Elődjéhez képest az aktuális Daily részegységeinek 80%-a megújult, de a típus továbbra is megőrizte alvázszerkezetét, valamint a hátsókerékhajtást. Az alvázas kialakítás a merevség, a sokoldalú kasztni- és felépítményverzió, valamint a tartósság záloga. Optimalizálták a raktér jellemzőit (méret, hozzáférhetőség), csiszoltak a vezethetőségen, a kényelmen, valamint csökkentették a motorok fogyasztását (-5,5%), és nőtt a terhelhetőség (átlagosan +40 kg) is.

Design és komfort

Modern vonalú műszerfal, praktikus részletek Modern vonalú műszerfal, praktikus részletek

Újak a fényszórók, a hátsó lámpatestek, a motorháztető, és stílusos könnyűfém felnik is rendelhetők. Átláthatóbbá vált a műszerfal, lecserélték a kormánykereket, az üléseket, valamint növelték a rekeszek számát. Az extralistára felkerült többek között a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető, a multimédiás-navigációs fejegység, a tolatókamera és az automatikus vezérlésű légkondicionáló. A vezetőülés csípőpontja 15 mm-rel lejjebb került, a kormánykerék átmérője 20 mm-rel kisebb, változott a dőlésszöge, valamint javult a kilátás és a zajcsillapítás is. A szemfülesek nyilván észreveszik, hogy néhány kapcsoló megegyezik a Fiat Ducatóéval. A fülke minőségi benyomása jó, az illesztések pontosak, menet közben nem tapasztaltunk zörgést vagy nyekergést. A használaton kívüli középső ülésből irattartós könyöklő hajtható ki – a riválisok többségével szemben azonban az helyesen nem a lapra fekszik rá, hanem rendeltetésszerű magasságban fixálható.

Alváz, szállítás

Variációk térfogatra Variációk térfogatra

A létraalváz kulcseleme a nagy szilárdságú, C-profilú acélszerkezet, melynek révén a Daily furgon össztömege 7, míg maximális terhelhetősége akár 4 tonna is lehet. A furgonok raktere 7,3-tól 19,6 m3-ig terjed, a belmagasság pedig elérheti a 2100 mm-t. A jármű hossza 5040 és 7500 mm közötti, míg a raktéré 2600-5100 mm. A fülkés alvázas kivitel hasznos terhelhetősége még a furgonéra is rátesz egy lapáttal – max. 4700 kg.

Felépítmények

8000-féle felépítménnyel lehet szerelni a Daily-t 8000-féle felépítménnyel lehet szerelni a Daily-t

Az új Daily hajtáslánc- és felépítmény-változatainak száma körülbelül 8000-re rúg! A paletta igen széles, a menetpróbán a kiállított darabok között volt például emlőkaros daru, kukásautó, billencs, hűtőkocsi és profi polcrendszerrel, szerszámokkal felvértezett szervizautó is.

Vezetés, kezelhetőség

A szlalomteszten brillírozott a Daily, pedig teljes terheléssel futottunk. 4,7 tonna a platón! A szlalomteszten brillírozott a Daily, pedig teljes terheléssel futottunk. 4,7 tonna a platón!

A tengelytáv növekedésének (3000-4750 mm), valamint a rövidebb túlnyúlásnak köszönhetően sikerült a Daily vezethetőségén javítani. 3,5 tonna össztömegig alapfelszerelés az új QUAD-LEAF első felfüggesztés, mely nagyobb szállítási kapacitást, nagyobb hasmagasságot és jobb tengelyterhelést tesz lehetővé. A szimpla hátsókerekes modellek felfüggesztését újratervezték, a rakodóküszöb 55 mm-rel csökkent. A baloccói tesztpályán teljes terheléssel tettük próbára a különféle Daily-változatokat (fülkés alváz, dobozos). A versenypályán meglepő könnyedséggel lehetett nyesni a kanyarokat, a rázókőtől sem riadt meg az Iveco, terhelésváltás hatására a futómű nem mutatott riasztó kilengéseket, mindvégig remekül kontrollálható volt. Megfordulásos teszten ellenőriztük a kis fordulókört (falak között mérve 11,9 m), „buckás” műúton a csillapítást, gyorsulási szakaszon a rugalmasságot, szlalomoztunk és féktesztet is végeztünk. A Daily kifejezetten kezes jószág, a kormányzása érzékletes, a váltók érdekes módon a kipróbált furgonokban precízebben kapcsolhatók voltak, mint a platós példányokban.

Motorok, üzemeltetési költségek, karbantartás

Új a hátsó lámpa, a tetőbe integrálták a tolatókamerát Új a hátsó lámpa, a tetőbe integrálták a tolatókamerát

Meghagyták a klasszikus hátsókerékhajtást, a motorpalettát azonban alaposan átgyúrták. Az aggregátok átlagosan 5,5%-kal kevesebb üzemanyaggal beérik, mint a leköszönő változatnál. A 2,3-as dízel elérhető 106, 126 vagy 146 lóerővel, míg a 3,0 literes kivitel 146, 170, valamint 205 lóerővel is konfigurálható. Utóbbi maximális nyomatéka 470 Nm! A 3.0 Natural Power sűrített földgáz üzemű változata 136 lóerős, a CNG-tartályok pedig az oldalsó hossztartók között kaptak helyet, így azok nem befolyásolják a raktér méretét. Mindegyik motorhoz hatfokozatú kézi váltó dukál, felárért azonban robotizált egység is rendelhető.

Takarékosabbak lettek a motorok Takarékosabbak lettek a motorok

Az EcoSwitch kapcsoló az optimális fogyasztás jegyében hatással van a nyomatékleadásra, valamint 125 km/óránál korlátozza a jármű végsebességét. A légellenállási együttható 6%-kal csökkent, megjelent a fékezésienergia-visszanyerő rendszer, valamint az EcoMac klímavezérlés. Utóbbi optimalizálja a légkondicionáló kompresszorának működését. A karbantartási kiadások alacsonyan tartása végett az üzemanyagszűrőt a szokásos 40 000 helyett 80 000 kilométerenként, míg a pollenszűrőt 1 helyett 2 évente kell cserélni. A hűtőfolyadék kiszolgálja a jármű teljes élettartamát.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!