Amikor 2009-ben kezdetét vette a bajorok „kompakt családi egyterű” projektje, vélhetően tisztában voltak vele, hogy a járműkoncepció, a keresztirányú motorbeépítés és pláne a fronthajtás sokaknál kiveri a biztosítékot. Nos, az alsó-középkategória prémiummodelljei közé érkező újdonsággal kapcsolatban lehet fanyalogni (ezt alighanem csak a fanatikus BMW-rajongók teszik), eljön azonban majd az a pillanat, amikor a főként E30/E36/E46-os 3-as hívek már családapaként élik mindennapjaikat – éppen ők lesznek a márkahű vevőkör képviselői.

Vetített kijelző és teljes körű multimédia-társítás is elérhető. Vetített kijelző és teljes körű multimédia-társítás is elérhető.

Ismerős recept, kellemes tálalásban

Az Active Tourer tulajdonképpen attól lehet biztos a dolgában, hogy nem képvisel szélsőségeket, amit viszont tud és kínál, azt magas színvonalon teszi. Erőssége tehát, hogy nincs gyengesége, hacsak a háromhengeres motorral értendő 7,3 milliós alapárat nem tekintjük annak. A BMW-minőséget és a hozzá passzoló erőt sosem vesztegették aprópénzért, így itt sem teszik. 136 lóerővel indul a lista, alapáron járnak egyebek mellett a start-stop rendszer, az ECO PRO módot is tudó Driving Experience menetdinamikai menü, a könnyűfém felnik, a bőr sportkormány, a körkörös légzsákrendszer, a fedélzeti számítógép és a 100 wattos, 6 hangszórós hifi is.

Hátul is elegendő a férőhely Hátul is elegendő a férőhely

A fejlesztés során természetesen a maximális helykihasználás és a műszaki finomhangolás is kulcsszerepet kapott. A térkoncepció és a variációs lehetőségek stílusos köntösbe bújtak, ennek köszönhetően az Active Tourer is büszke BMW lehet, amelynél nem kell tartani a fronthajtás hátrányos erőhatásaitól. Utóbbit a futómű felépítése (elöl szimpla ágyazású lengőkar, hátul multilink), valamint a kormányszervó elektromechanikájának kalibrálása garantálja.

A hátsó ülések 130 mm-es csúsztathatósága 98 900 forintos opció A hátsó ülések 130 mm-es csúsztathatósága 98 900 forintos opció

Visszakanyarodva a térkihasználáshoz, az Active Tourer utastere ésszerűen és könnyen átrendezhető: az anyósülés támlája teljesen előrebillenthető (62 600 Ft), a 40:20:40 osztású hátsó ülés tagjai egymástól függetlenül tologathatók, támlájuk dőlésszöge állítható. Az alaphelyzetben 468 litert kínáló csomagtér 1510 literig bővíthető, opcióként pedig elérhető a láblendítésre reagáló Smart Opener funkció (komfortbejutás: 128 500 Ft).

Japánból jön a 8 fokozatú automata

Sajnos a dél-tiroli menetpróbára el sem hozta a BMW az alapot jelentő háromhengeres benzines turbót, így kíváncsiságom egyik fő kérdése megválaszolatlan maradt. Az esővel fűszerezett, szándékosan kanyargós hegyi szakaszokra komponált útvonalon a 2,0 literes turbódízel 150 lóerős (18d) manuális váltóval társított verziójával kezdtem. A hangja kb. 70-80 km/óráig kissé tolakodó, felette azonban kisimul, nagy nyomatéka korai felkapcsolásokat is lehetővé tesz, a változatos szakaszon mért 5,0 liter körüli fogyasztási átlag pedig dicséretet érdemel. Családi utazóautóként nyilván a gázolajossal választanám, s egyből áldoznék is a plusz 8 liternyi térfogatot kínáló nagyobb üzemanyagtartályra. 29 700 forint nem sok érte (bár egy kicsit érthetetlen megoldás), így legalább biztos összejönne az 1000 kilométeres hatótáv.

Hoppá! Keresztirányú motorbeépítés, alatta fronthajtással Hoppá! Keresztirányú motorbeépítés, alatta fronthajtással

A folytatás a 231 lóerőt prezentáló 25i jelű benzinmotoré volt, ezzel a kettős leömlésű (Twinscroll) turbóssal csapattunk fel a Timmelsjoch hágóra! Alapból csendesen susog, a fordulatszám emelkedésével azonban acélosabbá válik a hangja – ahogyan egy kisfiúból férfi lesz. A hozzá kapcsolt 8 fokozatú automata észrevétlenül dolgozik, ami azért is említésre méltó, mert a hosszirányú motorbeépítésű, hátsókerekes márkatársakkal szemben ezt az egységet nem a ZF-től, hanem a fronthajtás terén nagy tapasztalatokkal bíró Aisintől vásárolja a BMW. A japán sebességváltó egyebek mellett a Volvo palettájáról lehet ismerős.

A futómű hangolása a jó minőségű utakat preferálja A futómű hangolása a jó minőségű utakat preferálja

A szerpentinen pazar társ volt a 225i Active Tourer, a 350 Nm-es nyomaték kellő rugalmasságot biztosított, a szűk kanyarokból kigyorsítva csak extrémebb gázadás mellett lehetett azonosítani némi hajtási befolyást. Hétköznapi használatban szinte abszolút észrevétlen marad a márka hagyományaival szembe helyezkedő fronthajtás, a kormányzás komfortos, de ahhoz kellőképpen direkt áttételezésű, hogy kacskaringózás közben se felejthessük el, hogy BMW-t vezetünk.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!