Amíg a Skoda és az Audi elképesztő módon szárnyal az utóbbi években, addig a SEAT felett sötét felhők gyülekeztek, komoly veszteségeket könyvelt el a márka. A kiútra több elképzelés van, például erős terjeszkedésbe kezdtek a kínai piacon, hamarosan érkezik az új lépcsőshátú Toledo, no és jönnek a modellfrissítések, mint például az Ibizáé.

A 2008-ban bemutatott negyedik generációs modell esetében azonban nem kell eget rengető változásokra gondolni. Az a tény, hogy az Ibiza vásárlók átlagéletkora az egyik legalacsonyabb a kategóriában, jól mutatja, hogy a forma eddig is fiatalos volt, függetlenül attól, hogy a háromajtós, az ötajtós, vagy a kombi verzióról beszélünk.

Az 1.2 TSI lehet az ideális választás

A csinosítás elsősorban a frontrészt érintette, s meg kell hagyni, nagyon jól mutatnak az új, sarkos fényszórók. Főleg ha LED-es nappali fény is van, ami sajátos „tekintettel” ruházza fel az Ibizát. A változások között szerepel még az ovális ködlámpa nyugdíjazása és a laposabb, méhsejt mintázatú hűtőmaszk megjelenése, de még a lökhárítókat is lecserélték – utóbbi miatt az autó hossza 9 mm-rel nagyobb.

A modellfrissítés előtti verzióhoz képest morcosabb az újdonság arca A modellfrissítés előtti verzióhoz képest morcosabb az újdonság arca

A beltérben már nyoma sincs annak a latinos temperamentumnak, ami a külsőt jellemzi, az Ibiza e tekintetben bizony fejlődőképesebb lehetne. A berendezés még mindig ingerszegény, kevés fantázia van benne, ezen az új számlapok és kárpitok, vagy a 4,7-ről 10,7 literesre bővült kesztyűtartó aligha segítenek. De annak ellenére, hogy a belső szürke hatást kelt, az illesztések pontosak és az ergonómiába még a kekeckedők sem tudnak belekötni. Az ülések kényelmesek és tág tartományban állíthatók, a helykínálat és a csomagtér pedig a kategória jó átlagához tartozik.

Továbbra is nélkülözi a nagy ötleteket a belső Továbbra is nélkülözi a nagy ötleteket a belső

Nehéz fogást találni a motorpalettán is (újdonság, hogy a kombi már elérhető a 150 lóerős 1.4 TSI-vel), hiszen csak az ötajtóshoz hat féle erőforrás (70-143 LE) közül választhat a vásárló, de például a háromajtósnál még szélesebb a kínálat (60-180 LE). A motorok közül az egyik legjobb választás a 105 lovas 1.2 TSI, amely a frissítés hozadékaként már Reference felszereltségi szinten is elérhető. Ez az egység testesíti meg az arany középutat a takarékosság és a dinamizmus között, hiszen ezzel kevesebb mint 10 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára az Ibiza, miközben az átlagfogyasztása a gyakorlatban alig múlja felül a katalógusban szereplő 5,3 literes értéket. Még ennél is jóval kevesebbet, csak 4,2 litert kér 100 kilométerenként az általunk próbára tett másik verzió, az 1.6 TDI, de a 105 lóerős egység csak papíron tűnik vonzónak, az extrahosszúra áttételezett ötfokozatú váltó miatt ugyanis pörgetni kell a motort, hogy a váltás után ne essen a fordulatszám a „halott” zónába.

A műszerfal tipográfiája tetszetősebb, mint korábban A műszerfal tipográfiája tetszetősebb, mint korábban

Az Ibiza nagy ütőkártyája változatlanul az ára lehet, ugyanis az alapmodell a sokak által lélektani határnak tekintett 3 millió Ft alatt vihető haza. A szériafelszereltség igencsak gazdag, a manuális klíma mellett visszagurulásgátló és guminyomás-ellenőrző is jár a bázismodellhez.

Választási lehetőség: három karosszériaváltozatban kapható az Ibiza Választási lehetőség: három karosszériaváltozatban kapható az Ibiza

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!