Az X1-es roppant széles, három benzinest és ötféle dízelt felvonultató motorpalettájáról (116-245 LE) a legcombosabb gázolajost állították csatasorba a bajorok: az xDrive25d verzió a korábbi 23d helyébe lép. A 2,0 literes, piezobefecskendezésű (max. 2000 bar) négyhengerest egy változó geometriájú kicsi és egy nagyméretű turbófeltöltő lélegezteti. Így derekas 218 lóerőt (+14 LE) és tiszteletet parancsoló, 450 Nm-es (+50 Nm) forgatónyomatékot produkál! Ezek után nem meglepő, hogy az „összkerekes” X1-es laza 6,8 másodperc alatt sprintel százra, az már annál inkább, hogy laboratóriumi átlagfogyasztása akár 5,5 l/100 km (-13%) is lehet!

Csomagolástechnika: háromféle változatban

Persze az sDrive18i alapmodellt leszámítva ezentúl az összes változat étvágyát széria start-stop rendszer és fékenergia-visszanyerés mérsékli, valamint a kompakt szabadidő-autóban is megjelent az Eco Pro „szupertakarékos” üzemmód. Meg aztán a legtöbb X1-eshez – a kategóriában elsőként – immár nyolcfokozatú automata sebességváltó (708 400 Ft) is konfigurálható. Gyorsan, de finoman kapcsolgat a kormány mögötti billentyűkkel is vezérelhető szerkezet, és remek párost alkot a csúcsdízellel. Rendszerint korán felkapcsol és alacsony fordulaton dolgoztatja a motort, ezért csendesebbnek is tűnik a kocsi. A maximális nyomaték pedig már 1500/perctől él, úgyhogy padlógázra szinte bármilyen sebességről intenzíven gyorsít, sportosan vezethető a BMW.

Ami a külcsínt illeti, olyan érzésem van, mintha egy digitálisan felújított filmet néznék: a látvány alapvetően nem változott, de a korábbinál részletgazdagabbá vált. A lökhárítóknál megnövelték a karosszéria színére fújt felületeket, miközben a fényezetlen műanyag részek értelemszerűen csökkentek, s pár új karaktervonal is felfedezhető. Elöl szélesebbek a vesék, a bura alatt változott a fényszórók kialakítása (opcióként adaptív kanyarvilágítás, automata távolsági fényszóró és bi-xenon lámpa kérhető, LED-es nappali menetfénnyel), az oldalsó irányjelzőket a tükörházakba költöztették, míg hátul az alvázvédelmet imitáló, méretes kályhaezüst betét mutatja masszívabbnak az autót. Ahogy az 1-es és 3-as sorozat, úgy ezentúl az X1-es is választható különféle felszereltségi csomagokkal (xLine, Sport Line, M Sport), melyek kívül-belül egyéni karaktert biztosítanak a BMW-nek.

A nyolcfokozatú automata váltó előválasztó karja látványnak sem utolsó A nyolcfokozatú automata váltó előválasztó karja látványnak sem utolsó

A próbált xLine verzió belső hangulatát nemcsak a kontrasztos fekete-bézs színkombináció miatt éreztem otthonosnak, hanem azért is, mert a natúr fabetétek pácolása emlékeztet a kerítésünkére. Az utastérben leheletnyivel igényesebbé vált az anyagválasztás, például a világításkapcsoló és a navigációs rendszer képernyője fémes szegélyt, míg a szellőzőrostélyok környéke és a középkonzol zongoralakk díszítést kapott – a műszerfal alsó része viszont továbbra is kőkemény, kopogós műanyagból készül. A már említett opciókon kívül radaros sebességtartó automatikával, tolatókamerával és Internet-eléréssel (akár integrált Facebook és Twitter alkalmazással) bővült az extralista.

Fellépésével az X3-as és X5-ös nagytestvérekre hajaz a frissített X1-es, a benzines és dízel csúcsmodellekhez széria az xDrive összkerékhajtás Fellépésével az X3-as és X5-ös nagytestvérekre hajaz a frissített X1-es, a benzines és dízel csúcsmodellekhez széria az xDrive összkerékhajtás

BMW X1 xDrive25d
Összlökettérfogat: 1995 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 biturbó dízel
Max. teljesítmény: 160 kW (218 LE) 4000/min
Max. nyomaték: 450 Nm 1500-2500/min
Hossz./szél./mag.: 4477/1798/1545 mm
Tengelytáv: 2760 mm
Saját tömeg: 1595 (1670) kg
Csomagtér: 360/480/1350 l
0-100 km/h: 6,8 (6,8) s
Maximális sebesség: 230 (228) km/h
Gyári átlagfogy.: 5,9 (5,5) l/100 km
CO2-kibocsátás: 154 (145) g/km
A modell alapára
(sDrive18i): 7 841 000 Ft
A próbált modell ára: 10 938 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!