A világ legfürgébb hibridje

2011. szeptember 21. (szerda) Lővei Gergely

Az Infiniti M35h a világ legfürgébb, szériagyártású hibridje – de Budapesten és környékén is egészen jól boldogul.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Az Infiniti azzal próbálja megkülönböztetni magát kategóriatársaitól, hogy az érzelmekre kíván hatni a termékeivel. Ennek köszönhető az M sorozat formája is, ami első ránézésre talán túlságosan is gömbölyded, de minden értelmet nyer, miután helyet foglaltam a vezetőülésben.


Persze ülhetnénk hátra is, hiszen hely ott is van bőven, de arról, hogy itt mindössze két darab légbeömlő, valamint a könyöklőben elhelyezett két pohártartó szolgálja az ember kényelmét, látszik, hogy ez nem a sofőrös kategória. Nem, aki számít, az ebben az autóban az első sorban foglal helyt, mégpedig a bal oldalon. Innen nézve a motorháztető domborításai rögtön a régi, külsőn sárvédős autókat idézik meg, a hibridség meg a bennem jó mélyen rejtőző környezettudatos énemet szólítja meg. Utóbbi örül a választásnak, de egyben fel is teszi a kérdést: tényleg szükség 364 lóerőre a Föld megmentéséhez?

  A felszereltség teljes, az anyagok minőségiek, azonban az alig ötezer kilométert futott német rendszámos sajtótesztautó néhány helyen már nyikorgott A felszereltség teljes, az anyagok minőségiek, azonban az alig ötezer kilométert futott német rendszámos sajtótesztautó néhány helyen már nyikorgott

A válasz természetesen nem, de hát ennél kevesebbet nem tudtak összehozni a mérnökök, akik még a V6-os legújabb változatáról is lemondtak. A motorháztető alatt dolgozó 3,5 literes V6-ossal nincs semmi baj, de hát az összes többi Infinitiben már túlléptek ezen, és a 3,7 literes változatot alkalmazzák. Azonban a környezet védelme, pardon kevésbé szennyezése miatt minden megtakarítás számít. Ha már egyszer a karosszéria megépítésekor megszaladt a fényceruza. Öt terjengős métert iránythatunk, a körülményekhez képest meglepő közvetlenséggel.

  Négy golfzsák is belefér a csomagtartóba - de nem egyszerű a mutatvány Négy golfzsák is belefér a csomagtartóba - de nem egyszerű a mutatvány

A kormányzás, ahogy az ebben a méretosztályban lenni szokott érzéketlen, ráadásul az elektromos rásegítés csak a középállásból való elmozdítás után aktiválódik, érezni a hirtelen megnövő ellenállást a karimát tekerve. Szerencsére jó az egyenesfutás, kanyarokban vagy előzésnél kell csak a kormánnyal foglalkoznom. Mármint a tekerésével, a rengeteg, rajta elhelyezett kapcsoló használata állandó elfoglaltságot jelent. A felfüggesztés derekasan dolgozik, hogy a Magyarországon útnak nevezett képződményt elszigetelje az utasoktól – sikerrel. Egyedül onnan tudom a burkolat minőségét, hogy az egyébként elképesztően csendes utastérben a kerekek dobogását hallom.

  Jól néznek ki a műszerek, látványos a recés hátlap Jól néznek ki a műszerek, látványos a recés hátlap

Nem egy sportkocsi, tekerjem bármelyik állásba is az üzemmód-kapcsolót, de egyáltalán nem lassú. Tim Pollard újságíró a brit Santa Pod gyorsulási versenypályán 13,9031 másodperces negyed mérföldet nyomott az autóval, ami egy ekkora méretű batártól igen jó idő, és állítólag világrekord eredmény a sorozatgyártású hibridek között. A menetpróbára indulás előtt csak egy dolgot kértek tőlem az Infiniti Center munkatársai: ne ismételjem meg. Ha próbálkoztam volna, akkor is ki kellett volna kapcsoljam az ESP-t; az elektronikus póráz könnyen zavarba jön padlógázas gyorsításkor.

  A gyűrődőzóna mögött szorítottak helyet a motornak A gyűrődőzóna mögött szorítottak helyet a motornak

A 364 lóerős rendszerteljesítmény egy 3,5 literes V6-os benzines és egy 68 lóerős elektromotornak köszönhető. Alacsony fordulaton az elektromotor segít a gyorsításban, de ECO fokozatba kapcsolva az autót akár városi tempónál is lekapcsolja a motort sík úton. Az Infiniti mérnökei a saját fejlesztésű 7 fokozatú automatikus váltóba két tengelykapcsoló (egy, hogy az elektromotor be-, egy meg hogy a benzinmotor kikapcsolódjon a hajtásból) segítségével az elektromotort. Az egyes üzemmódok közötti átmenetet csak onnan tudom, hogy táncol a fordulatszámmérő attól függően, hogy épp jár-e a benzinmotor. Akit még ennyire se érdekel a működés, annak elég lesz annyi: a 364 lóerő kihasználásakor az elvárhatónál kevesebb benzint nyel a motor.

  Gyilkos delfin: hatalmas, fürge, de a fordulókat azért megérzi az Inifniti M35h Gyilkos delfin: hatalmas, fürge, de a fordulókat azért megérzi az Inifniti M35h

Hogy mégis mennyit, a rövid táv miatt még megsaccolni se tudom. A szabványos fogyasztás természetesen nevetségesen alacsony, a gyakorlatban mindenképpen magasabb lehet az érték, mint mondjuk a háromliteres V6-os dízelmotornál – azért érdemes ahhoz hasonlítani az M35h-t, mert annál alig háromszázezer forinttal drágább, azaz nagyon is reális alternatíva lehet az Infiniti M vásárlónak a hibrid.

Nagy felbontású képeket az autóról az Autó-Motor Facebook oldalán találnak.

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A világ legfürgébb hibridje

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/18-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Renault Twingo, Ford Focus, Audi TT és TTS, Volkswagen Golf GTE
  • Bemutató:A Párizsi Autószalon újdonságai
  • Teszt: Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i, Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG, BMW R nineT
  • Tuning: BMW E36 318tds Touring
  • Tanácsdó: A futómű karbantartása, Lemezjavítás, műszerfali burkolat módosítása

Időjárás

Budapest

erősen felhős
9 °C
9 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?