Az alsó-középkategóriás kombikra újabban már csak erőltetve illik a „kompakt” jelző, s nincs ez másképpen az Év Autója címet bezsebelő 308-as puttonyos verziójánál sem: az ötajtóshoz képest 33 centivel nagyobb karosszéria 4,58 méteres hosszúságot jelent. Ami azonban a gyakorlatban sokkal fontosabb, hogy a tengelytávolság 11 centit nőtt, illetve hogy a 610 literesre bővülő csomagterével sikerült maga mögé utasítani a VW Golf Variantot (605 liter).

Első osztályú minőség fogadja a Peugeot vezetőjét, de a kisméretű volánt és a magasan elhelyezett műszereket itt is szokni kell Első osztályú minőség fogadja a Peugeot vezetőjét, de a kisméretű volánt és a magasan elhelyezett műszereket itt is szokni kell

A gigászi befogadóképesség ugyanakkor nem minden, hiszen a csomagtér oldalfalában elhelyezett karokkal egy mozdulattal ledönthetők az ülések (közel sík rakfelületet kapunk), illetve ott vannak a rögzítőfülek, a sínes csomagtérrendező és a 12 voltos aljzat is. Ezek után érhető, ha a Peugeot becslései szerint minden harmadik eladott 308-as egy SW-kivitel lesz.

Az oldalfalban elhelyezett karral is ledönthetjük az üléseket. A raktér maximális befogadóképessége 1,7 köbméter Az oldalfalban elhelyezett karral is ledönthetjük az üléseket. A raktér maximális befogadóképessége 1,7 köbméter

Az első próbakör az 1.2 e-THP motorral

A kombi verzió érkezésével jelent meg a 308-asban a továbbfejlesztett Park Assist parkolássegítő rendszer, amely nemcsak az automatikus, merőleges beállást (és kiállást) teszi lehetővé, hanem a párhuzamos parkolást is, illetve ott van a Driver sportcsomag, ami gombnyomásra jobb gázreakciót csalogat elő. De a legnagyobb újdonság kétségkívül a háromhengeres benzines turbómotor megjelenése. A mindössze 1198 cm3-es aggregát 110 és 130 lóerős kivitelben lesz elérhető – mi utóbbit tettük próbára a nemzetközi bemutatón. A motor szinte alig juttat vibrációt az utastérbe, ez alapján aligha lehetne megkülönböztetni egy négyhengerestől, a karakterét viszont szokni kell. 1800-as fordulat alatt nem szereti a terhelést, ami a hosszú fokozatokkal együtt azt eredményezi, hogy általában egy fokozattal lejjebb kell kapcsolnunk a fordulóknál és kihajtóknál, mint ami megszokott.

Körülbelül 200-300 ezer forinttal lesz drágább az SW az ötajtós verziónál Körülbelül 200-300 ezer forinttal lesz drágább az SW az ötajtós verziónál

Az erővel természetesen nincsen gond, a 130 lóerő és a 230 Nm-es nyomaték kifejezetten dinamikusan képes mozgatni az autót, fogyasztása pedig a menetpróba alapján a gyakorlatban alig haladja meg a hat litert. Jó hír, hogy automata váltó is rendelkezésre áll a modellhez, méghozzá robotizált helyett hagyományos, hatgangos automatát kínálnak. Aki mindenáron izmosabb benzines motorra vágyna, annak a 156 lóerős, 1,6-os turbós gépezet áll rendelkezésre, a dízelpártiaknak pedig a jól ismert 1,6-os (100, 115 és 120 LE) és 2,0 literes (150 LE) egységek ajánlhatók.

Peugeot 308 SW 1.2 e-THP 130
Összlökettérfogat: 1198 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
Max. teljesítmény: 96 kW (130 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 230 Nm 1750/perc

Hossz./szél./mag.: 4585/1804/1461 mm
Tengelytáv: 2730 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1420/420 kg
Csomagtér: 610/1705 l
Üzemanyagtank: 53 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,0 s
Max. sebesség: 199 km/h
Város/országút/vegyes: 5,9/4,0/4,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 109 g/km
Piaci bevezetés: júniusban

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!