – ülésmagasító helyett megteszi

Az Alhambra4-es nem terepjáró, ahhoz nincs elég hasmagassága. Családi autónak nem olyan jó, mint elsőkerekes fivére, mivel csak öt vagy hat üléssel létezik – a nagyobb helyigényű hátsó tengely miatt nincs hozzá hétszemélyes utastér. Azonban a településeken belül található földutakkal jó eséllyel képes megbirkózni, és akár hóban is nagyobb biztonságot kínál, mint az elsőkerék-hajtású Alhambra, aminél azonos motor és váltó esetén (2.0 TDI, 140 LE, kézi váltóval) az importőr tájékoztatása szerint nagyjából félmillió forinttal lesz drágább.

Spórtestvér

Keveset fogyaszt, de nem megy a 115 lóerős dízel Keveset fogyaszt, de nem megy a 115 lóerős dízel

Kis teljesítményű, 115 lóerős dízelmotorral és fronthajtással is kipróbálhattuk az Alhambrát. A nagy testet gond nélkül mozgatja az erőforrás, amelynek nyomatékát 280 Nm-re korlátozták elektronikusan. Ebből következően sokat kell kapcsolgatni a hatfokozatú váltóval, vagy beletörődünk abba, hogy sokáig tart a gyorsulás. Valamit valamiért: a csendes és gyengének érezhető erőforrással 7,1 l/100-km volt az átlag a próbaút során, ami lényegesen elmarad a 140 lóerős változat 8,0 l/100 km-es értékétől.