Alakformáló torna

2012. szeptember 11. (kedd) Tóth Zoltán Zsolt

Két és fél év és mintegy 300 000 eladott példány után a BMW felfrissítette az X1-est, hogy fenntartsa az érdeklődést iránta.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Az X1-es roppant széles, három benzinest és ötféle dízelt felvonultató motorpalettájáról (116-245 LE) a legcombosabb gázolajost állították csatasorba a bajorok: az xDrive25d verzió a korábbi 23d helyébe lép. A 2,0 literes, piezobefecskendezésű (max. 2000 bar) négyhengerest egy változó geometriájú kicsi és egy nagyméretű turbófeltöltő lélegezteti. Így derekas 218 lóerőt (+14 LE) és tiszteletet parancsoló, 450 Nm-es (+50 Nm) forgatónyomatékot produkál! Ezek után nem meglepő, hogy az „összkerekes” X1-es laza 6,8 másodperc alatt sprintel százra, az már annál inkább, hogy laboratóriumi átlagfogyasztása akár 5,5 l/100 km (-13%) is lehet!

Csomagolástechnika: háromféle változatban

Persze az sDrive18i alapmodellt leszámítva ezentúl az összes változat étvágyát széria start-stop rendszer és fékenergia-visszanyerés mérsékli, valamint a kompakt szabadidő-autóban is megjelent az Eco Pro „szupertakarékos” üzemmód. Meg aztán a legtöbb X1-eshez – a kategóriában elsőként – immár nyolcfokozatú automata sebességváltó (708 400 Ft) is konfigurálható. Gyorsan, de finoman kapcsolgat a kormány mögötti billentyűkkel is vezérelhető szerkezet, és remek párost alkot a csúcsdízellel. Rendszerint korán felkapcsol és alacsony fordulaton dolgoztatja a motort, ezért csendesebbnek is tűnik a kocsi. A maximális nyomaték pedig már 1500/perctől él, úgyhogy padlógázra szinte bármilyen sebességről intenzíven gyorsít, sportosan vezethető a BMW.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Ami a külcsínt illeti, olyan érzésem van, mintha egy digitálisan felújított filmet néznék: a látvány alapvetően nem változott, de a korábbinál részletgazdagabbá vált. A lökhárítóknál megnövelték a karosszéria színére fújt felületeket, miközben a fényezetlen műanyag részek értelemszerűen csökkentek, s pár új karaktervonal is felfedezhető. Elöl szélesebbek a vesék, a bura alatt változott a fényszórók kialakítása (opcióként adaptív kanyarvilágítás, automata távolsági fényszóró és bi-xenon lámpa kérhető, LED-es nappali menetfénnyel), az oldalsó irányjelzőket a tükörházakba költöztették, míg hátul az alvázvédelmet imitáló, méretes kályhaezüst betét mutatja masszívabbnak az autót. Ahogy az 1-es és 3-as sorozat, úgy ezentúl az X1-es is választható különféle felszereltségi csomagokkal (xLine, Sport Line, M Sport), melyek kívül-belül egyéni karaktert biztosítanak a BMW-nek.

  A nyolcfokozatú automata váltó előválasztó karja látványnak sem utolsó A nyolcfokozatú automata váltó előválasztó karja látványnak sem utolsó

A próbált xLine verzió belső hangulatát nemcsak a kontrasztos fekete-bézs színkombináció miatt éreztem otthonosnak, hanem azért is, mert a natúr fabetétek pácolása emlékeztet a kerítésünkére. Az utastérben leheletnyivel igényesebbé vált az anyagválasztás, például a világításkapcsoló és a navigációs rendszer képernyője fémes szegélyt, míg a szellőzőrostélyok környéke és a középkonzol zongoralakk díszítést kapott – a műszerfal alsó része viszont továbbra is kőkemény, kopogós műanyagból készül. A már említett opciókon kívül radaros sebességtartó automatikával, tolatókamerával és Internet-eléréssel (akár integrált Facebook és Twitter alkalmazással) bővült az extralista.

  Fellépésével az X3-as és X5-ös nagytestvérekre hajaz a frissített X1-es, a benzines és dízel csúcsmodellekhez széria az xDrive összkerékhajtás Fellépésével az X3-as és X5-ös nagytestvérekre hajaz a frissített X1-es, a benzines és dízel csúcsmodellekhez széria az xDrive összkerékhajtás

BMW X1 xDrive25d
Összlökettérfogat: 1995 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 biturbó dízel
Max. teljesítmény: 160 kW (218 LE) 4000/min
Max. nyomaték: 450 Nm 1500-2500/min
Hossz./szél./mag.: 4477/1798/1545 mm
Tengelytáv: 2760 mm
Saját tömeg: 1595 (1670) kg
Csomagtér: 360/480/1350 l
0-100 km/h: 6,8 (6,8) s
Maximális sebesség: 230 (228) km/h
Gyári átlagfogy.: 5,9 (5,5) l/100 km
CO2-kibocsátás: 154 (145) g/km
A modell alapára
(sDrive18i): 7 841 000 Ft
A próbált modell ára: 10 938 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Alakformáló torna

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
18 °C
5 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?