A gyári adatok alapján úgy tűnhet, a Porschének sikerült átvágnia az autóipar gordiuszi csomóját: a 416 lóerős Panamera S E-Hybrid luxus sportlimuzin 5,5 másodperc alatt gyorsul százra, csúcssebessége 270 km/óra és mindössze 3,1 litert fogyaszt! Hogy nem a levegőbe beszélnek, annak bizonyítására a menetpróbán versenyt szerveztek az újságíróknak. Ezúttal értelemszerűen nem versenypályán a győzelem, vagy a legjobb köridő, hanem a lehető legalacsonyabb fogyasztás elérése volt a cél.

Jellegzetes Porsche cockpit, perfekcionista kidolgozással. Sebességmérő helyett hibrid műszer Jellegzetes Porsche cockpit, perfekcionista kidolgozással. Sebességmérő helyett hibrid műszer

Mégpedig azon a Stuttgart környékén vezető, városi, országúti és autópályás szakaszt egyaránt tartalmazó kb. 65 kilométeres körön, ahol a gyári tesztelők is járnak. Sajnos a szakadó esőben eleve hátrányból indultunk, majd amikor a sztrádán egy baleset miatt dugóba keveredtünk, ügyünk végképp elveszett. Ezután nem igazán erőlködtünk, de laza tempóban autózva így is 6,5 literes átlagot értünk el. „Barátian csapnivaló” érték, az előző turnusban ugyanis, ha jól emlékszem, a litván kollégák 2,7 litert produkáltak – az állunk koppant a padlón! Ezek nyilván extrém körülmények és a valóság ennél sokkal árnyaltabb, de a konnektoros Panamera tényleg igazi multitálentumnak ígérkezik.

Szigorúan négyszemélyes utastér, hátul korlátozott fejtérrel Szigorúan négyszemélyes utastér, hátul korlátozott fejtérrel

Hétköznap környezetbarát elektromos autó

Képzeljük csak bele magunkat a meglehetősen jómódú tulajdonos helyébe, aki az okostelefonos/táblagépes alkalmazáson akár azt is beállíthatja, hogy nyáron kellemesen temperált, télen pedig előmelegített autó várja a garázsban. Mivel teljes töltöttség esetén a 9,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor 18-36 kilométer közötti elektromos hatótávot biztosít, az E-Power gombot megnyomva nem csak a lakóövezetből osonhat ki némán és károsanyag-kibocsátás nélkül. Ideális esetben ez már az üzleti tárgyalásra, munkába járásra is elegendő lehet, szóval a hétköznapi ingázást nulla, vagy legalábbis szemtelenül alacsony benzinszámlával meg lehet úszni. A 95 lóerős, 310 Nm nyomatékú villanymotor pedig önmagában is tisztességes dinamikával ruházza fel a Panamerát, hiszen álló helyzetből 6,1 másodperc alatt gyorsítja 50-re, s 135 km/órás tempóig lehet elektromosan haladni. Aztán a „gyárba” beérve emberünk rácuppantja a konnektorra autóját, ami normál hálózatról (10 A) 3,8, míg ipari árammal (16 A) 2,3 óra alatt feltölt. Úgyhogy jó főnök módjára gyorsan kiosztja a feladatokat, s ha nincs blokkolóóra, már „villamosozhat” is haza, esetleg tenisz- vagy golfpartneréhez.

Elektromos töltőnyílás a vezetőoldalon. LED-ek jelzik a töltést Elektromos töltőnyílás a vezetőoldalon. LED-ek jelzik a töltést

Hétvégén szélvészgyors és élvezetes Porsche

Hétvégén pedig egy telivér Porsche volánja mögött eresztheti ki a gőzt! Sport üzemmódban, amikor a 3,0 literes, kompresszoros benzinmotor (333 LE/440 Nm) és az elektromotor összedolgozik, 416 lóerő és 590 Nm repíti előre: élénken reagál a gázadásra és 5,5 másodperc alatt ugrik százra a 2,1 tonnás hibrid Porsche, a németországi autópályákon pedig még 180-200 km/órás tempóról is lazán gyorsít tovább. Ezalatt a V6-os diszkréten gurgulázik, a nyolcfokozatú automata pedig vajpuhán és jó ritmusban kapcsolgat. Menet közben a hibrid rendszer szinte észrevétlenül teszi a dolgát és vált a hajtásmódok (benzines, elektromos, vegyes) között, melynél a vezérlés a navigáció domborzati adatai és a TMC dugófigyelő jelentései mellett egyéb információkat is figyelembe vesz.

A röntgenrajzon jól látszik, hogy a nagyteljesítményű lítium-ion akkumulátort a hátsó tengely mögött helyezték el A röntgenrajzon jól látszik, hogy a nagyteljesítményű lítium-ion akkumulátort a hátsó tengely mögött helyezték el

A kormányzás közvetlen és precíz, az S E-Hybrid mégsem egy született kanyarvadász, talán a Panamerák közül a vezethetősége ennek a legkevésbé sportos: szépen fordul, de azért csak egy 5 méter hosszú és 1,9 méter széles jószág, amelyiknek folyamatosan érezni a tömegét, a széria légrugózás miatt pedig – porschés mércével – leheletnyi késlekedéssel és picit lustán megy utána a kormánymozdulatoknak. Erős, kifinomult és komfortos Gran Tourismóként a hegyi szerpentin helyett inkább a széles autópálya a vadászterülete – ilyenkor az E-Charge gombbal a villanymotor generátorként töltheti az akkut, későbbi elektromos autózás céljából. Úgyhogy emberünk felpakolhatja a családját és mondjuk leruccanhatnak Olaszországba a Comói-tóhoz kikapcsolódni, vagy Milánóba shoppingolni.

A 4 csőből néha semmi sem távozik A 4 csőből néha semmi sem távozik

Amennyiben a gyerekek nem nőttek túl magasra, kényelmesen elférnek a két hátsó ülésen, egyedül a csomagtartó mérete kíván némi kompromisszumot. Merthogy a normál Panamerához képest az bizony összement 110 literrel, és a 335/1153 literes méretből még a töltőkábelek is elvesznek. Persze egy Porsche-tulajdonosnál ez nem okozhat fejtörést, hiszen úgyis ott lapul nála a vastagon feltöltött bankkártya. Szüksége is lesz rá, amikor a márkakereskedésben kicsengeti a Panamera S E-Hybrid árát, a luxuskategória első konnektoros hibridjét ugyanis alaphangon 35 996 000 forintért kínálja a Porsche – ez 2,4 millióval drágább a 420 lóerős Panamera S-nél.

Porsche Panamera S E-Hybrid
BENZINMOTOR
Összlökettérfogat: 2995 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24 kompresszor
Max. teljesítmény: 245 kW (333 LE)
5500-6500/perc
Max. nyomaték: 440 Nm
3000-5250/perc
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény: 70 kW (95 LE)
Max. nyomaték: 310 Nm
RENDSZERTELJESÍTMÉNY
306 kW (416 LE) 5500/perc, 590 Nm 1250-4000/perc
Hossz./szél./mag.: 5015/1931/1418 mm
Tengelytáv: 2920 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1658/1662 mm
Tömeg/teherbírás: 2095/485 kg
Csomagtér: 335/1153 l
Üzemanyagtank: 80 l
0-100 km/h: 5,5 s
Max. sebesség: 270 km/h
Átlagfogyasztás: 3,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 71 g/km
A modell alapára: 35 996 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!