A világ legfürgébb hibridje

2011. szeptember 21. (szerda) Lővei Gergely

Az Infiniti M35h a világ legfürgébb, szériagyártású hibridje – de Budapesten és környékén is egészen jól boldogul.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Az Infiniti azzal próbálja megkülönböztetni magát kategóriatársaitól, hogy az érzelmekre kíván hatni a termékeivel. Ennek köszönhető az M sorozat formája is, ami első ránézésre talán túlságosan is gömbölyded, de minden értelmet nyer, miután helyet foglaltam a vezetőülésben.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Persze ülhetnénk hátra is, hiszen hely ott is van bőven, de arról, hogy itt mindössze két darab légbeömlő, valamint a könyöklőben elhelyezett két pohártartó szolgálja az ember kényelmét, látszik, hogy ez nem a sofőrös kategória. Nem, aki számít, az ebben az autóban az első sorban foglal helyt, mégpedig a bal oldalon. Innen nézve a motorháztető domborításai rögtön a régi, külsőn sárvédős autókat idézik meg, a hibridség meg a bennem jó mélyen rejtőző környezettudatos énemet szólítja meg. Utóbbi örül a választásnak, de egyben fel is teszi a kérdést: tényleg szükség 364 lóerőre a Föld megmentéséhez?

  A felszereltség teljes, az anyagok minőségiek, azonban az alig ötezer kilométert futott német rendszámos sajtótesztautó néhány helyen már nyikorgott A felszereltség teljes, az anyagok minőségiek, azonban az alig ötezer kilométert futott német rendszámos sajtótesztautó néhány helyen már nyikorgott

A válasz természetesen nem, de hát ennél kevesebbet nem tudtak összehozni a mérnökök, akik még a V6-os legújabb változatáról is lemondtak. A motorháztető alatt dolgozó 3,5 literes V6-ossal nincs semmi baj, de hát az összes többi Infinitiben már túlléptek ezen, és a 3,7 literes változatot alkalmazzák. Azonban a környezet védelme, pardon kevésbé szennyezése miatt minden megtakarítás számít. Ha már egyszer a karosszéria megépítésekor megszaladt a fényceruza. Öt terjengős métert iránythatunk, a körülményekhez képest meglepő közvetlenséggel.

  Négy golfzsák is belefér a csomagtartóba - de nem egyszerű a mutatvány Négy golfzsák is belefér a csomagtartóba - de nem egyszerű a mutatvány

A kormányzás, ahogy az ebben a méretosztályban lenni szokott érzéketlen, ráadásul az elektromos rásegítés csak a középállásból való elmozdítás után aktiválódik, érezni a hirtelen megnövő ellenállást a karimát tekerve. Szerencsére jó az egyenesfutás, kanyarokban vagy előzésnél kell csak a kormánnyal foglalkoznom. Mármint a tekerésével, a rengeteg, rajta elhelyezett kapcsoló használata állandó elfoglaltságot jelent. A felfüggesztés derekasan dolgozik, hogy a Magyarországon útnak nevezett képződményt elszigetelje az utasoktól – sikerrel. Egyedül onnan tudom a burkolat minőségét, hogy az egyébként elképesztően csendes utastérben a kerekek dobogását hallom.

  Jól néznek ki a műszerek, látványos a recés hátlap Jól néznek ki a műszerek, látványos a recés hátlap

Nem egy sportkocsi, tekerjem bármelyik állásba is az üzemmód-kapcsolót, de egyáltalán nem lassú. Tim Pollard újságíró a brit Santa Pod gyorsulási versenypályán 13,9031 másodperces negyed mérföldet nyomott az autóval, ami egy ekkora méretű batártól igen jó idő, és állítólag világrekord eredmény a sorozatgyártású hibridek között. A menetpróbára indulás előtt csak egy dolgot kértek tőlem az Infiniti Center munkatársai: ne ismételjem meg. Ha próbálkoztam volna, akkor is ki kellett volna kapcsoljam az ESP-t; az elektronikus póráz könnyen zavarba jön padlógázas gyorsításkor.

  A gyűrődőzóna mögött szorítottak helyet a motornak A gyűrődőzóna mögött szorítottak helyet a motornak

A 364 lóerős rendszerteljesítmény egy 3,5 literes V6-os benzines és egy 68 lóerős elektromotornak köszönhető. Alacsony fordulaton az elektromotor segít a gyorsításban, de ECO fokozatba kapcsolva az autót akár városi tempónál is lekapcsolja a motort sík úton. Az Infiniti mérnökei a saját fejlesztésű 7 fokozatú automatikus váltóba két tengelykapcsoló (egy, hogy az elektromotor be-, egy meg hogy a benzinmotor kikapcsolódjon a hajtásból) segítségével az elektromotort. Az egyes üzemmódok közötti átmenetet csak onnan tudom, hogy táncol a fordulatszámmérő attól függően, hogy épp jár-e a benzinmotor. Akit még ennyire se érdekel a működés, annak elég lesz annyi: a 364 lóerő kihasználásakor az elvárhatónál kevesebb benzint nyel a motor.

  Gyilkos delfin: hatalmas, fürge, de a fordulókat azért megérzi az Inifniti M35h Gyilkos delfin: hatalmas, fürge, de a fordulókat azért megérzi az Inifniti M35h

Hogy mégis mennyit, a rövid táv miatt még megsaccolni se tudom. A szabványos fogyasztás természetesen nevetségesen alacsony, a gyakorlatban mindenképpen magasabb lehet az érték, mint mondjuk a háromliteres V6-os dízelmotornál – azért érdemes ahhoz hasonlítani az M35h-t, mert annál alig háromszázezer forinttal drágább, azaz nagyon is reális alternatíva lehet az Infiniti M vásárlónak a hibrid.

Nagy felbontású képeket az autóról az Autó-Motor Facebook oldalán találnak.

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A világ legfürgébb hibridje

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
23 °C
10 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?